• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

بزرگترین درس امام جواد(ع) چه بود؟/ دریای فضایل امام جواد (ع) بی کرانه است

  • کد خبر : 61028
  • 19 فروردین 1396 - 9:23
بزرگترین درس امام جواد(ع) چه بود؟/ دریای فضایل امام جواد (ع) بی کرانه است

یک کارشناس فرهنگی خرم دره گفت: امام جواد(ع) درس بزرگى را به ما آموخت آن درس بزرگ این است که در هنگامى که در مقابل قدرتهاى منافق و ریاکار قرار مى‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیارى مردم را براى مقابله‌ با این قدرتها برانگیزیم.

حجت الاسلام موسی رمضانی  در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) گفت: دهمین روز از ماه پر خیر و برکت رجب   مصادف است با ولادت جوان‌ترین امام شیعیان، امامی که زندگی و راه و روشش می‌تواند برای جوانان جامعه ما الگو باشد.

وی گفت: امام جواد (ع) در سال ۱۹۵ ه.ق در مدینه چشم به جهان گشود. سه سال داشت که «محمد امین» فرزند هارون الرشید به دست برادرش در سال ۱۹۸ ه به قتل رسید و حاکمیت مأمون آغاز گشت، مأمون در سال ۲۱۸ ه درگذشت و معتصم عباسی در ماه شعبان ۲۱۸ ه به خلافت رسید. از این رو باید گفت امام جواد (ع) در زندگی کوتاه و پربار خویش با سه خلیفه عباسی هم عصر بوده است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرم دره با اشاره به ابعاد زندگانی امامان گفت: یکی از ابعاد بزرگ زندگی ائمه ما، بعد فرهنگی آنها است، این پیشوایان بزرگ هرکدام در عصر خود فعالیت فرهنگی داشته در مکتب خویش شاگردانی تربیت می‏‌کردند و علوم و دانش‌های خود را توسط آنان در جامعه منتشر می‏‌کردند، اما شرایط اجتماعی و سیاسی زمان آنان یکسان نبوده است.

رمضانی گفت: همه امامان بزرگوار، در همه جهات دنیوی و اخروی، هادی و ناصرند اما هر کدام از امامان ما در یکی از ابعاد، ظهور و بروز بیشتری دارند، مثلا در بین عرفا و علما معروف است که اگر کسی از خداوند متعال، علم بخواهد به وجود مقدس امام باقر علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام توسل پیدا کند. یا اگر کسی طالب معنویت است به حضرت علی علیه‌السلام متوسل شود.

وی با اشاره به بزرگترین درس امام جواد(ع) به مسلمان گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند : امام جواد(ع) درس بزرگى را به ما آموخت آن درس بزرگ این است که در هنگامى که در مقابل قدرتهاى منافق و ریاکار قرار مى‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیارى مردم را براى مقابله‌ با این قدرتها برانگیزیم،اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنى بکند و اگر ادعا و ریاکارى نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. اما وقتى دشمنى مانند مأمون عباسى چهره‌اى از قداست و طرفدارى از اسلام براى خود مى‌آراید، شناختن او براى مردم مشکل است. در دوران ما و در همه‌ دورانهاى تاریخ، قدرتمندان همیشه سعى کرده‌اند وقتى از مقابله‌ رویاروى با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ ریاکارى و نفاق بزنند.

 

این کارشناس فرهنگی گفت: امام جواد (ع) در دوران سیاه حکومت خلفای بنی عباس، به رغم عمر کوتاه خود توانست کشتی امت را به خوبی هدایت کند و برای مؤمنان مشعلی تابان در شب سیاه انحراف و کج اندیشی باشد. آن حضرت با بیان مسایل بنیادی دین، از پرچم هماره برافراشته اسلام پاسداری کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=61028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.