• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

معیار انقلاب پیروی از خط امام و رهبری است/ یک میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار را از آمریکا پس گرفتیم/ رابطه خوبی بین قوای سه‌گانه برقرار است

  • کد خبر : 59071
  • 22 بهمن 1395 - 18:03
معیار انقلاب پیروی از خط امام و رهبری است/ یک میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار را از آمریکا پس گرفتیم/ رابطه خوبی بین قوای سه‌گانه برقرار است

رئیس جمهور گفت: معیار انقلاب ما خط امام، رهبری و قانون اساسی است، منافع شخصی و حزبی نباید معیار انقلاب باشد.

به گزارش نبض سحر ” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان”،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دغدغه ما همان دغدغه ۳۸ سال پیش است که در بحث پیشرفت، معنویت، عدالت، آزادی و حاکمیت ملی خلاصه می‌شود، در یک کلمه دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.
وی افزود: ملت بزرگ ایران انقلاب اسلامی نقطه عطف مهم تاریخ کشورمان است، تاریخ کشور استبداد زده، استعمار زده، انقلاب ۵۷ کشور ایران را از وابستگی به بیگانگان و امریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار ملت قرار گرفت.

روحانی در ادامه تصریح کرد: کدام انقلاب را سراغ دارید که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته باشد مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشد، ۴۷ روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام در صف‌های طولانی پای صندوق آراء رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. شما کدام انقلابی را سراغ دارید که در یک سالگی‌اش در کمتر از یک‌سالگی‌اش بعد از ۱۰ ماه صاحب قانون اساسی شده باشد.

وی اضافه کرد: شما کدام انقلاب را سراغ دارید که در سال اول انقلاب پنج بار مردم پای صندوق رای رفته باشند، کدام انقلاب را سراغ دارید که همه مسئولان بلندپایه کشور از طریق انتخابات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بار مسئولیت به دوش گرفته باشند. انقلاب اسلامی ما انقلاب همه ایرانیان، مذاهب، اقوام ایرانی و در واقع هم نسل‌ها است.

روحانی تاکید کرد: نه تنها نسل دیروز بلکه امروز هم جوانان و نوجوانان ما در تثبیت انقلاب در ادامه راه انقلاب همانند جوانان سال ۵۷ با نشاط با ایثار راه انقلاب را ادامه می‌دهند.

وی گفت: همه آنهایی که امروز به نام اقتدار ملت ایران و همچنین پاسداشت از میراث، تمدن اسلام، ایران و خواهان پیشرفت و توسعه جای جای این سرزمین هستند،  میراث‌داران واقعی انقلاب هستند و به انقلابی بودن خودشان  افتخار می کنند، همچنین آنهایی که اسلام را  عدالت،  رحمت،‌  اخلاق، آزادگی و دفاع از حق، سلطه‌ستیزی، انصاف و اعتدال می‌دانند، فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست، بلکه در سراسر زندگی، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و در همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد،  لذا آرمان‌ها و اندیشه های انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.

روحانی گفت: من به عنوان یک سرباز از روز اول و از آغاز انقلاب اسلامی در همه فراز و فرود انقلاب در کنار سرداران انقلاب و امام راحل بودم. این را به صراحت بیان می کنم بینش، منش و روش انقلابی برای جذب بیشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است.

وی در ادامه افزود: انقلابی بودن یعنی پویایی مقاومت و آزادگی بیشتر و با تنگ اندیشی و خود محوری سازگار نیست بلکه انقلاب یک دریاچه نیست بلکه رود خروشان جاری است که نسل های امروز و فردا به این رودخروشان می پیوندند.

رئیس جمهور عنوان کرد: امروز روزی است که باید انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگر تثبیت کنیم. امروز روز تثبیت جمهوریت اسلامی و آزادی، انقلاب، احقاق حقوق شهروندان است، روزی است که همه ما باید احساس برابری در برابر قانون با همه وجود لمس کنند.

روحانی بیان کرد: این برابری را باید همه مردم از جناح ها و اقشار مختلف احساس کنند. آن زمان انقلاب به اهداف بلندش می رسد که همه افراد ملت در برابر قانون برابر باشند و امتیازخواهی و ویژه خواری در کشور برای همیشه رخت بندد.

