• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

قالیباف رئیس جمهور مستقر را مغلوب کرد/ احتمال عبور از روحانی قوت گرفته است

  • کد خبر : 61647
  • 09 اردیبهشت 1396 - 9:33
قالیباف رئیس جمهور مستقر را مغلوب کرد/ احتمال عبور از روحانی قوت گرفته است

اما روحانی دو امتیاز منفی داشت. یکم شکست در مواجهه با قالیباف و دوم با حضور جهانگیری، وی موضوعیت خود را تا حد زیادی از دست داد و احتمال عبور از وی قوت گرفت

پرویز امینی

به گزارش نبض سحر به نقل از  مشرق، پرویز امینی جامعه شناس سیاسی در یادداشتی به جمع‌بندی و تحلیل اولین مناظره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

وی در کانال شخصی خود نوشت: مناظره اول که شروعی محافظه‌کارانه و حوصله‌سربر داشت، در انتها، گرم و تهاجمی شد. قالیباف محور تهاجم به زوج دولت (روحانی و جهانگیری) بود و از این بابت گام نخست و ضروری را که تبدیل شدن به آلترناتیو دولت کنونی بود را به خوبی برداشت. امتیاز دوم قالیباف، حمله مؤثر به روحانی و نیز جهانگیری بود که واکنش‌های منفعلانه روحانی در پایان مناظره نشان داد سهم آسیب‌پذیری روحانی از این تهاجمات بالاتر بوده است که برای قالیباف امتیاز است چرا که روحانی رئیس‌جمهور مستقر را مغلوب کرده است. امتیاز سوم قالیباف مظلومیت ناشی از رقابت نابرابر با زوج روحانی – جهانگیری است که فضای مثبت وی را مضاعف می‌کند.

جهانگیری نیز دو امتیاز مثبت داشت. یکی نمایندگی اصلاح‌طلبان در شرایطی که آنها سخت دنبال بازسازی خود و پایان دادن به سواری دادن به امثال روحانی‌اند و دیگری تحت‌الشعاع قرار دادن روحانی در حالیکه قرار بود جهانگیری در سایه روحانی حرکت کند.

اما روحانی دو امتیاز منفی داشت. یکم شکست در مواجهه با قالیباف و دوم با حضور جهانگیری، وی موضوعیت خود را تا حد زیادی از دست داد و احتمال عبور از وی قوت گرفته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=61647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.