• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

کلینیک تخصصی خرم‌دره پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد

  • کد خبر : 61301
  • 29 فروردین 1396 - 11:53
کلینیک تخصصی خرم‌دره  پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی  دارد

رئیس شبکه بهداشت و خرم دره گفت: کلینیک تخصصی خرم‌دره از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش نبض سحر،  محمد کریمی  در نشست خبری که به مناسبت هفته بهداشت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره برگزار شد با بیان اینکه سلامتی بهترین هدیه خداوند به انسان است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از اهدافی که در حوزه بهداشت و درمان پیگیری می‌شود، این است که افراد علاوه بر طول عمر برای ادامه زندگی به ویژه در دوران سالمندی، نیازی به کمک نداشته و توانمند زندگی کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند بیماری‌ها از واگیردار به غیرواگیر در حال تغییر است، تصریح کرد: در حال حاضر بیماری‌های روانی و بیماری‌های قلبی و عروقی به دلیل عدم تحرک در حال افزایش است.

 

معوان شبکه بهداشت خرم دره  با توجه به اینکه برای مقابله با این نوع بیماری‌ها باید عکس‌العمل متناسب با بیماری داشته باشیم، تاکید کرد: اگر این بیماری‌ها به مرحله حاد برسد هزینه‌های بالایی به بار خواهد آورد لذا بهتر است قبل از مبتلا شدن به این بیماری‌ها پیشگیری در اولویت قرار گیرد.

 

کریمی با اشاره به اینکه برای مقابله با این نوع بیماری‌ها باید خطرسنجی صورت گیرد، عنوان کرد: یکی از مواردی که در نظام تحول سلامت به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، خطرسنجی است و بر مبنای همین امر در حال حاضر انجام آزمایش‌های قند خون و چربی خون در درمانگا‌ه‌ها برای افراد بالای ۳۰ به صورت رایگان انجام می‌پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه همه ساله ۱۸ فروردین‌ماه روز جهانی بهداشت است، اظهار کرد: این روز همه ساله با شعارهایی همراه است که امسال افسردگی به عنوان شعار سال تعیین شده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در کشور ما روز جهانی بهداشت به صورت هفته از اول اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: شعار این هفته در کشور ما با عنوان زندگی سالم با نشاط و امید در نظر گرفته شده است که مقوله افسردگی را نیز شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید نگرش‌ها در جامعه نسبت به بیماری‌های روانی تغییر یابد، اظهار کرد: باید از بیماران روانی برچسب‌زدایی شود و از القابی مانند خل، دیوانه و روانی کمتر استفاده شود که این امر در سایه تعامل با رسانه‌ها و مشارکت اجتماعی امکان‌پذیر است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های مختلفی در شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به استقرار پایگاه سلامت در نمازجمعه، مسابقه دوچرخه‌سواری، یک روز بدون خودرو، عیادت از بیماران، مراسم اعطای نشان ایمنی غذا، جشن میوه، همایش تغذیه سالم، غربالگری اولیه سلامت روان برای دانشجویان، همایش زندگی سالم با نشاط و امید و تقدیر از فعالان عرصه سلامت اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه با کمک‌های بی‌دریغ خیرین هم‌اکنون پروژه‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان در حال احداث است، خاطر نشان کرد: در همین راستا کلینیک تخصصی خرم‌دره از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

 

انتهای پیام /

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=61301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.