• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

رئیس اندیشکده یقین: فرمان رهبری شکستن سروری دلار در جنگ نیمه سخت است

  • کد خبر : 59850
  • 09 اسفند 1395 - 10:49

رئیس اندیشکده یقین گفت: امروز فرمان رهبری شکستن سروری دلار در جنگ نیمه سخت است.

به گزارش نبض سحر؛ حسن عباسی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جنگ نرم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)،اظهار داشت: اگر سیره فاطمی و ۱۴ معصوم (ع) به عنوان کسانی که استیصال شکن و بن بست شکن هستند،در زندگی ما تاثیرگذار باشد،آن زندگی رنگ و بوی الهی می گیرد.

وی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) از این حیث برای ما اهمیت دارد که در بین ۱۴ معصوم بانویی به عنوان الگو برای بانوان جامعه است و سیره زندگی نباید به ایام شهادت و میلاد خلاصه شود.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه بدهی ایالات متحده در هشت ساله اخیر به ۲۳ هزار تریلیون رسیده است،افزود: در حال حاضر یک سوم بدهی جهان مربوط به آمریکا است.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد کره زمین ورشکسته شده و نظام بورس و مالی بر روی بدهی معامله می کنند، افزود: این اقدام  از عجیب ترین کارهای بشر محسوب می شود.

وی گفت: این مسیر رو به گرداب برخلاف سیاست جهانی شدن که درهم تنیدگی را ادعا می کرد،به سیاست درهای بسته ختم شده است و در یک سال گذشته سه کشور چین،انگلیس و آمریکا به سیاست درهای بسته در اقتصاد روی آورده اند.

این کارشناس با بیان اینکه تلاش امروز در کره زمین کنار گذاشتن دلار آمریکا از چرخه معاملات جهانی است، ادامه داد: این اقدام به این منظور انجام می شود تا زمینه برای فعالیت کشورهای دیگر در مورد انجام شود که این امر حکم جنگ اتمی علیه آمریکا را دارد.

*پیچیده ترین جنگ، جنگ ارزی است

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: پیچیده ترین جنگ، جنگ ارزی است که علیه کشورهایی همچون چین و ایران صورت می گیرد تا ارزش پول این کشورها کاهش یابد.

عباسی با اشاره به اینکه آمریکا در حال حاضر سیاست درهای بسته را با روی کار آمدن ترامپ دنبال می کند، افزود: چین نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

وی گفت:  در حالی کشورهایی همچون چین، انگلیس و آمریکا این سیاست را آغاز کرده و از اتحادیه اروپا خارج می شوند، برخی کشورها در تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا هستند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: در فرانسه جریان هایی که برای انتخابات تلاش می کنند ترجیح می دهند فرانک را کنار گذاشت و یورو را بپذیرند.

عباسی با بیان اینکه ترامپ نیز سیاست درهای بسته را آغاز کرده است و برای ادامه ساخت دیوار بین مکزیک و ایالات متحده تلاش می کند، خاطرنشان کرد: طرح سه ماهه برای جلوگیری از ورود ایرانی ها و شش کشور دیگر به این منظور ارائه شده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه ترامپ معتقد است وقتی خودمان می توانیم تولید کنیم، نباید اجازه دهیم کالا از خارج وارد شود، خاطرنشان کرد: جنگ ارزی همواره بر سر اشتغال است و روند شکل گیری بحران های بعدی جهان است و در این زمینه پیچیدگی عجیبی ایجاد شده است که ضرور و زیان بسیاری را متوجه ایران کرده است.

عباسی یادآور شد:حرف ترامپ این است که شغل ابتدا برای آمریکایی است و در صورت تولید اضافه صادر می شود تا دیگران ضرر کنند و این سیاست ضربتی و اضطراری از سوی دولت آمریکا در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در حالی که برای استقلال اقتصادی سیاست درهای بسته از سوی خیلی کشورها پیگیری می شود، بعضی ها در داخل این موضوع را مطرح می کنند که ما نمی توانیم در مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دیوار بکشیم، گفت: این در حالی است که سیاست درهای بسته برای حفظ استقلال اقتصادی اجرایی می شود.

*هر نوع ادعای استقلال به معنای انزوا نیست

این کارشناس ادامه داد: هر نوع ادعای استقلال به معنای انزوا نیست،ملتی و مردمی که حریم دارند تلاش می کنند تا استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی خود را حفظ کنند.

رئیس اندیشکده یقین  با بیان اینکه زمانی که نسبت به ورود واردات حساسیت داشته باشیم یعنی مقاوم سازی اقتصاد انجام داده ایم، ادامه داد: در بحث سیاست باز نیز کشورها به دنبال وابستگی به سایر کشورهای جهان هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۲۸ شهریور ماه سال جاری در بین فرماندهان سپاه، گفت:مقام معظم رهبری فرمودند: اگر مردم و مسئولان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و ازجادوی پولی و مالی دشمن را خلاص شده و آقایی دلار را بشکنند، کشور را نجات داده و برای مردم کشورهای دیگر الگو می شوند.

این کارشناس ادامه داد: این بیان مقام معظم رهبری نشان می دهد که ما استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی را در وجه سیاسی انجام داده ایم اما در بخش اقتصاد عملی نکرده ایم.

