• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

موگرینی: ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است / تحریم‌های غیرهسته‌ای اروپا علیه ایران شدیدتر از آمریکاست

  • کد خبر : 59296
  • 26 بهمن 1395 - 10:26
موگرینی: ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است / تحریم‌های غیرهسته‌ای اروپا علیه ایران شدیدتر از آمریکاست

“فدریکا موگرینی” در شورای آتلانتیک به اظهارنظر درمورد توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

به گزارش نبض سحر”به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان” “به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا”؛ “فدریکا موگرینی”، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، در گفتگویی با شورای آتلانتیک به بررسی توافق هسته‌ای ایران پرداخت و اذعان کرد: یک سال از اجرایی شدن برجام می‌گذرد و در این مدت ۴ گزارش از آژانس بین‌المللی انرژی دریافت کردیم که نشان می‌دهد ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است. این موضوع برای اروپا حائز اهمیت ویژه‌ای است.
موگرینی در ادامه مدعی شد: موضوعات دیگری نیز وجود دارد که خارج از برنامه هسته‌ای ایران محسوب می‌شوند؛ اما موجب نگرانی ما، آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان هستند. نقش ایران در چالش‌های منطقه‌ای، آزمایش‌های موشکی و … از جمله این موارد هستند که در برجام به آن‌ها اشاره نشده است. به همین دلیل است که اروپا تحریم‌های خود را در بخش‌های غیرهسته‌ای علیه ایران حفظ کرده است، حتی در برخی موارد تحریم‌های اروپا علیه ایران شدیدتر از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور است. اروپا نسبت به برخی مسائل در ارتباط با ایران نگران است؛ اما احساس می‌کند در برخورد با ایران دارای مسئولیت و منافع است.
موگرینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر لزوم پایبندی مقامات دیگر کشورها به برجام تاکید کرد و گفت: این توافق موجب کند شدن برنامه‌هسته‌ای ایران شده است. دولت “دونالد ترامپ” به دنبال جلوگیری از دست‌یابی ایران به بمب اتم است؛ اما باید به وی اطمینان بدهم برجام به طور کامل از سوی ایران رعایت می‌شود.
موگرینی در ادامه افزود: تا زمانیکه ایران به تعهدات خود در مورد توافق هسته‌ای پایبند باشد، اروپا خود را ملزم به حمایت از آن می‌داند. اروپا به تعاملات اقتصادی و سیاسی با ایران ادامه می‌دهد. می‌دانم که این سیاست آمریکا در ارتباط با ایران نیست؛ اما اروپا تصمیم دارد از چنین سیاستی در برابر ایران استفاده کند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.