• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

برای رونق دادن به اشتغال شهرستان باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفته شود/ اشتغال۷۴۰ نفر در خرم دره

  • کد خبر : 59814
  • 08 اسفند 1395 - 12:46
برای رونق دادن به اشتغال شهرستان باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفته شود/ اشتغال۷۴۰ نفر  در خرم دره

فرماندار خرمدره گفت: برای رونق دادن به اشتغال شهرستان باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفته شود و روند ایجاد اشتغال تسهیل یابد.

به گزارش  نبض سحر، حجت محمدی ظهر امروز در جلسه کمیته اشتغال شهرستان خرم دره با بیان اینکه گره گشایی از مشکل بیکاری تنها مختص یک دستگاه اجرایی نیست، عنوان کرد: حل مشکل بیکاری شهرستان تنها مربوط به یک ارگان یا دستگاه اجرایی نیست بلکه برای حل این مشکل همه دستگاههای اجرایی باید باهم تعامل داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های شهرستان ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعات مردمی به فرمانداری مربوط له مشکل اشتغال است.
این مسئول در ادامه با اشاره به پتانسیل های بالای شهرستان در امر سرمایه گذاری، اظهار کرد: شهرستان خرم دره با دسترسی به جاده ترانزیت، آزاد راه و راه آهن یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است و شهرک صنعتی این شهرستان نیز به دلیل مجاورت با مجموعه غزال و وجود زیر ساخت های مناسب دارای ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاران است.
وی با تاکید بر اینکه خرم دره فاقد واحد تولیدی دولتی است، تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد واحدهای تولیدی شهرستان توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

محمدی با اشاره به فعالیت برخی از واحدهای تولیدی به صورت نیمه فعال، یاد آور شد: جهت رونق اشتغال در شهرستان باید وضعیت واحدهای تولیدی نیمه فعال پایش شود و مشکلات آنها مرتفع گردد تا بتوانند له فعالیت خود در چرخه تولید ادامه دهند.

فرماندار خرم دره با اشاره به اینکه شهرستان خرم دره یکی از مهاجر پذیرترین شهرستانهای استان است، یادآور شد: مهاجر پذیر بودن شهرستان باعث برهم خوردن معادلات اشتغال شده است زیرا مهاجران نیز به دنبال یافتن شغل مناسب هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه مشکل بیکاری در سه شهرستان ابهر، خرم دره و زنجان نمود بیشتری دارد، عنوان کرد: برای رونق دادن به اشتغال شهرستان باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفته شود و روند ایجاد اشتغال تسهیل یابد.
محمدی با اشاره به اینکه سهرستان خرم دره دارای ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری هست، خاطر نشان کرد: متاسفانه علی رغم جاذبه های گردشگری بسیار زیبا این حوزه در کشورمان مورد غفت واقع شده است .


در ادامه این جلسه نیز مسئول اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خرم دره اظهار کرد: در حال حاضر عمده مشکل کاریابی های شهرستان این است که نمی توانند به شهرستان های مجاور نیروی کار معرفی کنند که این مشکل باید با رایزنی مرتفع شود.
سیروس مرادی در ادامه با تاکید بر اینکه پایداری مشاغل باید به صورت جدی تر پیگیری شود، بیان کرد: برای ایجاد اشتغال باید صنایع تبدیلی و گردشگری مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آمار بیکاری شهرستان در سال ۹۰ به نیزان ۱۴ درصد بود، تصریح کرد: این آمار در سال ۹۵ به ۱۲ در صد رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه آمار اشتغال در  ۹ ماهه گذشته از سال ۷۴۰ نفر بوده است، بیان کرد: ۱۶۴ نفر از این افراد توسط کاریابی ها و ۵۱۶ نفر نیز توسط ارگان های دیگر به بازار کار معرفی شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.