• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14

تولید «صفر» بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس + سند

  • کد خبر : 63177
  • 26 خرداد 1396 - 14:40
تولید «صفر» بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس + سند

روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه سایت خبری وزارت نفت مطلبی را با عنوان نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد منتشر کرد که در آن به نقل از عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی خبر از ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی توسط پالایشگاه ستاره خلیج […]

روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه سایت خبری وزارت نفت مطلبی را با عنوان نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد منتشر کرد که در آن به نقل از عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی خبر از ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین تولیدی توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس داده بود.

وی در این خبر نسبت به تولید اخبار منفی در خصوص بنزین واکنش نشان داده و گفته است تولید این اخبار به ضرر جامعه است.

صبح روز چهارشنبه ۲۴ خرداد نیز برخی از روزنامه‌ها با تیتر درشت نخستین محموله بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد چرخه توزیع شد به روی دکه رفتند.

این موضوع موجب شد تا به دنبال واقعیت ماجرا و اینکه آیا تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و یا خیر به سراغ یک منبع مطلع در پالایشگاه ستاه خلیج فارس برویم که با پاسخ منفی درباره تولید بنزین مواجه شدیم.

از طرف دیگر سندی جدید در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت که براساس این سند پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وجود صحبت های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بنزین تولید نمی‌کند.

در این جدول که متعلق به نیمه خرداد ماه سال جاری است و توسط مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی که مدیریت آن بر عهده عباس کاظمی معاون وزیر نفت است، تهیه شده، به وضوح مشخص است که نه تنها هیچ بنزینی در روز مذکور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید نشده است، بلکه از ابتدای آغاز به فعالیت این پالایشگاه تا کنون بنزینی تولید نکرده است.

بر اساس این سند باید گفت مشخص نیست گفته‌های عباس کاظمی معاون وزیر نفت در تولید ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس درست است یا این سند متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش؟ در هر دو صورت آقای کاظمی و مجموعه پالایش و پخش باید در این باره پاسخگو باشند.

در هر صورت با توجه به این سند ظاهرا باید گفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس علی‌رغم وعده های وزیر نفت که گفته بود هرگاه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تولید بنزین برسد آنگاه آن افتتاح می‌کنیم، هنوز به تولید بنزین نرسیده ولی افتتاح شده است.

منبع دانا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=63177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.