• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

در دیدار با وزیر ارشاد بیان شد؛ دغدغه های مراجع از بی توجهی ها به آسیب های فضای مجازی

  • کد خبر : 57562
  • 02 بهمن 1395 - 9:40
در دیدار با وزیر ارشاد بیان شد؛ دغدغه های مراجع از بی توجهی ها به آسیب های فضای مجازی

مراجع عظام تقلید در دیدارهای امروز خود با وزیر ارشاد علاوه بر مهم دانستن ارتباط وزارت ارشاد و حوزه های علمیه بر ضرورت نظارت دقیق تر و بیش تر بر روی فضای مجازی تاکید کردند.

به گزارش نبض سحر؛ به نقل از سایت قم فردا، وزیر ارشاد در سفر دو روزه خود به شهر قم از صبح امروز دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید را آغاز کرد.

صالحی امیری که نزدیک به سه ماه از ریاستش در وزارت ارشاد می گذرد امروز در حالی با مراجع عظام تقلید دیدار کرد که انتقادها در ماه های اخیر از وزارت ارشاد بیش از پیش شده بود.

در دیدارهای امروز نیز مراجع تقلید بار دیگر بر روی اهمیت فضای مجازی و جلوگیری از آسیب های دنیای مجازی تاکید کرده و صریحا خواسته های خود را از دولت بیان کردند.

آیت الله مکارم شیرازی: نظارت بر تولید فیلم ها بیشتر شود

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر ارشاد با بیان اینکه فیلم ها، نقش موثری در زندگی مردم دارند بیان داشت: این فیلم ها ممکن است ، محرک طلاق، رفاه زدگی و یا حتی زندگی خوب باشند، زیرا هر فیلم اثر خود را دارد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر فیلم ها گفت: در فیلم هایی مانند معمای شاه، نباید به خاطر نشان دادن فساد جنسی همه چیز را نشان داد و یا جلوه های زنان تا این حد باشد و یا از موسیقی های آنچنانی استفاده کرد می توان با نظارتی بهتر مشکلات را برطرف کرد، مانند اینکه چهره معصومین(ع) با هاله ای از نور نشان داده می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: نظارت روی کتب نیز حساس است؛ زیرا کتابی ممکن است باعث گمراهی و یا هدایت شود. در زمان طاغوت کتبی بود که در آن بیان شده بود که منشاء مذهب جهل و یا ترس بشر است؛ چون آنها با رویکردی دانشگاهی غربی به آن نگاه کرده بودند.

آیت نوری همدانی: ارتباط وزارت ارشاد و حوزه های علمیه بهتر و بیشتر شود

آیت نوری همدانی نیز در دیدار صالحی امیری تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم، ارتباط با حوزه و علما است که وزارت ارشاد باید این ارتباط را روز به روز بیشتر کند.

وی  یادآورشد: همیشه همه دولت ها و حکومت ها به رسانه ها احتیاج دارند و باید به آن توجه کنند؛ مردم نیز از ما می‎خواهند مشکلات را به دولت منعکس کنیم؛ ما نیز بیان کرده ایم که مباحثی چون دیرکرد اقساط ربا و حرام است ولی این مشکل حل نمی شود.دغدغه های مراجع از بی توجهی ها به آسیب های فضای مجازی

وی بیان داشت: امروزه اجناس بسیاری در کشور تولید می‎شود که باید مثل دیگر کشورها کل قیمت‎ها در کشور یکسان باشد؛ مطالبات ما از دولت همیشگی است، ولی مهم آن است که این توصیه ها عمل شود.

‌حضرت آیت‎الله نوری همدانی اظهارکرد: مسایلی چون کنسرت‎ها در کشور برگزار می شود که با این شکل که در آن بد حجابی و اختلاط انجام شود با اسلام همخوانی ندارد؛ اسلام با تفریح مشکلی ندارد ولی با ضد ارزش مشکل دارد.

