• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
4

پایان نامه های دانشجویی حوزه مبارزه با مواد مخدر حمایت مالی می شوند

  • کد خبر : 58004
  • 10 بهمن 1395 - 10:09
پایان نامه های دانشجویی حوزه مبارزه با مواد مخدر حمایت مالی می شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: از پایان نامه های دانشجویان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از پایان نامه هایی که در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باشد در مقطع ارشد ۲۰میلیون ریال و در مقطع دکتری ۴۰میلیون ریال حمایت مالی می کند.

نقی نصیری  در گفت و گو با نبض سحر ضمن بیان اینکه استان زنجان پاک ترین استان زنجان به لحاظ مواد مخدر است گفت: اعتیاد پدیده‌ای است که ۲۵۰ میلیون نفر را در دنیا به دام خود انداخته است،  وباید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و مردمی برای مبارزه با مواد مخدر باید استفاده شود .

 

وی گفت:  مشارکت اجتماعی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار شورای هماهنگی است و باید از ظرفیت ادارت، مساجد و بسیج برای مبارزه با اعتیاد استفاده کرد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه بسیج نقش بسیار موثری می تواند در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشد گفت: با کمک بسیج می توان در برابر خیلی از آسیب های اجتماعی و کاهش مصرف مواد مخدر در  جامعه اقدام کرد  و  یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی است.

 

نصیری افزود: در سال جاری ۳۲ برنامه رادیوئی و ۳۲ برنامه تلویزیونی با عنوان “سراب” تهیه و از شبکه اشراق در حال پخش است و  سیاست اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستور کار ستاد قرارگرفته است.

 

وی با بیان اینکه در استان ۸ کمپ فعال ترک اعتیاد  داریم گفت: باید از ظرفیت موجود استان برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان استفاده کرد چراکه مهم‌ترین عامل بازگشت بهبودیافتگان به مواد مخدر نبود اشتغال است، اگر اشتغال و تأمین معیشت بهبودیافتگان فراهم شود تا حد بالایی می‌توان از بازگشت این افراد به مصرف دوباره مواد مخدر جلوگیری کرد.

 

 

این مقام مسئول  به اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از پایان نامه هایی که در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باشد در مقطع ارشد ۲۰میلیون ریال و در مقطع دکتری ۴۰میلیون ریال حمایت مالی می کند.

 

نصیری با تاکید بر آموزش خانواده ها گفت:   آموزش های پیشگیری در  مدرسه، خانواده و دانشگاه به طور جدی  اجرا شود و  همه خانواده از مضرات مصرف مواد مخدر آگاهی داشته باشند و باید خانواده‌ها مواظب فرزندان خود باشند.

 

انتهای پیام/تهیه و تنظیم : حمداله مرادی

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=58004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.