• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

برنامه هسته ای را به نقطه اول باز می گردانیم

  • کد خبر : 59537
  • 01 اسفند 1395 - 18:56

رئیس مجلس شورای اسلامی هشدار داد: اگر واشنگتن در لغو توافقنامه هسته ای جدی باشد، تهران می تواند برنامه هسته ای را به نقطه اول برگرداند.

به گزارش نبض سحر؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: کشورش در مسیر ایجاد ائتلاف راهبردی با روسیه در منطقه حرکت می کند.
لاریجانی افزود: نمی توانم این مسئله را تایید کنم که اختلافات واقعی چه از نظر تاکتیکی و چه از نظر راهبردی بین ما و روسیه وجود دارد. ما در سوریه به ویژه در مسئله ضربه زدن به تروریست ها توافق داریم. ما همچنین درباره آینده سوریه هم توافق داریم.
وی از گفتگوی بدون پیش شرط با همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال و خاطر نشان کرد: شورای همکاری از ما برای گفتگو دعوت کرد و ما مخالفتی در این باره نداریم. اگر عربستان سعودی هم خواستار گفتگوی مستقیم باشد، ما آمادگی داریم. ما هیچ پیش شرطی تعیین نمی کنیم و هیچ پیش شرطی را هم برای گفتگوها نمی پذیریم. به اعتقاد من، گفتگو در منطقه همواره می تواند مثبت باشد. به همین علت من از گفتگوی سیاسی بین کشورهای منطقه استقبال می کنم.
هیچ پیش‌شرطی را برای گفتگو با کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی‌پذیریم
رئیس مجلس ایران تاکید کرد این کشور هیچ پیش شرطی را برای گفتگو با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نمی پذیرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، علی لاریجانی در ادامه مصاحبه با این شبکه گفت: هیچ پیش شرطی را در گفتگو با کشورهای حاشیه خلیج فارس نمی پذیریم. توافقنامه هسته ای باعث تقویت روابط ما با کشورهای همسایه می شود. روابط ممتازی با پادشاهی عمان داریم.
لاریجانی افزود: ما و روسها هدف مشترکی در گفتگوهای آستانه درباره سوریه داریم که رسیدن به راه حل سیاسی است. ما با گروه های تروریستی گفتگو نمی کنیم و خط قرمزی در این باره در گفتگوهای آستانه تعیین کردیم. اختلافی بین ایران و روسیه در مسئله سوریه وجود ندارد. ایران و روسیه در کنار یکدیگر در مسیر راهبردی حرکت می کنند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.