• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

موسسه خیریه پرتو مهر یزدان زنجان عهده دارنگهداری تمامی کودکان پسر بی سرپرست / کسب رتبه برتر کشوری در طول دو سال فعالیت

  • کد خبر : 57576
  • 02 بهمن 1395 - 10:37
موسسه خیریه پرتو مهر یزدان زنجان عهده دارنگهداری تمامی کودکان پسر بی سرپرست / کسب رتبه برتر کشوری در طول دو سال فعالیت

رئیس هئیت مدیره موسسه خیریه پرتو مهر یزدان با اشاره به اینکه موسسه خیریه پرتو مهر یزدان عهده دار سرپرستی و نگهداری تمامی پسران بی سرپرست استان است، گفت: این موسسه در طول دو سال فعالیت خود موفق به کسب رتبه برتر کشور شده است.

به گزارش نبض سحر, سازمانهای مردم‌نهاد مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین تک تک افراد و مسئولان ایفا می کنند و بسیاری از این سمن ها غیرانتفاعی بوده و ازطریق کمک‌های مردمی یا ترکیبی از کمک های مردمی و دولتی به انجام وظایف خود در جامعه می پر دازند .

 در استان زنجان نیز شاهد فعالیت گسترده موسسات خیریه در موضوعات مختلف هستیم به نحوی که به گفته یکی از مسئولان استانی باید زنجان را به عنوان شهر خیّریه کشور نام گذاری کرد.

در طی روزهای آینده شاهد برگزاری نمایشگاهی از توانمندیهای این سازمان های مردم نهاد در استان هستیم تا در قالب نمایشگاه افق تا طلوع فرصتی فراهم شود تا این موسسات به بیان عملکرد و معرفی خود به تک تک مردم استان به عنوان ذینفعلان و یاری کنندگان این موسسات داشته باشند.

موسسه خیریه پرتو مهر یزدان تنها یک نمونه از سیل خروشان فعالیت های موسسات خیریه در استان است موسسه ای که در کمتر از دوسال فعالیت خود توانسته است با ایجاد دو مرکز تمامی پسران بی سرپرست و بد سرپرست استان را تحت پوشش خود قرار دهد.

دستگیری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست الگوی علوی و دینی ماست و در این بین بسیار روایتها و داستان‎ها از علی بن ابیطالب(ع) بر رسیدگی به وضع یتیمان شنیده ایم  و با گذشت چندین سال گردانندگان و خیران نیز به تاسی از مولای خود امام علی(ع) محلی را ایجاد کرده اند که مامن و خانه امنی برای این کودکان محروم از محیط خانواده باشد.

مهدی بیگدلی رئیس هئیت مدیره موسسه خیریه پرتو مهر یزدان در گفت‎و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اهداف و تشریح فعالیتهای این موسسه مردمی اظهار داشت: مؤسسه خیریه پرتو مهر یزدان زنجان خیریه ای غیر دولتی،مردم نهاد وغیر انتفاعی است که با حضور جمعی از خیرین شهر زنجان بنا نهاده شده و تحت حمایتهای مالی و معنوی خیرین عزیزاستان زنجان اداره می شود.

وی عمر فعالیت این موسسه را دو سال دانست و تصریح کرد: این موسسه به عنوان مرکز نگهداری و پرورش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست دارای دو مرکز جداگانه است که مرکز شماره یک در شهریور سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و مسؤلیت نگهداری کودکان پسر محدوده سنی ۶ تا۱۲سال را بر عهده داشته و محل آن در ساختمان شیرخوارگاه شهید ثمین تاب واقع در میدان پروین اعتصامی میباشد و مرکز شماره دو که در شهریور۱۳۹۵افتتاح گردید و مسؤلیت نگهداری فرزندان پسر ۱۳تا ۱۸ سال را عهده دار بوده و در شهرک کارمندان واقع شده است.

وی با تشریح امور فعالیتی خیریه پرتو مهر یزدان عنوان کرد: فعالیتهای انجام شده در موسسه طیف وسیعی از خدمات و اقدامات است که فعالیتهای آموزشی و تربیتی ورزشی و تفریحی فرزندان بخشی از این اقدامات است که در این راستا سعی شده است تا بهترین مربیان و مدرسان استان جذب شده و علاوه بر امکانات ورزشی مستقر در مراکز پرتو مهر یزدان،برنامه روتین هفتگی استفاده از سالن ورزشی،کلاسهای ورزشی از قبیل فوتسال،تکواندو،شطرنج،شنا برای کودکان فراهم شده است.

بیگدلی افزود: در زمان بدو ورود فرزندان به مراکز پرتو مهر یزدان و هر ساله کلیه آزمایشات سلامت جسمی،معاینات پزشکی،بررسی سلامت روانی و درمان دارویی و مشاوره ای برای کودکان انجام می‎شود.

رئیس هئیت مدیره موسسه خیریه پرتو مهر یزدان ابراز کرد: انجام امور مددکاری، اقدام در خصوص فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست و نظارت و سرکشی های بعد از آن، ترخیص موفق فرزندان در زمان سن قانونی همراه حمایتهای مادی و معنوی از آنان، تامین اشتغال و مسکن مناسب برای فرزندان ترخیص یافته،حمایتهای مالی در زمان تحصیلات دانشگاهی وازدواج فرزندان بخش دیگری از اقدامات این موسسه است.

