• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

بیش از ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد اجرا می شود/ آزادسازی خرمشهر عنایت الهی بود

  • کد خبر : 62442
  • 03 خرداد 1396 - 10:26
بیش از ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد اجرا می شود/ آزادسازی خرمشهر عنایت الهی بود

فرمانده سپاه ناحیه حرم دره گفت: آزادسازی خرمشهر عنایت الهی بود و ولایت مداری، معنویت ، اخلاص و ایمان و تقوای الهی مهمترین رمز پیروزی رزمندگان در حماسه عظیم فتح خرمشهر بوده است.

سرهنگ محسن احمدی تبار در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به اینکه  دشمن در ۳۱ شهریور به نظام نوپای جمهوری اسلامی هجوم اورند و اولین شهری که مورد هجوم واقع شد شهر بندری خرمشهر بود که ارتش عراق از مرز شلمچه این شهر را به تصرف دراورد.

وی با اشاره به مقاومت های مردمی در برابر این تجاوز دشمن گفت: ارتش دشمن از مرز شلمچه تا پل نو را با سرعت طی کرد اما نزدیک پل نو با مقاومت  شدید رزمندگان اسلام مواجه شد که اصلاً انتظار آن را نداشت و ضایعات و خسارات قابل توجهی به نیروهای دشمن وارد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره گفت: در روز ۴ آبان ۱۳۵۹ شهرستان خرمشهر در استان خوزستان پس از بیش از یک ماه مقاومت رزمندگان ایرانی و نیروهای محلی، به اشغال کامل ارتش بعثی عراق درآمد.

 

احمدی تبار گفت: عملیات «بیت المقدس» در منطقه غرب رود کارون و جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ آغاز شد. اما حساسیت و اهمیت هدف های ایران و عراق در این منطقه موجب شد که عملیات به مدت ۲۵ روز به درازا کشد و در نهایت رزمندگان اسلام، درحالی که در شرایط بسیار دشوار آب و هوایی می جنگیدند، در اوج اقتدار، خرمشهر را آزاد کردند.

وی گفت:طی عملیات آزادسازی خرمشهر که در چهار مرحله اجرا شد، نیروهای مسلح ایران که شامل، ۱۳۵گردان متشکل از ۴۵ گردان ارتش، ۹۰گردان از سپاه و بسیج به علاوه نیروهای ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و جهاد سازندگی بودند، در برابر هفت لشکر دشمن به علاوه نیمی از ادوات، توپخانه، امکانات مهندسی و زرهی ارتش عراق قرار گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره گفت: خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت، در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۳۵۹ اشغال شده بود پس از ۱۹ ماه  در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ آزاد شد، در این عملیات ارتش عراق   ۱۹ هزار اسیر عراقی و ۱۶ هزار کشته و مجروح  در جریان عملیات بیت‌المقدس متحمل شد.

احمدی تبار گفت: آزادسازی خرمشهر عنایت الهی بود  و  ولایت مداری، معنویت ، اخلاص و ایمان و تقوای الهی مهمترین رمز پیروزی رزمندگان در حماسه عظیم فتح خرمشهر بوده است.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم و نیروهای مخلص یکی دیگر از رموز پیروزی حماسه عظیم فتح خرمشهر بود تصریح کرد : رزمندگان ما با پیروزی حماسه عظیم فتح خرمشهر امنیت و آرامش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و با توطئه های دشمنان مقابله و مبارزه کردند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره با اشاره به برنامه های این ایام گفت: سپاه ناحیه خرمدره بیش از ۵۰عنوان برنامه در سطح حوزه ها و پایگاه های شهرستان برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه اجرا خواهد کرد و از مهمترین ها  برنامه ها می توان به صبح گاه مشترک ، رژه خودروئی، گلباران مزار شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان  اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=62442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.