• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
18

اقدامات بانک انصار در تحقق اهداف بانک مقاوم

  • کد خبر : 59381
  • 28 بهمن 1395 - 5:16
اقدامات بانک انصار در تحقق اهداف بانک مقاوم

گزارش اقدامات بانک انصار در چارچوب اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اهداف بانک مقاوم منتشر شد.

باقدامات بانک انصار در تحقق اهداف بانک مقاومه گزارش نبض سحر ؛ در استانه  ۲۹ بهمن سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی از سوی مقام‌معظم‌رهبری، بانک انصار گزارش اهم اقدامات خود را در راستای ایفای نقش به عنوان بانک مقاوم و تحقق اهداف تعیین شده در بخش مالی، پولی و بانکی این سیاست ها ارایه داد.
“بانک انصار” به عنوان بانکی “رسالت محور”، “ارزش‌مدار” و “جهادی”، با سرلوحه قرار دادن “موازین شرعی” و توجه جدّی به اجرای “سیاست های اقتصاد مقاومتی” اقدامات “راهبردی” و رتبه های مهم و ممتازی بشرح زیر را رقم زده است:
– طراحی مدل مفهومی ریل‌گذاری بانک ها برای تطبیق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونمایی توسط رییس‌کل محترم ‌بانک مرکزی و ابلاغ به بانک­ها ارائه بسته‌های پیشنهادی به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها درخصوص ایفای نقش مقاومتی بانک ها در حوزه بانکداری کشور هماهنگی با سیاستهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی به منظور مساعدت به تحقق اهداف دولت محترم در خروج کشور از رکود تورمیراه اندازی دبیرخانه دایمی اقتصاد مقاومتی و تشکیل شورای عالی راهبری اقتصاد مقاومتی به ریاست مدیر عامل محترم بانک.

-تشکیل کمیته های تخصصی اقتصاد مقاومتی با عناوین: کمیته بانکداری بین‌الملل؛ کمیته بانکداری داخلی؛ کمیته بانکداری اسلامی؛ کمیته بهره وری؛ کمیته گفتمان سازی و آموزش؛ کمیته تلفیق.

-انطباق سند راهبردی و طرح کسب و کار بانک مبتنی بر اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ پیشنهاد هفته اقتصاد مقاومتی و مکاتبه با سازمان ها و نهادهای مسئول.

-تهیه ویژه برنامه تلویزیونی به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی.

– مشارکت و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی به ویژه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

– حمایت از تولید ملی در قالب طرح حاتم که در این طرح به هر متقاضی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۵درصد و به منظور خرید کالاهای ایرانی واگذار می‌شود و بیش از ۶۵۰ فروشگاه طرف قرارداد درقالب عقد مرابحه این کالاها را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.
– استخراج و ابلاغ کُدینگ شاخص‌های بانکداری در اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم جهت اجرایی‌سازی در سطح کلیه شعب. تمرکز بر گفتمان سازی حرفه‌ای و فرهنگ سازی داخلی اقتصاد مقاومتی در حوزه پول و بانک.
– ایجاد جریان اطلاعات مستمر در سطح ملی با برپایی همایش ها و حمایت از اقدامات نهادها وسازمان های دولتی و خصوصی در حوزه اقتصادمقاومتی جایگزینی تولیدات ملی در خریدهای اقلام مورد نیاز در سطح بانک به صورتی که اولویت در خرید کالاهای داخلی است، برنامه‌ریزی جهت استفاده از کالاهای ایرانی در جوایز قرعه کشی و استفاده از کالاهای ایرانی در اهدای هدایا به افراد در مناسبت های مختلف و برنامه های فرهنگی تعیین الگوهای مصرف بهینه به منظور ابلاغ به واحدهای ستادی و اجرایی بانک.
– ساخت سرود ویژه اقتصاد مقاومتی و پخش آن در همایش ها و گردهمایی های مربوطه. حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکترا در حوزه های مختلف شامل بانکداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی و… به منظور بهره برداری از دستاوردهای تحقیقی مذکور در جهت ارتقای کارایی منابع انسانی و بهره وری سازمانی در گزارش اداره کل روابط‌عمومی وتبلیغات همچنین آمده است که بانک انصار در راستای تحقق هرچه سریع‌تر اهداف تعیین شده اقتصادمقاومتی در عرصه مالی و بانکداری، «بانکداری در تراز انقلاب اسلامی» و «مدیریت جهادی» را به عنوان محورهای کلیدی طرح تحول خود و همچنین برنامه‌های راهبردی این بانک لحاظ کرده است.
انتهای پیام/
منبع:صداوسیما
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.