• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

سمپاشی ۴۵ درصد از اماکن نگهداری دام شهرستان /شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند

  • کد خبر : 62829
  • 15 خرداد 1396 - 11:44
سمپاشی ۴۵ درصد از  اماکن نگهداری دام شهرستان /شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند

رئیس اداره دامپزشکی خرم دره از سمپاشی ۴۵ درصد اماکن نگهداری دام در سطح شهرستان خبر داد.

محمد فاتح مرادی در گفت و گو با نبض سحر اظهار داشت: در راستای مبارزه با کنه ها برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان خرم دره در  ۴۰٪ دام سبک ۲۸٪ دام سنگین و۴۵٪ اماکن نگهداری دام ها در سطح شهرستان  سمپاشی شده است.

وی گفت: بیشتر مناطق پرخطر با تراکم زیاد کنه ها از ابتدای خرداد ماه تاکنون سمپاشی شده است و  مقدار ۱۰۰۰ لیتر سموم رایگان تهیه و عملیات سمپاشی برای جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو با شدت ادامه دارد.

رئیس دامپزشکی خرم دره  با اشاره به راههای انتقال بیماری تب کریمه کنگو ریال گفت:  این بیماری از طریق ذبخ دام٬ ترشحات و خون دام ٬ گزش کنه و تماس با گوشت تازه ذبح شده با زخم بدن انسان منتقل می شود.

مرادی با اشاره به توصیه های دامپزشکی به مردم برای پیشگیری از بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو ، افزود:  از ذبح دام در منازل و خارج از کشتارگاه جدا پرهیز شود این کار بسیار مخاطره امیز است،  برای خرد کردن گوشت استفاده از دستکش ضروریست همچنین از مصرف گوشت تازه و گرم خودداری شود ضمنا مصرف جگر به صورت خام و نیم پخته توصیه نمی شود،  جگر باید کاملا پخته شود، دوشیدن شیر دام به شیوه سنتی ممکن است برای فرد مشکلاتی ایجاد کند احتمال دارد کنه روی بدن دام هنگام دوشیدن فرد را بگزد،   کارگران و دامداران هنگام پشم چینی گوسفندان  حتما از دستکش و لباسکار مناسب استفاده کنند و از له کردن کنه خودداری نمایند.

وی  در پایان از  مردم عزیز شهرستان می خواهیم توصیه های ما را جدی بگیرند با رعایت این موارد  از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام جلوگیری در جامعه جلوگیری می شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=62829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.