• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

خدمات دهی به یک هزار و ۹۵۰ نفر توسط هلال احمر خرم دره در ایام عید

  • کد خبر : 60811
  • 09 فروردین 1396 - 15:10
خدمات دهی به یک هزار و ۹۵۰ نفر توسط هلال احمر خرم دره در ایام عید

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم دره از مراجعه یک هزار و ۹۵۰ نفر به پایگاه امداد و نجات غزال خرمدره در ایام نوروزی خبر داد.

به گزارش نبض سحر، محمدرضا مرادی ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: شهرستان خرمدره در بدو ورود لاین شمالی اتوبان به عنوان ورودی استان زنجان قرار دارد و طبق سنوات گذشته وظیفه امداد رسانی را در  ۲ حوزه امداد و نجات در پایگاه غزال متمرکز کرده است.

وی با یادآوری اینکه از(۲۵ اسفند)این طرح همزمان با استان آغاز شده و تا (۱۵ فروردین) امسال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این پایگاه روزانه ۵ نفر از پرسنل و نجاتگر حضور دارند.

به گفته مرادی، سه دستگاه آمبولانس، خودروی نجات و موتور نجاتگر در امدادرسانی مورد استفاده قرار می گیرد و اولین مسیر جاده ای برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده محسوب می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم دره با اشاره به ظرفیت اسکان یک هزار نفر در مجموعه غزال و مسجدی که در کنار این مجموعه، تصریح کرد: در طول اجرای این طرح ۹ مورد ماموریت انجام شده است که ۸۸ نفر حادثه دیده داشت و ۳۵ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

مرادی به مراجعه ۲۵۳ نفر برای دریافت خدمات درمانی اشاره کرد و افزود: گشت های امدادی به صورت شبانه روزی با خودروی امدادی در کنار جاده برای ایمنی مسافران مستقر هستند.

وی به تمرکز فوریت پزشکی، هلال احمر، پلیس راه در مجموعه غزال اشاره کرد و گفت: همین مساله موجب تسریع در امدادرسانی می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خرمدره  با یادآوری راهنمایی مسافران نوروزی در ایستگاه های هلال احمر خاطرنشان کرد: در همین راستا نقشه و سی دی های آموزشی در اختیار مسافران قرار می گیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار و ۶۸۰ مسافر برای راهنمایی مراجعه کردند، افزود: یک هزار و ۹۵۰ نفر به ایستگاه سلامت مراجعه کردند.

مرادی از مراجعه یک هزار و ۳۴۰ نفر به ایستگاه دوستدار کودک تاکنون خبر داد و گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ بسته فرهنگی در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵۵ نفر عضو کمپین نه به تصادفات جاده ای شده اند، گفت: طرح همیار امداد و کاهش تصادفات جاده ای و بهبود رفتارهای ترافیکی در این شهرستان اجرا می شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۶۷ مورد عملیات امدادی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان خرمدره اجرا شده است.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=60811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.