• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

اهمیت لیست های انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر در انتخاب مردم

  • کد خبر : 62152
  • 26 اردیبهشت 1396 - 9:06
اهمیت  لیست های انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر در انتخاب مردم

یکی مهم‌ترین نهاد های مردمی کشور در زمینه ایجاد مشارکت عمومی و توسعه مدیریت محلی مبتنی بر ویژگی‌های جغرافیای شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشند. در جمهوری اسلامی ایران، شوراهای اسلامی شهر از سال ۱۳۷۸ تشکیل شده‌اند و از تاریخچه نسبتاً کوتاهی برخوردار هستند و تا کنون چهار دوره‌ از آن می‌گذرد.

 

 

یکی مهم‌ترین نهاد های مردمی کشور در زمینه  ایجاد مشارکت عمومی  و توسعه مدیریت محلی مبتنی بر ویژگی‌های جغرافیای شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشند. در جمهوری اسلامی ایران، شوراهای اسلامی شهر از سال ۱۳۷۸ تشکیل شده‌اند و از تاریخچه نسبتاً کوتاهی برخوردار هستند و تا کنون  چهار دوره‌ از آن  می‌گذرد.

امروز وظیفه اصلی شهرداران ودهیاران صرفا  نظافت شهر وروستا وجمع اوری زباله  نیست  بلکه مدیریت شهر و روستا است باید برای شهر و روستا  برنامه‌ریزی کنند، فعالیتها را سازمان دهند و بر فعالیتهای انجام شده نظارت کنند، و برای انجام بهینه امور، انگیزش لازم را در شهروندان ایجاد نمایند

درگیری و اختلاف بعد از انتخاب در شورای به دلیل عدم هماهنگی و تیمی نبودن اعضا است  ، هنگامی که در برگ رای قانون گذار  برایمان حق انتخاب چند گزینه را قائل شده ، تا شهروندان با توجه به نیاز شهر خود ترکیب پیشنهادی خود را ارائه دهند  و سرنوشت چهارساله شهرشان را به سمت روشنی سوق بدهند

متاسفانه اکثر اعضای شوراهای ادوار گذشته  ما بصورت انفرادی تواناییهای خوبی داشتند اما در جمع و انجام کار گروهی ناتوان بوده و بازده مناسبی نداشته اند . پس اولین نیاز یک عضو شورا  تسلط به انجام کار گروهی و تیمی است.

 

امروزه در شهرهای بزرگ  انتخاب اعضای شورای شهر بر اساس لیست ها   صورت می گیرد. انتخاب افراد بر این اساس نه تنها اشتباه نیست بلکه به معنای بلوغ فکری و سیاسی جمعی از مردم است که آینده نگری را به جای تعصبات شخصی و قومی سرمشق خود قرار داده اند.

ائتلاف به معنای همگرایی گروهی از کاندیداها و نیروهایی است که اهداف و برنامه های معینی را دنبال می کنند. درصد  هماهنگ شدن افراد در شورا که از طریق ائتلاف، پیروز انتخابات شده اند بسیار بالاتر از افرادی است که بصورت مجزا وارد انتخابات می شوند

این روزها  و در تبلیغات انتخابات شوراهای شهر وروستا ، تکثر و تعدد نامزدها، مردم را دچار سردرگمی نموده و انتخاب را مشکل مینماید. از همین روی،نامزدهای محترم شورا  صادقانه از خود بپرسند که چه طرح و برنامه ی مشخصی برای شهر  ویا روستا دارند؟ آیا فرد شایسته تری از آنان در صحنه ی انتخابات هست یا نه؟ بیاییم دست از تعصبات برداریم و فارغ از هر گونه تعصب و جناح و گروه و دسته و ایل و تبار، زمینه را برای حضور افراد شایسته ، مساعد کنیم  و اجازه بدهیم افرادی به شوراها وارد بشوند که گره ای از مشکلات مردم باز کنند به امید آنکه با انتخاب بهترین ها در انتخابات ۲۹ اردیبهشت  شوراهای اسلامی شهر و روستا ،شاهد بهبود مدیریت  و خدمت رسانی بهتر به مردم  عزیزمان باشیم.

حسین اقامیری

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=62152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.