وی با بیان اینکه تکلیف ما در برابر انقلاب راستگویی، درستکاری، پاسخگویی در برابر ملت بزرگ است، گفت: راه برای توسعه، تعالی و پیشرفت کشور باز است و تکلیف ما برای انقلاب این است که از ملت و مردم رفع نگرانی کرده و معیشت مردم را برای زندگی راحت تر آماده کنیم و همچنین شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که نخبگان و فعالان حوزه فرهنگ و سیاست احساس امنیت کامل کنند.

روحانی اظهار داشت: انقلاب بعد از پیروزی راه های سخت و دشواری را طی کرده است که این امواج توسط ملت و با فداکاری مردم دفن شده است.

وی تصریح کرد: شهیدان سربلند، جانبازان پر افتخار و آزادگان سرافراز و همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس پرچم های این ملت و کشور و سرمایه های بزرگ ما هستند که باید آن ها را قدر بدانیم و در برابر خانواده بزرگ شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران سر تعظیم فرود آوریم.

رئیس جمهور گفت: ما به جهانیان اعلام می کنیم که راه ما راه شهیدان و ایثارگران است و تحت هیچ شرایطی از مسیر انقلابی امام راحل و مقام معظم رهبری دست بر نخواهیم داشت.

روحانی با اشاره به اینکه ملت ما در پیچ و خم های سخت این انقلاب راه و مسیر خود را با رهنمود های رهبری هرگز گم نکرد و مشکلات را پشت سر گذاشت، گفت: در سطح بین الملل شرایط جنگ را به صلح و اقتصاد در حال رکود را به رونق و پیشرفت تبدیل کردیم. زیر ساخت ها در صنایع نفت، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع مختلف روز به روز با قدم هایی استوار در حال پیشرفت و تعالی است و در زمینه بهداشت، آموزش و پرورش، علم و دانش و پژوهش و تأمین اجتماعی قرار داریم.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: در همه ۳۸ سال بعد از انقلاب مسیر افتخار برای ما باز است، دستیابی به این موفقیت های اخیر در سایه حضور ایستادگی و فداکاری مردم بوده است و ما برای دفاع از حقوقمان همه با هم پشت سر رهبری ایستادگی کرده و نتایج بلندی به دست خواهیم آورد.

روحانی گفت: امروز حق هسته ای ما را همه دنیا پذیرفته اند و ما خوشحالیم که محصولات صنعت هسته ای خود را صادر کرده و در مسیر تجارت بین المللی قرار گرفته ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما رأکتور سنگین تولیدی دانشمندان جوان و عزیز کشور را به آمریکا و روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر صادر کرده و خواهیم کرد و در زمینه راکتور آب سنگین اراک به بازطراحی جدیدی دست پیدا کرده و مدرن تر از گذشته بازسازی و کامل خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: در بحث سانتریفیوژ به یکی از مردن ترین ها یعنی IR۸ دست پیدا کرده ایم. سه سال پیش در کنار گردش اقتصاد فکر نمی کردم دانشمندان جوان کشور بتوانند از انواع IR۲، IR4 و IR6 عبور کنند به IR8 برسند که در هفته های گذشته UFC نیز اضافه شده که نشان دهنده پیشرفت دانشمندان کشور در زمینه هسته ای است.

روحانی خاطر نشان کرد: ما حق خود را در زمینه هسته ای پس گرفته و در شرایطی هستیم که از روز اول انقلاب تا یکسال گذشته حتی یک گرم کیک زرد به کشور وارد نکردیم و بدخواهان که سد راه معامله و تجارت مردم ما شده بودند را از سر راه برداشته و در عرض چند ماه بیش از ۳۵۰ تن کیک زرد وارد کشور کرده ایم.

وی افزود: بنابر فشار ظالمانه بدخواهان مسیر رشد نفت و میعانات نفتی محدودشده را در جهت پیشرفت کشور باز کردیم به طوری که در یک سال گذشته، بیش از یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت و میعانات نفتی به کشور های دیگر صادر کردیم و امروز دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه یعنی حدود ۲٫۳ برابر نسبت به یکسال گذشته صادر می کنیم.

