• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
3

قضات باید از حمایت‌های لازم در جامعه برخوردار باشند/دادستان خرم دره تودیع شد

  • کد خبر : 59310
  • 26 بهمن 1395 - 23:13
قضات باید از حمایت‌های لازم در جامعه برخوردار باشند/دادستان خرم دره تودیع شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: قضاوت از مشاغل حساس جامعه است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

 

به گزارش نبض سحر حجت‌الاسلام مسیح الله میرزایی معاون قضایی دادگستری کل استان زنجان در مراسم تودیع دادستان شهرستان خرم‌دره با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: ایام شهادت صدیقه کبری(ع) فرصت مناسبی برای مطالعه و الگو گیری از زندگی این بانوی بزرگوار است.
وی در ادامه با بیان اینکه باید آموخته‌های خود از زندگی حضرت زهرا(س) را توشه راه خود قرار دهیم تصریح کرد: آموزه‌های دینی نجات بخش انسان از وسوسه‌های دنیوی و بحران‌ها و مشکلات زندگی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان  با تاکید بر اینکه دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا جامعه ما را از معنویت دور نگه دارند تصریح کرد: برای خلاصی از نیرنگ دشمنان باید به دامن اسلام و اهل بیت(ع) برگردیم زیرا آموزه‌های آنان در تمام امور اعم از سیاسی اجتماعی اقتصاد و فرهنگی راهگشا بوده و چراغ راهنمای بشریت است.
میرزائی در ادامه یادآور شد: اگر به تاریخ برگردیم و سوابق جوامع غیر اسلامی را مطالعه کنیم خواهیم دید که همه آنان نیز راهکار حل مشکلات خود را در برگشت به معنویت و اخلاقیات عنوان کرده‌اند.
وی  با تاکید بر اینکه همه ما باید تلاش کنیم بیشترین بهره را از ایام فاطمیه ببریم تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از زندگی حضرن زهرا(س) زندگی خودمان را بیمه نماییم.
این مقام مسئول با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره شامل مباحث متعدد بوده و شناسنامه این بانوی بزرگوار محسوب می‌شود اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در این خطبه هدف خداوند از وجوب عدل را التیام قلب جریحه دار عنوان کرده‌اند که این امر یکی از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضاست.
میرزائی با بیان اینکه قضاوت از مشاغل حساس جامعه است که باید مورد حمایت قرار گیرد تصریح کرد : قضات باید از حمایت‌های لازم در جامعه برخوردار باشند.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه قاضی در پاره‌ای از موارد با افرادی سر و کار دارد که حتی خدا را نیز به فراموشی سپرده‌اند عنوان کرد: علاوه بر این قاضی با امیال و هواهای نفسانی خویش نیز در مبارزه است.

وی تاکید کرد: رفتار دستگاه قضایی باید به گونه ای باشد که مردم درباره احقاق حقوقشان دغدغه نداشته و به قضاوت قاضی اعتماد کامل داشته باشند.
میرزائی  گفت : مردم باید در معاملات با اشرافیت کامل وارد شوند و تمام جوانب را در نظر گیرند تا قاضی بتواند با استناد به مدارک از حقوقشان دفاع کند.
در پایان این مراسم لوح های تقدیر از طرف مردم و مسئولین خرم دره به رسم یاد بود به سید مهدی ابوطالبی اهدا شد.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=59310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.