• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

کسب روزی حلال، یکی از زمینه های تقویت دینداری است/از جمله تبعات حرام خواری، قساوت قلب است

  • کد خبر : 57765
  • 05 بهمن 1395 - 11:52
کسب روزی حلال، یکی از  زمینه های تقویت دینداری است/از جمله تبعات حرام خواری، قساوت قلب است

روحانی مستقر روستای قلعه حسینیه از توابع شهرستان خرم دره: کسب روزی حلال،یکی از مهمترین زمینه های تقویت دینداری است.

حجت الاسلام جواد شادمنامن در گفت و گو با نبض سحر گفت: خدای متعال با اسباب مختلفی گناهان انسان را می بخشد که توبه، شفاعت، عبادات، ولایت اهل بیت(ع)، خدمت به مردم از این اسباب هستند و یکی از اسباب دیگر کسب روزی حلال است.

وی اظهار داشت:کسب روزی حلال یکی از مهمترین زمینه های تقویت دینداری است،پیامبر اکرم(ص) کسب در آمد حلال را برای هر مسلمانی واجب دانسته است و تلاش و کار کردن در این راه را با جهاد برابر شمرد.

روحانی مستقر روستای قلعه حسینیه گفت:یکی دیگر از برکات طلب روزی حلال، ایجاد رفاه خانواده است که در اسلام نسبت به این مسئله بسیار تأکید شده است به گونه ای که امام صادق (ع) می فرماید:« کسی که از طلب حلال شرم نکند، بارش سبک، سختی هایش آسان و خانواده اش در رفاه قرار می گیرند» و امام سجاد(ع) نیز در این باره می فرماید: «اگر داخل بازار شوم و با من پول باشد و به وسیله آن برای خانواده خود گوشت تهیه کنم که به آن بسیار نیازمندند، در نزد من محبوب تر است از اینکه بنده ای را آزاد نمایم».

شادمنامن گفت: خداوند متعال برای تمام مخلوقات «روزی حلال» مقدّر فرموده است،  اگر انسان عجله نکند و قناعت و صبر را پیشه خود سازد، تمام رزق مقدرش به او خواهد رسید،  کسانی که از کسب حرام پرهیز نمی کنند، خیال می کنند اگر از مال حرام صرف نظر کنند، کمبودی در معاششان پدید می آید و سخت محتاج و گرفتار می شوند.

وی با اشاره به آثار سوء حرام خواری گفت: از جمله تبعات حرام خواری، قساوت قلب است. خوراکی که انسان تناول می کند، اگر پلید و حرام باشد، قلب را تیره می سازد. در این صورت دیگر از او امید خیری نیست و پند و اندرز در او اثر نمی کنند و سخت ترین مناظر رقّت بار او را متأثر نمی کند. چنانکه امام حسین(ع) به لشکریان عمر سعد فرمود: (از اینکه شما نافرمانی ام می کنید، و به سخن من گوش فرا نمی دهید، این است که شکم هایتان از حرام پر شده و بر دل هایتان مهر خورده و دیگر حق را نمی پذیرید).

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.