رئیس جمهور گفت: بدخواهان خارج نشین و آن هایی که منکر قرارگیری ملت ایران در مسیر پیشرفت هستند به این آمار توجه نمی کنند و ۳۷ سال پیشرفت و تمدن انقلاب را نادیده می گیرند باید به این آمار توجه کنند.

وی افزود: ما در اجلاس اوپک حق ملت بزرگ ایران را برای تولید و صادرات نفت با دیپلماسی موفق نفتی پس گرفتیم که این به معنای افتخار ملت ایران است.

روحانی با بیان اینکه موفق شدیم یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار از اموال ملت ایران را از آمریکا بازپس بگیریم و مردم هیچگاه خیانت‌های این کشور را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: ما در برابر آمریکا که به حقوق ملت تجاوز کرده و با دادگاه ساختگی در سال‌های قبل اموال ایران را غصب کرده است به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت بردیم و حقوقدانان، سیاستمداران و دیپلمات‌های کشور تا دستیابی به حقوق ملت از پای نخواهند نشست.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: در طول ۳٫۵ سال گذشته به همت جوانان، کارآفرینان، زنان و مردان، روستایی و شهری، توانستیم نرخ رشد اقتصادی را از منهای ۶٫۸ دهم به مثبت ۷٫۴ دهم تبدیل کرده و تورم را از ۴۰ درصد به ۸ درصد کاهش دهیم. همچنین در دولت تدبیر و امید موفق شدیم برای اولین بار در طول ۳۷ سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات غیرنفتی را مثبت کنیم.

روحانی ادامه داد: در سال ۹۴ صادرات غیرنفتی نسبت به واردات غیرنفتی بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش داشت و این اولین بار بود که به تراز مثبت تجاری دست یافتیم و امسال نیز به حول و قوه الهی صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی می‌گیرد.

رئیس‌ قوه مجریه تأکید کرد: بدانید در سال‌های قبل تراز تجاری ۲۰ میلیارد منفی بود و این به معنای آن است که در برابر صادرات، وارد می‌کردیم و ۲۰ میلیارد از پول نفت نیز برای واردات به آن اضافه می‌کردیم، اما امسال ما نه تنها نیازی به پول نفت نداریم، بلکه صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی پیشی گرفت که این افتخاری برای ملت، دولت، انقلاب و جوانان است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اتکای بودجه به نفت، کاهش داشت، افزود: در سال‌های گذشته اتکاء بودجه به نفت مثبت ۴۴ درصد بود، اما از ۳ سال گذشته تاکنون مثبت ۳۲ درصد شده است و این نشان می‌دهد که ما در مسیر اهداف بلند انقلاب اسلامی قرار داریم.

رئیس‌ جمهور خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که تا پایان کار دولت یازدهم برای اولین بار برداشت گاز در پارس جنوبی از قطر پیشی خواهد گرفت، در سال‌های قبل تنها ده فاز در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده بود اما در دولت یازدهم و تا پایان کار این دولت، یازده فاز به بهره‌برداری می‌رسد و برداشت گاز از ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز قبل از دولت یازدهم، به ۵۰۰ میلیون مترمکعب در سال جاری و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۵۶۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

روحانی اضافه کرد: در دولت یازدهم ۵۶۴ کیلومتر خط ریلی و راه‌آهن، افتتاح و در حدود هزار کیلومتر دیگر آماده خواهد شد، همچنین ۲۱۶ کیلومتر آزادراه، ۲۵۱۱ کیلومتر بزرگراه و ۲۷۶۹ کیلومتر راه‌سازی جدید نیز در این دوره به بهره برداری رسیده است. ۷۶۵ هزار واحد مسکن مهر با تمامی خدمات جانبی از جمله مدرسه، مسجد، کلانتری، جاده و برق تحویل مردم داده شد و به این ترتیب تا آخر دولت یازدهم ۸۴۵ هزار واحد  در اختیار ملت قرار می‌گیرد. با بهره‌برداری از ۷ هزار مگاوات برق رتبه اول منطقه و ۱۴ جهان را کسب کردیم.

روحانی افزود: ۲۱ سد در دولت یازدهم تکمیل و آبگیری شد و مخازن پشت سد، به ۴٫۳ دهم میلیارد متر مکعب رسیده است در همین حال ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و برای ۱۱ میلیون نفر سبد غذایی مقرر کردیم. همچنین در دولت هزینه بستری بیماران در بیمارستان‌ها از ۳۷ درصد به ۳ درصد در روستاها و ۶ درصد در شهرها کاهش یافته است.

