• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

تحقق مصوبات سفر سال ۹۳ روحانی در زنجان؛ “تقریبا هیچ”!/ رئیس جمهوری که فقط شعار می‌دهد+سند

  • کد خبر : 62090
  • 24 اردیبهشت 1396 - 11:45
تحقق مصوبات سفر سال ۹۳ روحانی در زنجان؛ “تقریبا هیچ”!/ رئیس جمهوری که فقط شعار می‌دهد+سند

آقای حسن روحانی سال ۹۳ در سفر به استان زنجان ۷۲ پروژه مصوب برای استان زنجان داشت که قرار بود تا پایان سال ۹۴ تمامی این پروژه‌ها تکمیل شوند اما امروزه بیشتر این پروژه نیمه تمام هستند.

به گزارش نبض سحر به نقل از  موج رسا; اواخر مهر ماه سال ۹۳ بود که کاروان دولت تدبیر و امید، زنجان را به  عنوان نهمین مقصد سفر استانی خود برگزید و حسن روحانی به همراه تعدادی از اعضای کابینه خود در این استان حضور یافت که حاصل این سفر نیز ۷۲ پروژه بود و دولت متعهد شد تا این پروژه‌ها را تا پایان سال ۹۴ به اتمام برساند.

کل مبلغ اعتبار این ۷۲ پروژه ۳۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و قرار بود ۵۰ پروژه در سال ۹۳ و ۲۲ پروژه نیز در سال ۹۴ تحویل و به بهره‌برداری برسند، مبلغ اعتبار سال ۹۳ حدود ۲۴۶ میلیارد تومان و برای سال ۹۴ نیز ۱۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز در سخنرانی که در جمع مردم زنجان داشت به صراحت اعلام کرد که قطعا این ۷۲ پروژه را در سالهای ۹۳ و ۹۴ به پایان رسانده و آماده بهره‌برداری می‌کنیم، جدا از قولهایی که در دیگر زمینه‌ها برای توسعه استان زنجان داده بود.

حال ممکن است امروز این سوال در ذهن مردم ایجاد شود که دولت یازدهم چه قولهایی به مردم زنجان داده بود و این ۷۲ پروژه اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارند، هر یک از شهرستانها در این سفر تعدادی مصوبه داشتند.

زنجان با ۱۴ پروژه بیشترین سهم و خدابنده با سه پروژه کمترین بهره را از این سفر برده‌اند، هر چند که حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی نماینده مردم خدابنده در مجلس نهم نیز در آن زمان نسبت به این مصوبات معترض بود و می‌گفت برای شهرستان خدابنده پروژه‌ای در نظر گرفته نشده است و از سه پروژه یک پروژه(احداث بازداشتگاه خدابنده) را خود در کمیسیون قضایی پیگیری و به نتیجه رسانده و دو پروژه دیگر  نیز عملا پروژه نیستند.

تربیت بدنی با ۱۶ پروژه بیشترین سهم را در این مصوبات داشت، بر این اساس در این گزارش سعی کردیم با مرور وعده‌های دولت تدبیر برای استان زنجان بخش ورزش را به صورت ریز بررسی کنیم.

در شهرستان ابهر خانه کشتی ابهر که در سال ۹۳ بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت هنوز بعد از گذشت نزدیک به سه سال از سفر حسن روحانی و قول وی برای افتتاح تا پایان سال ۹۴ بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است، این در حالی است که همان پروژه اکنون نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

سالن ۳ هزار نفری ابهر نیز یکی  از مصوبات سفر روحانی به استان زنجان است اما اکنون به گفته مسئولان ورزش و جوانان استان زنجان این پروژه تازه می‌خواهد فعال شود و حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارد، یعنی از زمان سفر رئیس جمهور به زنجان تا به امروز هیچ گونه پیشرفتی نداشته است.

