• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

آمریکا تصمیم‌گیری در مورد برجام را به چند ساعت پس از انتخابات موکول کرده است!

  • کد خبر : 61749
  • 13 اردیبهشت 1396 - 11:13
آمریکا تصمیم‌گیری در مورد برجام را به چند ساعت پس از انتخابات موکول کرده است!

کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بمبی را در افغانستان منفجر کردند و گفتند مادر همه بمب‌هاست؛ حال می‌خواهند بعد از انتخابات ایران قانون جدیدی را تصویب کنند که مادر همه تحریم‌ها است.

برجام اهرم فشار آمریکا علیه ایران خواهد بود/ آمریکایی ها برجام را پاره نمی کنندفؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی علیه توافقنامه برجام، اظهار داشت: سناتورهای آمریکایی قرار است روز (۱۹ می) که مصادف با ۲۹ اردیبهشت و روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران است تصمیماتی را درباره برجام بگیرند، اما با توجه به اختلاف زمانی بین «تهران» و «واشنگتن» و اینکه آنها دقیقا تصمیم گیری در این زمینه را به چند ساعت بعد از برگزاری انتخابات در ایران موکول کرده‌اند جای بحث دارد.
این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این موضوع از نظر ما اتفاقی نیست، تصریح کرد: معتقدم که چنین زمان بندی از سوی برخی افراد در داخل و خارج کشور طراحی شده است. چرا که بعضی نمی‌خواستند قبل از انتخابات به بخش تعلیق تحریم‌ها توجه شود، به هر حال این موضوع ضرر بزرگی برای منافع ملی است و افرادی که در داخل کشور این کار را  انجام داده‌اند باید پاسخگو باشند.
وی با تأکید بر اینکه قانون ۱۲۰ روزه در اول ژانویه تمدید شد، لذا طبق زمان بندی باید در روز اول ماه می، یعنی چند هفته قبل از برگزاری انتخابات ایران این قانون مجددا مورد بررسی قرار می گرفت، گفت: جان کری در روز ۱۹ ژانویه که آخرین روز دولت باراک اوباما بود یک بار دیگر تعلیق تحریم‌ها را تمدید کرد و حالا باید در  ۱۹ می مجددا تصمیم‌گیری شود.
ایزدی اضافه کرد: دلیل اینکه می‌گویم تصمیم‌گیری در روز ۱۹ می به ضرر منافع ملی است این است که اگر آمریکایی‌ها  مجبور می‌شدند قبل از انتخابات درباره برجام تصمیم بگیرند، احتمالا  تصمیم بهتری اتخاذ می‌کردند و تعلیق تحریم‌ها صورت می‌گرفت؛ اما حالا که این موضوع به بعد از انتخابات موکول شده فشار انتخابات ایران برای آمریکایی‌ها از بین خواهد رفت.
این کارشناس آمریکا با بیان اینکه برجام تصمیم خوبی برای آمریکایی‌هاست و آن‌ها توانستند تعهدات گسترده‌ای را روی کاغذ و در عمل از ایران بگیرند، تاکید کرد: آنها روی کاغذ تعهدات کمی را دادند و در عمل هم به بسیاری از تعهدات عمل نکردند؛ بنابراین برجام توافق خوبی برای آمریکایی‌هاست و آن را پاره نخواهند کرد، بلکه هر زمان که بخواهند آن را نقض می‌کنند.
وی با بیان اینکه ترامپ از ظرفیت‌های برجام برای فشار به ایران استفاده خواهد کرد، گفت: او همچنین از برجام  به عنوان یک اهرم فشار علیه کشورمان استفاده می‌کند تا امتیازات بیشتری بگیرد.
ایزدی با اشاره به اینکه باید منتظر فشار و تحریم بیشتری از سوی آمریکایی‌ها علیه کشورمان باشیم، متذکر شد: تحریم جدیدی به نام S722 هم در آمریکا مطرح است و آنها منتظرند انتخابات ریاست جمهوری در ایران تمام شود تا آن را به تصویب برسانند. تحریم جدید تحریم بزرگی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه‌های تروریستی قرار می‌دهند و روح و متن برجام  به شدت نقض می‌شود.
این کارشناس آمریکا خاطرنشان کرد: چند روز پیش آمریکایی‌ها بمبی را در افغانستان منفجر کردند و گفتند این بمب مادر همه بمب‌ها است، این قانون جدیدی هم که می‌خواهند بعد از انتخابات تصویب کنند مادر همه تحریم‌ها است. پس آمریکایی‌ها در ۱۹ می برجام را پاره نخواهند کرد؛ بلکه روح و متن آن را نقض و با تصویب قانون‌های جدید از برجام به عنوان  اهرم فشار علیه ایران استفاده خواهند کرد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=61749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.