رئیس قوه مجریه همچنین با بیان اینکه در حال حاضر رتبه دوم جهان در زمینه تربیت مهندسان، سوم جهان ‏در رشد علمی و پنجم را در ایجاد اشتغال کسب کرده‌ایم، تاکید کرد: بیکاری، معضل بزرگ پیش روی ملت ‏است و در سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر به بیکاران کشور اضافه شد، اما در همین حال ۷۰۰ هزار شغل ایجاد ‏کردیم و کسب رتبه پنجم جهان در ایجاد اشتغال، به معنای پیشرفت کشور و انقلاب اسلامی است.‏

رئیس‌ جمهور گفت: آنهایی که فکر می‌کنند دولت تدبیر و امید تنها به فکر ‏اقتصاد، سیاست خارجی و آزادی فرهنگی و اجتماعی بوده است،‌ بدانند در ۳٫۵ سال گذشته تولید سلاح ‏سبک، ۱۵ برابر شد و اقلام راهبردی ما در این دولت به اندازه ۱٫۴ برابر، ۱۰ سال قبل است، این بدان معناست که دولت به همه زوایای نظامی کشور آگاه است و برای دفاع ‏از ملت در برابر دشمنان، هوشیاری و بیداری کامل دارد.‏

روحانی اظهار داشت: زندگی بهتر و فضای بازتر برای فعالیت حق مردم، نخبگان، هنرمندان،‌ دانشگاهیان، ‏تشکل‌ها، اقوام و همه اقشار ایرانی است لذا باید دست به دست هم دهیم و با فساد و ویژه‌خواری در ‏کشور مبارزه کنیم.‏

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بر اینکه با وجود فساد رونق اقتصادی و پیشرفت مورد انتظار دولت و ملت امکان‌پذیر ‏نیست، در این جامعه مشکلات فراوان اجتماعی از قبیل حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، بیکاری و فقر ‏وجود دارد و این یعنی راه انقلاب را باید با مدیریت جهادی ادامه دهیم تا به همه اهداف بلند این انقلاب ‏دست یابیم.‏

روحانی اظهار داشت: الحمدلله امروز رابطه بسیار خوبی بین قوا، نیروهای مسلح و همه مدافعان کشور وجود دارد، بدانید هرکس سیاه‌نمایی می‌کند و به فکر فضای دو قطبی و تنش در جامعه است، انقلابی نیست. معیار ما برای جوانان راه، و خط امام و مقام معظم رهبری و همچنین قانون اساسی است. نباید سلیقه‌ها، جناح‌ّبندی‌ها و منافع شخصی معیار باشد.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با حماسه امروز نشان داد که هراسی به دل راه نمی‌دهد و متأسفانه امروز برخی تازه‌کاران در جهان و از جمله آمریکا قدرت را به دست گرفته‌اند که بدانند باید با ملت ایران تنها با احترام و تکریم حرف بزنند. ملت بزرگ ایران در برابر تهدیدها، پاسخی قاطع خواهد داد، کسانی که در جهان، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند، بدانند که ملت ایران، یکپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان تا آخر ایستادگی می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: ما مردمی آگاه، هوشیار، منطقی و فرهیخته داریم که هوشمندی خود را در بزنگاه‌های تاریخی به خوبی نشان داده اند؛ ما در برابر هرگونه تهدید، نابخردی و آتش‌افروزی با خرد، ایستادگی و قدرت، خواهیم ایستاد و قدرت ما تنها از ملت بزرگ ایران نشأت گرفته است. ما به دنبال تنش نبوده، اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور دارند با قدرت ایستادگی و در برابر زور و تهدید یکصدا هستیم.

رئیس جمهور افزود: به همه بدخواهان ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که اینجا ایران بیشه شیران است و هیچ‌کس نمی‌تواند چشم بد به ایران داشته باشد.

روحانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آتی اظهار داشت: در این انتخابات قدرت خود را به جهانیان نشان خواهیم داد و زبان گویای ملت، صندوق رأی است و همه در پی ساختن ایرانی بزرگ، آباد و مستقل هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.