• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
20

توجه به طبقه محروم،برخورد با فساد اولویت دولت دوازدهم باید باشد

  • کد خبر : 62526
  • 06 خرداد 1396 - 9:51
توجه به طبقه محروم،برخورد با فساد اولویت دولت دوازدهم باید باشد

توجه به طبقه محروم،برخورد با فساد اولویت دولت دوازدهم باید باشد.

 

 

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی برگزار شد و مردم در صفوف فشرده اشتیاق خود را  برای مشارکت نشان دادند.

حضورپرشور  و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت آنها در تعیین سرنوشت کشور درست در زمانی که کاهش روزافزون سطح مشارکت سیاسی در کشورهای مدعی دمکراسی را  شاهدیم. ستودنی و نشان  دهنده سرزندگی و بالندگی  نظام جوان اسلامی دارد.

برگزاری منظم  انتخابات و حفظ امانت مردم توسط مجریان و ناظرین از مختصات مردم‌سالاری دینی در ایران است. قانون انتخابات و سیستم  برگزاری  که احتمال تقلب را به کمترین حد خود کاهش می‌دهد و در آن اعوامل از بین معتمد ین مردم انتخاب شده اند  با خیال راحت با علم به اینکه امانت آرای آنها محفوظ می‌ماند در انتخابات شرکت می‌کنند.

این دوره از رقابت‌ها ۶ نامزد دیدگاه‌های خود را در معرض داوری مردم قرار دادند. دو تن از آنها ترجیح دادند به نفع دو تن دیگر کنار بروند. انتخابات با حضور ۴ نفر نامزد برگزار شد، اما رقابت اصلی بین دو نفر که یکی ریس جمهور فعلی  و معتقد به ادامه برنامه های دولت  کنونی  و دیگری معتقد به تحول و تغییر برای رسیدن سریعتر به اهداف  و برنامه پنج ساله ششم  نظام در حوزه اقتصاد، فرهنگ و مشکلات اجتماعی بود.

در ۲۹ اردیبهشت تدبیر ملت ، ادامه دولت  بود  و رئیس‌جمهور منتخب ، باید در درجه اول امنیت و اقتدار ملی را پاس داشته و در جهت همبستگی ملی و انسجام اسلامی گام بردارد و هم برادری و رفاقت را گسترش دهد و از خودکامگی پرهیز نماید.

رهبر انقلاب اسلامی در پی حضور پرشکوه و حماسی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه پیام تشکر و قدردانی صادر، و در ادامه به نکات مهمی تأکید کردند. ایشان در بخشی از این پیام خطاب به دولت دوازدهم مرقوم کردند: «به رئیس‌جمهور محترم و همه‌ی کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید میکنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ئی از این خط مستقیم غفلت نکنند. رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویتها، برخورد با فساد و با آسیبهای اجتماعی، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.»؛ «عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی نیز از جمله‌ی اولویتهای مدیریت انقلابی و اسلامی است.»

رئیس‌جمهور ، باید دیدگاه‌های مشفقانه رقبا و منتقدان را در دور دوم به کار برده و مشکلات مردم را حل کند و به مطالبات قریب به ۱۶ میلیون ایرانی خواهان تغییر هستند، پاسخ مثبت دهد. از فردای رای‌گیری آقای روحانی  رئیس‌جمهور همه ملت ایران است نه فقط کسانی که به او رای دادند  و چون آفتاب که هر روز طلوع می‌کند، بر همه چیز و همه کس می‌تابد.باید  نور، روشنایی و انرژی خود را از هیچ کس دریغ نکند.با این دیدگاه برنده اصلی انتخابات، نظام و ملت ایران است.

همان طور که  پای  صندوق‌های رای شاهد حضور همه‌ گونه سلیقه و گرایش فکری، سیاسی و اجتماعی بودیم  امید است در دولت جدید نیز با جذب و به کار گیری متخصصین و جوانان از تمام گرایش ها برای سربلندی جمهوری اسلامی و ایران عزیز مان توفیق هر چه کامل تر را به دست آوریم.

 

حمداله مرادی

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=62526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.