• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

هفته معلم هفته بزرگداشت کسانی است که «الف» قدشان، در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شد

  • کد خبر : 61083
  • 21 فروردین 1396 - 14:11
هفته معلم هفته بزرگداشت کسانی است که «الف» قدشان، در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: هفته معلم هفته بزرگداشت کسانی است که «الف» قدشان، در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شد. این روز روز پاس‌داشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.

به گزارش نبض سحر، لعیا جعفری ظهر امروز در جلسه تبیین برنامه‌های ستاد گرامی‌داشت مقام معلم شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به‌ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته‌‌اند، عنوان کرد: آثار عمیق این شهید والامقام در احیای فکر دینی اصیل و بی‌پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نقش کلیدی معلمان به‌عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش‌آموزان بسیار مهم است، تصریح کرد: معلمان، انسان‌سازان نسل بعدی هستند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به اینکه روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است، عنوان کرد: این هفته، هفته تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری کرده و خود لحظه لحظه می‌سوزند و با دانش خویش، جامعه را ساخته و نویددهنده فردایی باشکوه هستند.

 

وی تاکید کرد: هفته معلم هفته بزرگداشت کسانی است که «الف» قدشان، در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شد. این روز روز پاس‌داشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.

 

جعفری با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دینی، آموختن دانش به دیگران آثار معنوی ماندگاری برای آموزگار در پی خواهد داشت، تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند: «آدمی در روز رستاخیز می‌آید و با خود کارهای نیکی چون ابرهای انبوه یا کوه‌های سر به فلک کشیده دارد پس می‌گوید: پروردگارا! این‌ها را که من انجام نداده‌ام، پس از کجایند؟ خداوند می‌فرماید: این دانش توست که به مردم آموختی و پس از تو بدان عمل کردند». پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در این روایت، آموزش را به عنوان نیکی ماندگاری برای معلمان معرفی می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه تکریم مقام معلم باید در طول سال تحصیلی تداوم داشته باشد، خاطر نشان کرد: اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم باید تلاش کنند در هفته معلم برنامه‌ها و طرح‌های نو را جهت اجرا از سوی فرهنگیان دریافت کنند.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=61083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.