• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

امنیت نظام چگونه به خطر می افتد؟/ توصیه هایی که کاندیداها باید بیشتر به آن توجه کنند

  • کد خبر : 62027
  • 21 اردیبهشت 1396 - 16:37
امنیت نظام چگونه به خطر می افتد؟/ توصیه هایی که کاندیداها باید بیشتر به آن توجه کنند

طی چند روز گذشته حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات از کاندیدها خواست به گونه ای عمل کنند که نخست امنیت ملی آسیب نبیند، دوم وحدت ملی و یکپارچگی ملی حفظ شود و سوم اخلاق و ارزشهای جامعه آسیب نبیند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از ۱۰ روز دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و تلاش کاندیداها برای تخریب رقیب زیاد شده است و هر کدام سعی در افشاگری علیه دیگری دارد.

یکی از مسائل قابل توجه در انتخابات اخیر این است که روحانی دیگر اقدام به وعده دادن نمی کند چرا که همچنان وعده های قبلی خود را عملیاتی نکرده است.

 

کدام کاندیدا امنیت ملی و اقتدار نظام را زیر سوال برد؟

روحانی هم در برنامه های امسال خود راهبرد اصلی اش را تخریب طرف مقابل قرار داده و از هر ترفندی برای کشاندن آرای رقبای خود به سبد دولت استفاده می کند.

مقام معظم رهبری هم روز گذشته نسبت به این مساله هشدار دادند و فرمودند: مسئله‌ی امنیت و آرامش در انتخابات بسیار مهم است. مسئولان از قوه‌ی قضائیه، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور و بقیه همه باید مراقبت کنند امنیت حفظ شود.

طی چند روز گذشته حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات از کاندیدها خواست به گونه ای عمل کنند که نخست امنیت ملی آسیب نبیند، دوم وحدت ملی و یکپارچگی ملی حفظ شود و سوم اخلاق و ارزشهای جامعه آسیب نبیند.

مساله امنیت ملی یکی از مسائل مهمی است که اخیراً بیشتر از همه از سوی کاندیداهای موافق دولت زیر سوال رفته است تا جایی که روحانی اقتدار موشکی کشور را زیر سوال برد. روحانی در بخشی از مناظره دوم در پاسخ به انتقادات مطرح شده درخصوص علت عدم تحقق وعده‌های برجام، در یک اظهارنظر قابل تأمل و غیرقابل انتظار، سپاه را متهم به کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای کرد و گفت: «روی موشک شعار نوشتند و شهر زیرزمینی نشان دادند که برجام را به هم بزنند.»

اشاره روحانی به شلیک یک موشک بالستیک بود که به زبان عبری سخن امام راحل در خصوص نابودی اسرائیل بر روی آن نوشته شده بود و دیگری هم رونمایی از دو شهر موشکی در اعماق چندصدمتری زمین بود که موجب شگفتی و آشفتگی در اظهارات مقامات غربی و آمریکایی شد و خشم و عصبانیت رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر آن را به همراه داشت.

مساله موشکی و توان نظامی کشور یکی از مسائل کلان امنیت ملی است که بارها مقام معظم رهبری تذکر دادند که نباید از سوی کسی تخریب شود؛ ایشان حتی این مساله را فراتر از بحث مذاکرات دانسته و چندین بار تذکر دادند که در خصوص مسائل موشکی و نظامی کشور با هیچ کسی وارد مذاکره نخواهیم شد.

آقای علوی باید این تذکر را به روحانی بدهد که در جایی که وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام ندارد و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را از حقوق مشروع و قانونی‌اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند»، چگونه روحانی در مناظره زنده از اقتدار موشکی کشور انتقاد می کند؟

وزیر اطلاعات در جایی دیگر از سخنان خود مدعی اشراف کامل وزارت اطلاعات بر فضای مجازی کشور شده و گفته است: برخورد با فضای مجازی هم باید هوشمندانه باشد. ما بر همه کانالها و گروهها اشراف کامل داریم و بیشتر اینها گروههای خانوادگی هستند که خطری ندارند. اما برخی دیگر گروهها یا کانال‌هایی هستند که یا با تذکر و ارشاد با آنها برخورد می شود و یا اگر ضد دین و ضد انقلاب باشند، با آنها برخورد مناسب دیگری شده است و می شود.
علوی با اشاره به این که کانال های مستهجن در تلگرام و فضای مجازی به محض شناسایی بسته می شوند، گفت: تعدادی از کانالها هم مربوط به فعالان سیاسی و اجتماعی است که با اینها هم صیانتی و هدایتی برخورد می کنیم.

این ادعای وزیر اطلاعات در حالی است که بسیاری از کانال های معاند نظام با اعضای زیاد در حال فعالیت هستند و به ارکان نظام توهین می کنند؛ اگرچه این کانال‌ها این روزها به دفاع تمام قد از عملکرد دولت پرداخته‌اند اما خطوط و چارچوب نظام را زیر سوال برده اند.

در حال حاضر کانال های مستهجن و ضدنظام به صورت گسترده و آزادانه در حال فعالیت هستند و بعد از رایزنی های گسترده حتی فیلتر هم نشدند.

طرح مسائلی از این دست در آستانه انتخابات قطعاً جنبه تبلیغاتی داشته است و امید است کاندیداها و وزرا مسائلی مانند امنیت ملی را بازیچه تبلیغات خود قرار ندهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=62027

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.