• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

سند ۲۰۳۰ پیش از این توسط اشرف مطرح شد که امام با آن مخالفت کردند/ در دولت اصلاحات هم می خواستند این سند را مصوب کنند اما شورای نگهبان مخالفت کرد

  • کد خبر : 62396
  • 03 خرداد 1396 - 9:23
سند ۲۰۳۰ پیش از این توسط اشرف مطرح شد که امام با آن مخالفت کردند/ در دولت اصلاحات هم می خواستند این سند را مصوب کنند اما شورای نگهبان مخالفت کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ۲۰۳۰ ما متعهد شده ایم که تمام دانشمندان، متخصصان و فن آوران خود را در اختیار سازمان ملل قرار می دهیم تا به کشور های منطقه اعزام شوند و به آنها نیز آموزش بدهند.

سند 2030 پیش از این توسط اشرف مطرح شد که امام با آن مخالفت کردند/ در دولت اصلاحات هم می خواستند این سند را مصوب کنند اما شورای نگهبان مخالفت کرد

کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص سند ۲۰۳۰ و زمینه های غلط در این سند اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ یک سند استعماری است که برای نابودی نسل یک ملت و همچنین در اختیار قرار دادن همه امکانات مادی و معنوی نسل آینده به دست بیگانگان است.

 

وی با بیان اینکه خود اوباما هم به این نکته اذعان دارد که یونسکو تحت امر سازمان ها و آژانس های جاسوسی آمریکایی فعالیت می کند خاطرنشان کرد: بر روی سایت سازمان ملل هم بسیاری نکات به چشم می خورد که اوباما بارها مطرح کرده که یونسکو امور مربوط به امنیت ملی آمریکا را پیگیری و تامین می کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند توسعه پایدار که از سوی آمریکا تدوین شده است گفت: سند ۲۰۳۰ در جایی به سند توسعه پایدار اشاره می کند سندی که به دنبال ایجاد جهانی است که همانگونه که آمریکا فکر می کند آنها نیز بیاندیشند.

 

رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان ضمن برشمردن برخی از تاثیرات سند ۲۰۳۰ بر روی نگرش، بینش و رفتار نسل آینده عنوان کرد: با اجرای سند ۲۰۳۰ دیگر رفتار سکولار غربی به جای ایمان و عمل خواهد نشست که در ادامه با تغییر رفتار تغییر نسل به وجود می آید.

 

خزعلی همچنین گفت: از سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ نام این سند آموزش همگانی بود به این معنا که همه می توانند از آموزش رایگان برخوردار شوند که البته سند آموزش همگانی حالت توصیه ای داشت و تنها به گفتمان سازی در کشور ها پرداخت.

 

۲۰۳۰؛ سندی که شاه هم آن را امضا نکرد

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی هم با اجرای اسناد آموزشی یونسکو در کشور مخالف بود خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰ برخلاف سند آموزش همگانی یک سند تعهد آوری است که مرکب از ۷ سند دیگر بوده؛ یکی از این اسناد قبل از انتخاب در حد یک بیانیه توسط اشرف مطرح شد که امام با آن برخورد کرد و به همین دلیل شاه مجبور شد اشرف پهلوی را از کشور بیرون کند و آن سند هرگز عملیاتی نشد.

 

رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: دولت اصلاحات این سند را به شکل دیگری از سال ۷۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده ولی این شورا مقاومت کرد و باز هم تصویب نشد اما دولت خود آن را تصویب کرد و به مجلس برده اما در نهایت شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفت که اجازه تصویب و اجرا شدن را نداد و همچنان ایران متعهد نشده بود که آن را اجرا کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند حقوق کودک گفت: بخشی از سند ۲۰۳۰ برگرفته از سند حقوق کودک بوده و اگر این سند را بپذیریم باید سند حقوق کودک را هم اجرایی کنیم.
خزعلی افزود: این سند در مجلس چهارم مطرح شد که مجلس چهارم در یک بعد از ظهر و بدون هیچ تحقیقی این سند را تصویب کرد که شورای نگهبان در نهایت یک حق شرط کلی و قوی روی آن قرار داد که جلوی نفوذ از طریق آن را گرفته است.

