• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

تورم دی‌ماه ۶.۹ درصد و تورم نقطه‌ای ۶.۳ درصد شد

  • کد خبر : 57579
  • 02 بهمن 1395 - 10:46

شاخص کل قیمت مصرف کننده دی‌ماه درمقایسه با ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) ۶٫۳ درصد و تغییرات شاخص کل (نرخ تورم سالانه) در ۱۲ماه منتهی به دی‌ماه امسال نیز در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۶٫۹ درصد است.

به گزارش نبض سحر، به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در ی‌ماه سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

۱ـ شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در دی‌ماه سال ۱۳۹۵ عدد ۲۳۷٫۴ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰٫۸ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶٫۳ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵٫۷ درصد)، ۰٫۶ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به دی‌ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶٫۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع از آذرماه ۱۳۹۵ (۷٫۲ درصد) ۰٫۳ واحد درصد کاهش یافته است.

۲ـ شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۷۹٫۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۰ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۷۷٫۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۰ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷٫۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶٫۸ درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷٫۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶٫۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۶٫۹ درصد)، بدون تغییر مانده است.

۳ـ شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در دی‌ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۲٫۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۷ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵٫۸ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶٫۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ (۷٫۳ درصد)، ۰٫۴ واحد درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=57579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.