مجموعه ورزشی روباز ابهر که ۴۰ هکتاری می‌باشد از دیگر  پروژه‌های مصوب است، این پروژه اکنون فعال است و در زمان سفر رئیس جمهور به زنجان ۲۵ درصد پیشرفت داشته و بنا به گفته علی جوان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد و سال آینده باید منتظر افتتاح آن بود.

استخر سرپوشیده صائین قلعه و هیدج نیز دو پروژه دیگر از مصوبات سفر روحانی به زنجان هستند که تا به امروز هیچ اتفاقی در بهره‌برداری آنها نیفتاده و در حال حاضر فقط مذاکراتی با شورا و شهرداری این شهرها انجام شده تا طبق ماده ۲۷ قرار است این پروژه‌ها واگذار شوند، در حالی که طبق قول رئیس جمهور می‌بایست پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری برسند.

در شهرستان ایجرود نیز سکوی تماشاچی زرین‌آباد از جمله مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور بود که به گفته مسئولان این پروژه اکنون فعال نیست و آنها به دنبال فعال‌سازی آن هستند تا بتوانند اگر شده امسال آن را به بهره‌برداری برسانند.

مجموعه ورزشی روباز سلطانیه نیز هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یعنی از زمان سفر رئیس جمهور تا به  امروز تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

در زنجان استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری یکی از پروژه‌های مهم ورزشی زنجان است که در دولت قبل کلنگ‌زنی شده و آغاز به کار کرده بود، در دولت یازدهم نیز به عنوان یکی از مصوبات سفر نام گرفت، این پروژه اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفتنی است که در زمان سفر حسن روحانی پیشرفت این پروژه ۸۲ درصد عنوان شده بود و اگر رایزنی‌های ورزش و جوانان استان و استاندار زنجان به نتیجه برسد شاید این پروژه  امسال افتتاح شود.

معاون عمرانی ورزش و جوانان استان زنجان در مورد پیشرفت واقعی این پروژه گفت: آن چیزی که می‌توان گفت این است که پیشرفت مجموعه ۷۹ درصد است، و پروژه از نظر اسکلت بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجموعه  ورزشی انقلاب نیز جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است که بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان فقط تارتان این مجموعه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

خانه فرهنگی جوانان نیز یکی دیگر از مصوبات سفر آقای روحانی به استان زنجان است، بهره‌برداری این پروژه بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به احتمال زیاد امسال نیز میسر نمی‌شود و باید سال آینده منتظر افتتاح آن باشیم.

سالن ورزشی هندبال و هاکی بنا به گفته علی جوان تکمیل شده اما به دلیل مطالباتش هنوز کارهایی برای انجام دارد، این پروژه در زمان سفر رئیس جمهور بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

در شهرستان ماهنشان استخر سرپوشیده و سالن ورزشی بانوان این شهرستان که بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشتند امروز تکمیل شده‌اند اما هنوز در بحث مطالبات کارهایی برای انجام دارند.

احداث ۱۵ باب چمن مصنوعی از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در سال ۹۳ است که برخی انجام شده و برخی دیگر نیز در حال انجام هستند.

سکوی تماشاچی خرمدره نیز که در سال ۹۳ حدود ۲۱ درصد پیشرفت داشت هنوز مشخص نیست در چه مرحله‌ای قرار دارد.

با این شرایط و وضعیت پروژه‌ها بیشتر قولهای حسن روحانی در حوزه ورزش بر زمین مانده در حالی که می‌بایست تا پایان سال ۹۴ این پروژه‌ها  را آماده بهره‌برداری کرده و افتتاح می‌شدند.

روز سه‌شنبه قرار است حسن روحانی سفری به استان زنجان داشته باشند شاید مهمترین سوال از وی این باشد که دولت وی در این سالها در قبال تعهدات خود برای استان زنجان چه کرده است؟

در گزارش بعدی وضعیت پروژه‌های مصوب حوزه راه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

//س

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=62090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.