 

وی با اجرایی شدن ۲۰۳۰ در کشور یعنی ما بدون هیچ کنترلی متعهد می شویم تمام دستورات سازمان سیا و پنتاگون را در کشور پیاده و اجرا کنیم. در حقیقت ۲۰۳۰ سند بردگی همه امکانات کشور است و تنها بعد آموزشی آن مطرح نیست. این سند زمینه های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، خانوادگی، بهداشت و درمان و … هم دارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: گلایه رهبر انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم پیگیری نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی و … بود؛ تعداد زیادی از اسناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور وجود دارد که این اسناد می توانند تمام مشکلات کشور را حل کنند و نیازی به ۲۰۳۰ و امثال آن نداریم.

 

خزعلی در ادامه گفت: سند ۲۰۳۰ در سوم مهرماه سال ۹۴ در نیویورک توسط رئیس جمهور امضا شده است و سال بعد وزیر آموزش پرورش آن را در کره امضا کرد در شهریور ماه سال ۹۵ بلافاصله این سند ابلاغ می شود که در ابتدای این سند که ابلاغ شده است یونسکو اعلام میدارد که این سند و ۳۰ کارگروه آن تحت امر یونسکو اجرا می شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: اگر زمانی دشمن نقشه می کشید که احمدی روشن‌ها را با بمب گذاری از ما بگیرد، امروز از درون نفوذ کرده و ما بر اساس این سند مجبور هستیم اساتید، معلمان و دانشمندان خود را برای پیش برد امیال دشمنان در اختیار آنها قرار دهیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در ۲۰۳۰ ما متعهد شده ایم که تمام دانشمندان، متخصصان و فن آوران خود را در اختیار سازمان ملل  قرار می دهیم تا به کشور های منطقه اعزام شوند و به آنها نیز آموزش بدهند.

 

رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با یادآوری اینکه بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ ایران قرار بود به لحاظ علمی رتبه اول منطقه را به دست آورده و در چهان درخشش داشته باشد عنوان کرد:  در سال های اخیر رشد علمی ایران کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر باید بر اساس ۲۰۳۰ دانشمندان خود را به سایر کشور ها صادر کنیم. در سال های اخیر فعالیت های هسته ای کشور کاهش پیدا کرده، صنعت هوا و فضا به حاشیه رفته و برنامه های زیادی برای کاهش دادن صنعت هسته ای ریخته شده است.

 

خزعلی افزود: اخیراً عربستان از هواپیماهای ساخت کشورش رونمایی می کند؛ آیا عربستان این توانایی علمی را داشت یا به کمک سایر دانشمندان به این توانایی دست پیدا کرده است؛ امروز بر اساس سند ۲۰۳۰ ما موظف هستیم دانشمندان خود را به سایر کشورها بفرستیم تا اطلاعات خود را در اختیار آنها بگذارند.

 

توهین ۲۰۳۰ به معلمان با روانی خواندن آنها

وی همچنین گفت: سند ۲۰۳۰ با توهین به جایگاه معلمان، معلمان ایرانی را افرادی با بیماری های روحی و روانی، ضعف هویت و مشکلات عدیده معرفی می کند و برای گفته خود نیز به یک پژوهش مربوط به ۴۰ سال پیش در یک کشور دور افتاده درباره ایران اشاره می کند. این پژوهش اساس برنامه ۲۰۳۰ برای معلمان قرار گرفته است.

 

رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: بر اساس سند ۲۰۳۰ یونسکو پایگاهی در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان ایرانی زده است تا به این وسیله تمام معلمان را تربیت کرده و همچنین یونسکو افرادی را به این پایگاه ها اعزام کرده تا رسما معلمان ایرانی را آموزش دهند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هم باید متعهد شود معلمانی را استخدام کند که از این مرکز گواهی داشته باشند؛ به عبارت دیگر چندین هزار نفر معلمی که تا کنون ۸۰ میلیون نفر را تربیت کرده اند مشکل داشته و از این به بعد باید مورد تایید پایگاه یونسکو قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=62396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.