• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
18

برای تحویل گاز به کرسنت آماده‌ایم

  • کد خبر : 58615
  • 16 بهمن 1395 - 15:16
برای تحویل گاز به کرسنت آماده‌ایم

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: دو هفته پیش به شرکت کرسنت درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در در حال بررسی این مساله هستند.

به گزارش نبض سحر علی کاردر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص قرارداد کرسنت اظهار داشت: دو هفته پیش به شرکت الهلال امارات(کرسنت)درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در در حال بررسی این مساله هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: این مساله در قالب روح کلی همان قرارداد قبلی پیگیری می‌شود و قرارداد جدیدی منعقد نشده است.

لازم به ذکر است ، قرارداد مناقشه برانگیز کرسنت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت واسطه‌ای کرسنت پترولیوم امارات برای صادرات گاز ایران به شیخ‌نشین شارجه امارات در حالی منعقد شده و از سوی شرکت ملی نفت اجرای آن پیگیری می‌شود که اسناد زیادی از فساد در جریان انعقاد این قرارداد و همچنین قیمت‌گذاری غیر عادلانه گاز در این قرارداد و دیگر اشکالات مترتب بر آن از سوی سه نهاد نظارتی وابسته به قوای سه‌گانه کشور ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، الهام امین‌زاده معاون سابق حقوقی رئیس‌جمهور به تازگی در گفت‌وگویی در  پاسخ به این سوال که چرا دولت در سال‌های اخیر نسبت به پرونده های بین المللی مانند پرونده کرسنت هیچ پیگیری محکمی انجام نمی‌دهد و حتی دو ماه مانده به تاریخ صدور حکم وکیلی ایرانی این پرونده تغییر می کند که در نهایت منجر به شکست ایران و محکوم شدن به پرداخت چندین میلیارد دلار به طرف مقابل شده است، گفت: موضوع پرونده کرسنت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری مربوط نمی‌شد.

معاون سابق حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به این پرونده بین المللی تصریح کرد: تمام دفاعیه‌های صورت گرفته در دادگاه توسط معاونت حقوقی وزارت نفت صورت گرفته است و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=58615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.