• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اسپایسر: ایران از موضوعات گفتگوی بین نتانیاهو و ترامپ است

  • کد خبر : 59335
  • 27 بهمن 1395 - 1:34
اسپایسر: ایران از موضوعات گفتگوی بین نتانیاهو و ترامپ است

سخنگوی کاخ سفید گفت ترامپ و نتانیاهو درباره مسائل مختلف و از جمله مقابله با تهدید ایران گفتگو خواهند کرد.

به گزارش نبض سحر؛ سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهور ترامپ مفتخر است که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید استقبال کند. آنها راههای موجود برای تقویت روابط ویژه بین دو کشور و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) را بررسی خواهند کرد. آنها درباره مسائل مختلف و از جمله مقابله با تهدید ایران و عوامل آن در منطقه، بحران سوریه و مقابله با داعش و گروههای تروریستی با هم گفتگو خواهند کرد.Image result for ‫اسپایسر‬‎
شون اسپایسر گفت: همانطور که رئیس جمهور این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده است این دولت تلاش خواهد کرد تا به توافقی جامع برای پایان منازعه اسرائیلی -فلسطینی دست پیدا کند تا اسرائیلی ها و فلسطینی ها بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند. به عنوان راهی به طرف این هدف رئیس جمهور و نخست وزیر در این رابطه گفتگو خواهند کرد. آنها فردا کنفرانس خبری مشترک برگزار خواهند کرد که محل و زمان آن و راهنمایی های لازم در این رابطه بعدا اعلام خواهد شد.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا خود خواهان استعفای مایکل فلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید بوده و استعفای مایکل فلین به علت بی اعتمادی بوده است.
وی گفت: مایکل فلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوره انتقال قدرت با سفیر روسیه در آمریکا در تماس بوده است.
اسپایسر گفت: درک من این است که آنچه که ژنرال فلین بیان داشته است این بوده است که وی به طور شفاف اعلام کرده است که در دوره انتقال قدرت با سفیر روسیه صحبت کرده است. من نمی توانم اظهارنظر و یا نتیجه گیری بیشتری در این رابطه داشته باشم.
وی افزود: بسیاری از فرضیات درست نیستند. این موضوع به رئیس جمهور اعلام شد و وی از شورای کاخ سفید خواست که وضعیت موجود را بررسی کند. موضوع نخست این بود که مشخص شود این موضوع حقوقی است یا نه که شورای کاخ سفید اعلام کرد که اینگونه نیست. همانطور که در سخنانم پیشتر گفتم این موضوعی بود که به اعتماد باز می گردد. چه بخواهیم یا نخواهیم وی معاون رئیس جمهور را گمراه کرده بود و این امر در نهایت به این موضوع منجر شد که رئیس جمهور خواهان استعفای وی شود و با این استعفا موافقت کند. این موضوع به اعتماد مربوط می شد و ما وارد مرحله مهمی شدیم و آن را به طور کامل بررسی کردیم. مرحله نخست این بود که جنبه حقوقی این امر را بررسی کنیم که پس از بررسی معلوم شد حقوقی نیست. ارزیابی رئیس جمهور این بود که این موضوع به اعتماد مربوط می شد.
داشتن روابط خوب بین آمریکا و روسیه در راستای منافع ملی ما است.
اسپایسر گفت: به نظرم  خواست رئیس جمهور این است که روابط خوب با روسیه می تواند به ما در شکست داعش و تروریسم در سراسر جهان کمک کند. دولت اوباما تلاش کند که روابط خود را با روسیه از نو طرح ریزی کند اما شکست خورد. آنها تلاش کردند که روسیه به کریمه تجاوز نکند اما شکست خوردند. این رئیس جمهور این موضوع را درک می کند که این در راستای منافع ملی و اقتصادی آمریکا است تا روابط خوب و سالمی با روسیه داشته باشد. اگر او روابط خوبی را با روسیه و پوتین داشته باشد این می تواند خوب باشد. البته نیکی هیلی نماینده ما در سازمان ملل از روز نخست درباره موضوع کریمه با قدرت صحبت کرده است.
انتهای پیام/
منبع:صداوسیما
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.