عباسی با اشاره به اینکه جنگ نرم  تسخیر ذهن ها و قلب ها است در این نبرد ذهن ها با شک و یقین و قلب ها با حب و بغض محاصره می شود، افزود: مفهوم استقلال با زرق و برق جهانی شدن زیر سئوال رفته است.

وی با اشاره به بی توجهی بخش اقتصادی کلان جامعه،دولت و مجلس به این جمله فوق استراتژیک رهبری، افزود: هنگامی مقام معظم رهبری این سخنان را در بین فرماندهان دفاع مقدس بیان میکنند، پیامی برای افسران جنگ نرم دارد، یعنی اینکه این موضوع قبل از اینکه اقتصادی باشد، مقوله جنگ نرم است و باید ذهن انسان ها را از تسخیر این باورها رها ساخت.

وی با بیان اینکه همانگونه که دیروز در جبهه حق علیه باطل و در جنگ سخت امام خمینی (ره) فرمودند حصر خرمشهر باید شکسته شود، گفت: امروز فرمان رهبری شکستن سروری دلار در جنگ نیمه سخت است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه بدهی ۲۳ تریلیون دلار  آمریکا از سوی ترامپ یک فاجعه است، افزود: این در حالی است که بدهی از سوی برخی متخصصان اقتصادی بدهی خوب است.

عباسی با بیان اینکه در حالی که مقام معظم رهبری راه فلاح جامعه را نشان می دهند،اساتید دانشگاهی مسیر دیگری را پیشنهاد می کنند، افزود: نقش افسران جنگ نرم در این میان مشخص کردن مسیر درست است.

وی گفت: افسران جنگ نرم آنهایی هستند که جنگ را ندیده طراح آزاد سازی خرمشهر می شوند و امروز مقام معظم رهبری معتقدند فرماندهان جنگ نرم باید سروری دلار بشکنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه هیچ دولتی نمی تواند الگوی مصرف غلطی که در کشور راه اندازی شده است را درست کند، بیان داشت: با چنین الگوی مصرفی که در کشور وجود دارد نمی توان زمینه اشتغال ایجاد کرد.

عباسی با اشاره به کاهش ارزش ریال در کشور، گفت: دیروز تنها چند فشنگ برای مبارزه داشتیم امروز موشک های بالستیک ما امتحان پس داده اند، گفت: پس این موضوع نشان می دهد که ارزش ریال هم می تواند به ارزش دلار برسد.

وی گفت: به شرطی خود را باور کنیم همانگونه که تهرانی مقدم و شهریاری ها باور کردند و با توکل به خداوند متعال مسیر را درست رفتند،می توانیم موفق شویم.

این کارشناس جادوی مالی را چاپ پول بدون پشتوانه و خلق ربا عنوان کرد و گفت: بانک ربوی مورد انتقاد علما عظام است.

وی بر ضرورت تغییر باورهای مردم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: با عوض شدن جناح ها مشکلات حل نمی شود، اقتصاد مقاومتی زمانی اتفاق می افتد که بگوئیم بانک مشکل دارد.

این کارشناس تصریح کرد: در حال حاضر لیبرالسیم قلب ها و ذهن های اساتید دانشگاهی و مدیریت ها را تسخیر کرده است،با وجود ۷۰ هزار استاد دانشگاهی مصلح کم داریم.

وی با اشاره به نامه چهار وزیر به دولت و کم شدن ۱۸۰ هزار میلیارد دلار از بورس تهران، گفت: پس از آن هیچ کس صحبتی نکرد در حالی که این ۱۸۰ هزار میلیاردی به کاخ های سلطنتی و پروشه سوارها و شکاف طبقاتی تبدیل شد.

این کارشناس با اشاره به کارکرد اسلام، گفت:کارکرد اسلام ایجاد قسط در جامعه است و هر جا قسط اقامه شود اسلام پیاده شده است.

عباسی با اشاره به اینکه خواص باید قوام به قسط باشند و مشکل امروز جامعه ما هم این است که خواص جامعه قوام به قسط نیستند، بیان داشت: اگر تریبون دارها و اساتید در طلب قسط کوتاهی کنند، چنان فسادی جامعه را در برمی گیرد که حسین بن علی سرش را به تیغ می سپارد.

وی ادامه داد: جنگ نرم و جهاد کبیر از آنجا آغاز می شود و اطاعت از کفار در مفهوم به نام فایده گرایی تعبیر می شود و قال صادق و قال باقر و قال قرآن ها فراموش شده و  آدام اسمیت و فرگوسن ها  در جامعه اولویت می شوند.

این کارشناس ادامه داد: باید امروز درهای اقتصاد را به دلار آمریکا بسته و جهاد علمی و عملی علیه دلار آمریکا به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بقای آمریکا به دلار وابسته است، گفت:باید آقایی دلار را بشکنیم اگر چه از دیدگاه برخی ها مسیری نامشخص است اما باید هدف گذاری کرده است و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنیم و حیات اقتصادی را از دست انداز دور کنیم.//ن

انتهای پیام/

منبع:موج رسا

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=59850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.