• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
4

لزوم اطلاع رسانی در مساجد ، حسینیه ها در خصوص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

  • کد خبر : 59569
  • 02 اسفند 1395 - 12:51
لزوم اطلاع رسانی در مساجد ، حسینیه ها در خصوص پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان از مسئولین هیئات مذهبی خواست تا در مساجد ، حسینیه ها در خصوص پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر برای مردم صحبت و تببین شود تا خانواده ها از آثار زیانبار این زلزلزه خاموش مطلع شوند.

به گزارش نبض سحر، “تقی نصیری” در جلسه  گردهمائی مسئولین هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه موادمخدر یکی از معضلات بزرگ در جهان محسوب می‌شود، عنوان کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان تجربه تلخ اعتیاد را داشته‌اند که بالطبع خانواده‌های آن‌ها نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته‌اند.

 

وی  اظهار داشت: در کشور ما در هر شبانه‌روز به طور مستقیم ٨ نفر به خاطر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند  و  اعتیاد زلزله خاموش است و ممکن است خاکریز این اتفاق محل کار، اداره و یا اعضای خانواده ما باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: به مواد مخدر کوه یخی می گویند کوهی که شناور روی سطح اقیانوس است اما شما یک هشتم از آن را می بینید و آسیب های اعتیاد بسیار بالاست و برخی از آن ها در سالهای بعد خودرا  نشان می دهد.

نصیری گفت:  بر طبق آمارهای رسمی، یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود دارد که نزدیک به ۵/۵ میلیون نفر در معرض تهدیدهای مصرف مواد مخدر و نزدیک به ۳ میلیون کودک و نوجوان در معرض مصرف مواد مخدر قرار دارند که این آمار نشانگر این است که باید جهت شناسایی راه های مصرف مواد مخدر گام های جدی برداشته شود .

این مقام مسئول یادآور شد: فرزندان به صورت  جدی در معرض تحدید مصرف مواد مخدر قرار دارند و برای داشتن جامعه سالم باید به فکر فرزندان سالم باشیم و جهت آموزش و تعلیم و تعلم فرزندان، اقدامات اساسی صورت بگیرد .

وی با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه قیام کرد و امروز ما باید منکر زمانه خودرا بشناسیم ، ما باید شمر و یزید زمانه خود را بشناسیم ، اشک و گریه بر امام حسین (ع) همراه با شناخت و معرفت به امام حسین(ع)  با ارزش تر است.

نصیری از مسئولین هیئات مذهبی خواست تا در مساجد ، حسینیه ها در خصوص پیشگیری از مواد مخدر برای مردم صحبت و تببین شود تا خانواده ها از آثار زیانبار این زلزلزه خاموش مطلع شوند.

وی با تاکید بر آموزش خانواده ها گفت:   آموزش های پیشگیری در  مدرسه، خانواده و دانشگاه به طور جدی  اجرا شود و  همه خانواده از مضرات مصرف مواد مخدر آگاهی داشته باشند و باید خانواده‌ها مواظب فرزندان خود باشند.

در این همایش همچنین سرهنگ صادقی در خصوص آسیب های فضای مجازی در بین خانواده مطالبی  را بیان کرد و گفت: خانواده ها نقش مهمی در آموزش و تربیت فرزندان خود دارند و باید به این امر حساس باشند .

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره گفت: دشمن در شبکه های اجتماعی و گروه های مغرض با اهداف از پیش تعیین شده و با شیوه های مخصوص اقدام به تبلیغات ضد دینی در ابعاد گسترده می کند.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.