• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

به ازای ایجاد هر ۵۰ شغل، ۱۰۰۰ شغل از بین رفته است/ دولت گزارش واقع بینانه از عملکرد ۴ ساله‌‌اش ارائه دهد

  • کد خبر : 60734
  • 05 فروردین 1396 - 23:07
به ازای ایجاد هر ۵۰ شغل، ۱۰۰۰ شغل از بین رفته است/ دولت گزارش واقع بینانه از عملکرد ۴ ساله‌‌اش ارائه دهد

نماینده مردم ابهر و خرمدره گفت: در همین «ابهر» با تعطیلی کارخانه‌ای ۷۰۰ نفر بیکار شدند. مگر در هم‌چه شهرستانی در چهار سال چقدر شغل ایجاد شده که ۷۰۰ نفر بیکار شده باشند؟!

به گزارش نبض سحر ؛ محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دوران تحصیلی دانشجویی‌اش، اظهار داشت: سال ۷۳ وارد دانشگاه شدم و در سال هفتاد و هفت در رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد واحد مرکزی تهران تحصیل کردم.

وی با بیان اینکه اکنون با بسیاری از دانشجویان آن دوران در ارتباط هستم، افزود: با افرادی همچون محمد قوچانی که در حال حاضر روزنامه نگار است هم دوره بودم و خاطرات خوبی با یکدیگر از آن زمان داریم.

عزیزی با بیان اینکه در سال ۸۸ در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت شهری فارغ‌التحصیل شدم، تصریح کرد: در زمان تحصیلم در مقطع کارشناسی در دانشگاه چابهار، شهردار زنجان بودم و مجبور بودم برای کلاس‌ها مدام از زنجان به چابهار بروم.

نماینده مردم ابهر و خرمدره با بیان اینکه در دوران دانشجویی مقطع کارشناسی در تشکل بسیج دانشجویی فعالیت می‌کردم، یادآور شد: در حال حاضر در مقطع دکترا در دانشگاه امارات، در رشته مدیریت آموزشی مشغول تحصیل هستم و در مرحله امتحان جامع به سرمیبرم.

عزیزی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید بعد از گذشت ۴ سال، ادامه داد: از آنجایی که نزدیک ایام انتخابات هستیم فکر می‌کنم  دولت باید گزارشی از عملکرد ۴ ساله‌اش به مردم ارائه دهد.

 

وی با بیان اینکه مردم از شرایط اقتصادی فعلی کشور ناراضی هستند، تصریح کرد: در حالی که باید رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت قرار گیرد اما امروز می‌بینیم که به این مسئله هیچ توجهی نمی‌شود. دولت مدام از افزایش بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد اما باید خطاب به قوه مجریه بگوییم چقدر از این بودجه تحقق پیدا می‌کند؟! چرا دولت نمی‌گوید که از ۵۰ هزار میلیارد بودجه عمرانی کشور تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تحقق یافته است؟

نماینده مردم ابهر و خرمدره تأکید کرد: دولت باید واقعیت را به مردم بگوید؛ اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم در واقع دولت در بخش اقتصاد موفق عمل نکرده است. علی‌رغم اینکه انتظار داشتیم به دلیل ناکامی قوه مجریه در حل مشکلات اقتصادی کشور تغییراتی در این مدیران این حوزه انجام دهد اما این جراحی و تعویض در بخش فرهنگ، ورزش و آموزش‌وپرورش انجام داد.

عزیزی با اشاره به معضل بیکاری در میان قشر جوان و تحصیل‌کرده کشور، یادآور شد: در حالی که می‌بینیم آمار بیکاری روز به روز در حال افزایش است اما دولت مدام از شغل‌های ایجاد شده دم می زند. دولت نمی‌گوید که جامعه چقدر شغل از دسته داده تنها از شغل‌های ایجاد شده نام می‌برند. ۵۰ شغل ایجاد می‌کنیم اما متقابلاً هزار شغل از بین می‌رود. چراغ کارخانجات روزبه‌روز کم سوتر و گاها تعطیل می‌شوند.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده کارخانه ای به نام گروه صنعتی نیکو تعطیل شده که به تبع آن  ۷۰۰ نفر بیکار شده اند. مگر در شهرستانی مانند ابهر طی چهار سال چقدر شغل ایجاد کرده ایم که ۷۰۰ نفر در یک کارخانه بیکار شده باشند؟!

 

عزیزی همچنین درباره مهم ترین اتفاق سال ۹۵ خاطرنشان کرد: رای اعتماد به سه وزیری که بار قبل نتوانسته بودند را اعتماد بگیرند نکته ای جالب و تامل برانگیز بود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=60734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.