• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
3

وجود گل در خانه در سلامت روحی و روانی انسان نیز تاثیر به سزایی دارد

  • کد خبر : 62476
  • 04 خرداد 1396 - 9:17
وجود گل در خانه در سلامت روحی و روانی انسان نیز تاثیر به سزایی دارد

رئیس دانشکده گل و گیاهان زینتی کشور گقت: رگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه را گامی مهم در جهت ترویج گل‌های زینتی در کشور عنوان کرد و افزود: استمرار برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در جلب توجه مسئولان و افراد جویای کار موثر باشدو وجود گل در خانه در سلامت روحی و روانی انسان نیز تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش نبض سحر، پژمان آزادی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گل‌ و گیاهان زینتی و دارویی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه انجمن گل و گیاهان زینتی از سال ۹۲ فعالیت خود را شروع کرد، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این انجمن، توسعه تولید و افزایش کمی و کیفی گل و گیاهان زینتی و دارویی و اشتغال‌زایی است که در همین حوزه تاکنون دو همایش ملی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه گردش مالی گل و گیاهان زینتی در دنیا ۲۰۰ هزار میلیارد دلار است، تصریح کرد: کشورهایی مانند هلند، کلمبیا، کنیا و اتیوپی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این نوع گیاهان به‌شمار می‌روند که به جز هلند بقیه این کشورها از لحاظ زیرساختی در سطح پایین‌تری از ایران قرار دارند.

رئیس دانشکده گل و گیاهان زینتی کشور با بیان اینکه عمده تولیدکنندگان این قبیل گیاهان در کشور ما خرد هستند، عنوان کرد: علاوه بر خرد بودن تولیدکنندگان، اتحادیه و تعاونی‌هایی در این حوزه وجود ندارد تا تولیدکنندگان بتوانند هماهنگی لازم را برای تولید و صادرات به وجود آورند.

وی، حمل و نقل ناصحیح را نیز از دیگر مشکلات حوزه گل‌ و گیاهان زینتی کشور عنوان کرد و گفت: حمل و نقل ناصحیح ضایعات گل را در کشور افزایش می‌دهد که این امر سبب می‌شود قیمت تمام شده هر گل برای مصرف‌کننده گران تمام شود.

این مسئول با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه گل و گیاه باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: تولیدات این حوزه باید به سمت و سویی برود که نیازهای خریداران را برطرف کند.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه را گامی مهم در جهت ترویج گل‌های زینتی در کشور عنوان کرد و افزود: استمرار برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در جلب توجه مسئولان و افراد جویای کار موثر باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایران قدیم و فرهنگ اسلامی، گل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود، تصریح کرد: این جایگاه در حال حاضر در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی میزان خرید گل و گیاه ۱۵۰ یورو است، تصریح کرد: این میزان در کشور ما ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

آزادی با تاکید بر اینکه به گل‌های زینتی تنها نباید از جهت تزیین نگریسته شود، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد هر گل که در خانه وجود دارد، می‌تواند هزاران ترکیب مضر و سرطان‌زا را از زندگی دور کند.

 در ادامه این ‌مراسم فرماندار شهرستان خرم‌دره نیز با تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین فتح‌الفتوح‌های ایران اسلامی است که تا قرن‌ها آیندگان ما از آن با افتخار یاد خواهند کرد.

حجت محمدی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود، عنوان کرد: خرم‌دره اولین شهرستان استان است که ۶۰ هکتار شهرک صنعتی گلخانه‌ای دارد که برای ۱۵ هکتار آن متقاضی وجود دارد.

در ادامه این مراسم دبیر برگزاری این نمایشگاه نیز با بیان اینکه خرم‌دره دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه کشاورزی است، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین این ظرفیت‌ها می‌توان به برخورداری از خاک حاصل‌خیز درجه یک، آب کافی و واقع شدن بزرگ‌ترین شرکت کشت و صنعت خاورمیانه در این شهرستان یاد کرد.

سمیه جزءقاسمی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره به علت برخورداری از مواهب خدادادی در زمینه کشاورزی دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی است، تصریح کرد: برای معرفی هر چه بیشتر این پتانسیل‌ها نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و دارویی از ۲ تا ۶ خردادماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه غرفه‌دارانی از گیلان، تبریز، اردبیل، محلات، قزوین، البرز، تهران، همدان و ابهر و خرم‌دره حضور دارند، تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه تبدبل نمایشگاه به جشنواره دائمی و احداث پایانه صادراتی درون شهری اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=62476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.