آیت الله وحید خراسانی:دولتمردان به دیانت و معیشت مردم توجه جدی داشته باشند

آیت الله وحید خراسانی نیز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت توجه جدی دولتمردان به معیشت و دیانت مردم گفت: دولتمردان باید در تصمیات خود توجه این دو اصل (دیانت و معیشت مردم) را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد:  انسان از روح و جسم تشکیل شده است، دین به عنوان روح  و دنیا به عنوان جسم جامعه مطرح می باشند که هر دو باید مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی همه پست و مقام ها را  عاریتی دانست و با اشاره به آیات و روایتی ادامه داد: این پست و مقام ها در حال گردش هستند و باید با استفاده از دین و عمل، حداکثر بهره برداری را از زندگی برای ارائه خدمت به مردم و جامعه داشته باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی: نباید گفت فضای مجازی غیرقابل کنترل است

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز عصر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: در میان ارکان دولت سخت‌ترین جایگاه‌ها، مساله فرهنگ و ارشاد اسلامی است چراکه کار سنگینی است و انتظارات جامعه زیاد بوده و امکانات شاید در حد لازم نباشد و کوتاهی در این زمینه نیازمند پاسخگویی در محضر خدا است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از بی توجهی مسئولان به فضای مجازی، گفت: یکی از مسوولان در رسانه ملی گفت که نمی‌توانیم فضای مجازی را کنترل کنیم و نباید چنین سخنانی را مطرح کرد، ما نمی‌توانیم نداریم و باید فکری در این زمینه شود و همین‌که افراد مجوز فعالیت بگیرند کمک خوبی به کنترل فضای مجازی است.

آیت‌الله سبحانی:آسیب‌های فضای مجازی خدمات نظام را خنثی می‌کند

آیت الله سبحانی نیز با انتقاد از وضعیت کنونی فضای مجازی اظهار داشت:  بسیاری از  فعالیت‌ها به دلیل آسیب‌های فضای مجازی بی اثر می‌شود به طوری که شکایت‌های متعددی از فضای  مجازی به دست ما می‌رسد و ما می‌بینیم که این‌ آسیب‌ها تلاش‌های ما و شما را خنثی می‌کند و مغز کودکان و نوجوانان ما در معرض تهدید است.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت دولت در حوزه کنترل فضای مجازی تصریح کرد: موارد مفید باید حفظ شده و آنچه که به اعتقادات و دین مردم ضربه می‌زند باید بسته شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به مساله حج اظهار کرد: شرایطی که دولت عربستان می‌گوید بپذیرید مشروط بر اینکه عزت و احترام ایرانی محقق شده و تمام تبلیغات علیه شیعه بسته شود.

صالحی امیری:دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مسائل فضای مجازی باشد

صالحی امیری نیز در این دیدارها با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با عربستان سعودی در خصوص برگزاری مراسم حج گفت: جمهوری اسلامی ایران ۷ شرط برای از سرگیری اعزام حجاج را دارد که محور این شروط برای طرف عربستانی حفظ کرامت، امنیت، حقوق شهدای منا و سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه حج است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قدم‌های دولت یازدهم در حوزه فضای مجازی اظهار کرد: این حوزه بسیار گسترده است و دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام مسائل این بخش را پاسخگو باشد.

صالحی امیری تصریح کرد: امروز صرف انسداد و بستن شبکه‌های اجتماعی مشکل ما را حل نمی‌کند و هر روز شبکه‌های جدید ظهور پیدا می‌کند و راه اساسی که دولت و شورای عالی فضای مجازی تدبیر کرده سالم سازی، پالایش و پاکسازی فضای مجازی از بداخلاقی‌ها و فسادها است که ما در این راستا در یک سال گذشته ۱۶۰ هزار کانال فساد و الحادی را بست و تلاش گسترده جدیدی برای ثبت تمام کانال‌ها برای شناسایی و تعیین هویت افراد فعال در فضای مجازی آغاز شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=57562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.