• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

پرداخت حقوق معلمان حق التدریسی تا پایان اسفند

  • کد خبر : 59338
  • 27 بهمن 1395 - 1:39
پرداخت حقوق معلمان حق التدریسی تا پایان اسفند

وزیر آموزش و پرورش از کاهش ۱۷ نوع مدرسه خبر داد و گفت: مدارس دانش آموزان استثنایی و تیزهوشان با مدارس عادی ادغام می شود.

به گزارش نبض سحر؛ فخرالدین دانش آشتیانی گفت: دانش آموزان استثنایی (معلول حرکتی، ذهنی) به مدارس عادی معرفی می شوند و سیاست ما نیز کاهش تعداد مدارس تیزهوشان است.پرداخت حقوق معلمان حق التدریسی تا پایان اسفند
وی افزود: از نظر روالهای تخصصی که در فضاهای تعلیم و تربیت وجود دارد تفکیک دانش آموزان به شکل کنونی صحیح نیست .
دانش آشتیانی تأکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم یادگیری در مدرسه یادگیری دانش آموزان از یکدیگر است و دانش آموزان با تفاوت های فردی مختلف باید در یک مدرسه حضور داشته باشند تا مفاهیم آموزشی را از یکدیگر فرا گیرند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی دانش آموزان را از یکدیگر جدا می کنیم هم برای دانش آموزان جدا شده و هم برای سایر دانش آموزان این موضوع آسیب زا است.
وی افزود: براساس زیرنظام های سند تحول؛ آموزش و پرورش به سمت کاهش تنوع مدارس می رود و از نظر من فقط باید یک نوع مدرسه داشته باشیم .
دانش آشتیانی تصریح کرد: در مدارس کشورهای پیشرفته دانش آموزان استثنایی و تیزهوشان در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند و فقط برای آنها دستیار و مشاور قرار داده و کمتر آنها را در مدارس جدا می بینیم.
وی از پرداخت حقوق ۳۰ هزار معلم حق التدریس تا پایان امسال خبر داد و افزود: ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان امسال برای پرداخت مطالبات حقوق فرهنگیان در نظر گرفتیم که بخشی از این مطالبات تا شهریور امسال پرداخت شد و حقوق معلمان حق التدریس را نیز امیدواریم تا پایان امسال پرداخت کنیم.
وی همچنین از کاهش حجم کتاب های درسی خبر داد و گفت: لازمه اجرای برنامه های تربیتی در مدارس کاهش حجم مطالب درسی و افزودن آموزش مهارت های اجتماعی و تربیتی به دانش آموزان است و این تنها با کاهش حجم کتابهای درسی میسر می شود.
انتهای پیام/
منبع:صداوسیما
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.