• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
10

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‎اجتماعی استان زنجان: هئیت‎های تشخیص در سازش بین کارگران و کارفرمایان نقش کلیدی دارند

  • کد خبر : 59095
  • 23 بهمن 1395 - 11:21

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‎اجتماعی استان زنجان با اشاره به آغاز بکار هیات تشخیص وبازرسی کاردر شهرستان سلطانیه ابراز کرد: هئیت‎های حل تشخیص در سازش بین کارگران و کارفرمایان نقش کلیدی دارند.

احمد غریوی اظهار داشت: با فعالیت هیات تشخیص و حل اختلاف در تمامی شهرستان‎ها بسیاری از مشکلات کاری بین کارگران و کارفرمایان در ابتدای بروز مشکل مورد بررسی قرار گرفته و سعی شده است تا به سازش بین کارگران و کارفرمایان ختم شود.

این مقام مسئول یادآور شد: روابط حسنه کارگر و کارفرما در ادامه حیات کارگاه و افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولید و یا خدمات کارگاه نقش کلیدی و موثر دارد و به همین دلیل تلاش برای سازش کارگر و کارفرما درهیات های تشخیص از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

غریوی تاکید کرد: رسیدگی و اخذ تصمیم در مورد هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای مقررات قانون کار قرارداد یا کارآموزی و موافقت نامه های کارگاهی باشد از حدود وظایف و اختیارات هیات تشخیص است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‎اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: رسیدگی به اختلافات ناشی از قراردادهای کار که برای مدت موقت و یا برای انجام کار معین منعقد شده باشد نیز از دیگر وظایف و اختیارات هئیت های تشخیص استان است.
غریوی تاکید کرد:  چنانچه مساله با توافق در هئیتهای حل اختلاف حل نشد به رسیدگی به هیات تشخیص ارجاع داده می شود و  در مدت رسیدگی مرجع حل اختلاف قراردادکار به حالت تعلیق در می آید و چنانچه کارگاه مشمول شورای اسلامی کارنبوده و یا شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی در آن تشکیل نشده باشد اعلام نظر مثبت هیات تشخیص در فسخ قرارداد کار الزامی است.

وی افزود: سعی شده است تا در هئیت‎های حل تشخیص و اختلاف مشکل کارگران و کارفرمایان از مجرای قانونی و بر اساس ایجاد صلح و سازش مرتفع شود.

انتهای پیام/

منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=59095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.