• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

امام راحل و مردم دو پایه اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بودند/ممنوعیت اخیر آمریکا رویکرد اسلام‌ستیزی آنها را نشان می‌دهد

  • کد خبر : 59067
  • 22 بهمن 1395 - 17:58
امام راحل و مردم دو پایه اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بودند/ممنوعیت اخیر آمریکا رویکرد اسلام‌ستیزی آنها را نشان می‌دهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی پاسخ محکمی به دشمنان و به ویژه آمریکا دادند گفت:امام راحل و مردم دو پایه اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

به گزارش نبض سحر”به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله امامی کاشانی امروز ۲۲ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی پاسخ محکمی به دشمنان و به ویژه آمریکا دادند. امام راحل و مردم دو پایه اساسی پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی در ادامه افزود: امام با تمام وجود و از تمام جهات به خدا توکل داشتند و با وجود ایثارگری‌های جوانان و شهیدان بسیاری که خون خود را در راه انقلاب فدا کردند، امام فرمودند آبادان را خدا آزاد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد:‌ ما باید به تبعیت از امام(ره) در همه کارهای خود از جمله قانون‌گذاری، رفتن به مجلس، نشستن در پشت میز قضاوت، کارهای اجرایی کشور، وزارتخانه‌ها، دولت و مدیریت خدا را در نظر بگیریم و به خدا توکل کنیم.
وی اظهار داشت: فداکاری‌های مردم در زمان انقلاب به گونه‌ای بود که وقتی پس از بازگشت امام(ره) و در مسیر فرودگاه با جوانان برخورد کردند و به آنها گفتیم مسیر ورود به فرودگاه را بسته‌اند آنها می‌گفتند ما این مسیر را با سینه‌ باز می‌کنیم و این نشان دهنده فداکاری خاص جوانان در آن زمان بود .
وی تصریح کرد: آفت اول برای وحدت ملی، اختلاف در رهبری است، قرآن راه‌حل آن را اطاعت از خدا، پیامبر و در عصر غیبت کبری اطاعت از ولی فقیه ذکر می‌کند و تبعیت از رهبری یک وظیفه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه برای اختلاف سلیقه‌ها در قرآن کریم صبر توصیه شده است و برای هر امر مهمی که مهمترین آن حفاظت از انقلاب اسلامی است کاربرد دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به جنگ بدر عنوان کرد: همه افراد باید براساس قانون و نظام حرکت کنند تا اقتدار و عزتشان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه متوجه شویم وحدت کلمه چه نقشی در جامعه دارد باید به نظر و قضاوت دنیا نسبت به ایران توجه کنیم، اظهار داشت: با توجه به اقدامات رئیس جمهور اخیر آمریکا مبنی بر منع ورود ۷ کشور به آمریکا نشان می‌دهد که مشکل آمریکا و اسرائیل ستیز با اسلام است.

وی تصریح کرد: برخی از کشورها اعم از سومالی، لیبی و یمن مشکلی با آمریکا نداشته و با این کشور سازش داشتند اما با منع ورود آنها به آمریکا نیز متوجه می‌شویم که مشکل این کشور با بحث حقیقت اسلام است.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت:  امام(ره) حقیقت اسلام را به دنیا معرفی کردند و با توجه به مفهوم اسلام از منظر ایشان در می‌یابیم که اسلام به مسلمانان اقتدار و عزت می‌دهد به طوری که آنها بتوانند سرنوشت خود را مشخص کنند.

وی تصریح کرد: هدف غرب این است که مردم به راه و روشی که آنها می‌خواهند حرکت کنند به همین دلیل آنها علیه ما اصرار دارند و مدعی مبارزه با تروریست هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: آمریکا با ادعای مبارزه و مخالفت با تروریست، داعش را تربیت کرده و عراق و سوریه را به بهانه بمباران داعش به خاک و خون می‌کشد و جنایت پشت جنایت را با تمام پررویی انجام می‌دهد.

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر شناخت دشمن گفت: ما باید با پیروی از امام و ادامه راه رهبری دشمن واقعی خود را بشناسیم تا بفهمیم که آنها چه حرف و مفهومی داشتند و با وحدت کلمه آن را ادامه دهیم.

وی در پایان با اشاره به رفتار وحشیانه عربستان با ملت یمن خاطر نشان کرد: باید بدانیم که این رفتار وحشیانه به ملت‌ها ربطی ندارد بلکه مقصر اصلی آن حاکمان و دجال زمان هستند و باید توجه داشته باشیم که جهان با وجود چنین اوضاعی سرشار از ناامنی، فساد و ظلم ایجاد کرده و باید بدانیم که این اوضاع و احوال منهای ائمه، اولیا و اوصیای مطهر یک لحظه قابل بقا نخواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.