*تمامی کودکان بی سرپرست استان در دو جنسیت تحت پوشش قرار داده می‎شود

وی خاطرنشان کرد: موسسه خیریه پرتو مهر یزدان در دوسال شکل گیری خود از شهریورماه سال ۹۳ تا کنون  تمامی کودکان بی سرپرست پسر بین  ۷تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال را تحت پوشش قرار داده است و به صورت متغیر تعداد کودکان پذیرش شده بین ۲۰ تا ۲۵ نفر  بوده است و به دنبال آن هستیم تا با گسترش فعالیت این مرکز تمامی کودکان بی سرپرست استان در دو جنسیت را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس هئیت مدیره موسسه خیریه پرتو مهر یزدان افزود: سعی شده است تا با نگهداری کودکان از سنین پایین تا سن ۱۸ سالگی شرایط را فراهم کنیم تا این کودکان تحت تربیتی یکسان قرار گرفته و اینگونه نباشد که با پایان یک رده سنی با ورود به فضای پرورشی دیگر تداخلی در روند تربیت این کودکان ایحاد شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر حمایت ها حتی کمک ها برای ازدواج و اشتغال و تحصیلات دانشگاهی آنها نیز برنامه داشته به گونه ای که هم اکنون برای دو نفر از افراد ترخیص شده منزل و کار مناسب ایجاد  و در آینده نیز کمک های حمایتی برای ازدواج این افراد انجام خواهد شد.

* هم اکنون تعداد خیرانی که با این موسسه همکاری دارند بالغ بر صد نفر است

بیگدلی با اشاره به مشارکت ۱۰۰ خیر در انجام امور موسسه تاکید کرد: در خصوص هزینه های یارانه ای ازطریق بهزیستی به این موسسات پرداخت می شود که این میزان یک چهارم هزینه های ماهانه این کودکان است و بیش از سه چهارم هزینه ها توسط خیران پرداخت می شود و هم اکنون تعداد خیرانی که با این موسسه همکاری دارند بالغ بر صد نفر است که میزان کمک‎های این افراد نیز از ۲۰ هزار ریال تا مبالغ چند میلیونی متغیر بوده است.

وی گفت: ما با تاسیس موسسه خیریه چشم داشتی به کمک های دولتی نداریم چرا که هدف از  تاسیس این موسسه نیز انجام امور به صورت خیّری برای کودکان بوده است و انتظار اینکه کل مبلغ هزینه شده را از بهزیستی داشته باشیم را نداریم اما برای گسترش فعالیت این مرکز مستلزم مشارکت بیشتر خیران بوده و در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی هستیم چرا که بسیاری از مردم از فعالیت این مرکز اطلاعی ندارند.

رئیس هئیت مدیره موسسه خیریه پرتو مهر یزدان با بیان اینکه  حداقل ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر کودک هزینه می‎شود، ابراز کرد: برای اولین بار خیّریه را بنا کرده ایم که همه موارد آن به صورت استاندارد در آن لحاظ شود و در هر دو مرکز کارشناس  وکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی را بکار گرفته ایم .

وی افزود: به لطف خداوند امسال حداکثر امتیاز ارزشیابی در بین مجموعه های موجود در کشور را کسب کرده و خیریه برتر کشور شناخته شده ایم.

بیگدلی تاکید کرد: سعی کرده ایم مراکز نگهداری کودکان به صورت شبه خانواده اداره شود تا کودکان در این مراکز در محیط‎هایی پرورش یابند که مشابه محیط خانواده باشد وانجام این کار با این هدف انجام می‎شود تا کودکان هنگام ترخیص وبه هنگام ورود به جامعه با مشکلات کمتری مواجه شوند و آینده شغلی و زندگی آنها تامین شود.

* نیازمند حمایت مالی و معنوی تمامی شهروندان هستیم

وی گفت: هزینه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تنها هزینه های جاری این کودکان است ودر این راستا نیازمند حمایت تمامی شهروندان هستیم چرا که این خیریه متعلق به تمامی شهروندان استان بوده و کودکان پذیرش شده تنها مختص به شهر زنجان نیستند .

رئیس هئیت مدیره موسسه خیریه پرتو مهر یزدان در ارتباط با برگزاری نمایشگاه توانمندیهای موسسات خیریه استان “نمایشگاه افق تا طلوع “خاطرنشان کرد: رسانهها و برگزاری نمایشگاه ها می تواند کمک حال ما در نشان دادن فعالیت این موسسه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین حضور ما در نمایشگاه است اما در این زمینه اطلاع رسانی خوبی انجام نشده است و اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف بوده است چرا که برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند موجب بهبود عملکرد این سمن ها و یک اطلاع رسانی به آحاد مردم در خصوص فعالیت اینگونه موسسات باشد.

بیگدلی  افزود: ضعف اطلاع رسانی چه از طرف خود سمن ها و چه از طریق دستگاه‎های دولتی بوده است پیشنهاد من این است که در این رابطه نمایشگاهی مختص سمن های مردمی داشته و نمایشگاهی دیگری نیز برای سایر سمن‎ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: حضور در نمایشگاه تنها برای بیان عملکرد و فعالیت‎های انجام شده برای این کودکان است و فعالیت اقتصادی نداشته ایم تا محصولی برای ارائه در نمایشگاه داشته باشیم.

لازم به ذکر است مردم نوع دوست می توانند برای ارائه کمک های خود به نشانی موسسه خیریه پرتو مهر یزدان واقع در ضلع غربی میدان پروین اعتصامی،ساختمان شیرخوارگاه شهید ثمین تاب،طبقه اول مراجعه و یا با شماره همراه ۰۹۱۹۹۸۰۶۵۶۹ تماس گیرند.

انتهای پیام/

منبع: موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.