• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

صرفه‌جویی ۳۰ میلیون مترمکعب آب با انسداد چاه‌های غیر مجاز زنجان

  • کد خبر : 59261
  • 25 بهمن 1395 - 11:31

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان بیش از ۳۶۸ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز سبب صرفه‌جویی ۳۰ میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

به گزارش نبض سحر؛ یوسف رضاپور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز در سطح وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت های آب منطقه ای اجرای طرح تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی آب های زیر زمینی و انسداد چاه های غیر مجاز است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۶۸ حلقه چاه غیر مجاز در زنجان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه با مسدود کردن چاه های غیر مجاز استان، بیش از ۱۰ درصد از اضافه برداشت آب های زیر زمینی جلوگیری شده است، افزود: از ابتدای سال جاری با پلمپ چاه های غیر مجاز بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه اگر امروز به فکر جلوگیری از استفاده های غیرقانونی و غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی موجود نباشیم در آینده باید شاهد بروز مشکلات بسیار بزرگی در بخش منابع آبی باشیم، بیان کرد: در استان زنجان ۷ هزارو ۳۷۰ چاه غیر مجاز وجود دارد.

رضاپور با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۱۱ هزار حلقه چاه عمیق دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد بیش از هشت هزار حلقه چاه استان، نیمه عمیق هستند، تصریح کرد: در استان زنجان یک هزارو ۴۸۸ چاه مجاز فعال است.

وی با بیان اینکه خشکسالی های پی در پی در استان زنجان، باعث افزایش نفوذ آب در زمین و برداشت های مستقیم از آب رودخانه ها شده است، گفت: از این رو کاهش روان آب ها تاثیر خود را در ذخیره آب سد ها گذاشته و میزان آن را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۸۸۰ میلیون متر مکعب آب از چاه های غیر مجاز استان زنجان استحصال شده است، افزود: میزان آب برداشت شده از چاه ها ی غیر مجاز شهرستان زنجان نیز ۳۱۲ میلیون مترمکعب است.

رضاپور با بیان اینکه چاه ها غیر مجاز استان برای حفاظت و نگهداری از منابع آبی و اجرای تعادل بخشی آب های زیر زمینی پر شده است، گفت: با همکاری فرمانداری ها، بخش داری ها، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج در نواحی، می توان چاه های غیر مجاز را هر چه سریع تر تعین تکلیف کرده و از حدر رفت آب وبرداشت های غیرمجاز از این طریق جلو گیری کرد.

انتهای پیام/

منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=59261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.