• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

آزادی ۲۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در زنجان/۲۳ زندانی از طریق کمک‌های “ماه عسل” آزاد می‌شوند

  • کد خبر : 63537
  • 04 تیر 1396 - 11:08

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به آزادی ۲۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در یک سال گذشته گفت: ۲۳ زندانی از طریق کمک‌های ماه عسل آزاد می‌شوند.

علاءالدین کریمی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با برگزاری مراسم گلریزان در ماه رمضان در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره، ۴۶۵ میلیون تومان جمع آوری شد.

وی افزود: در این مراسم گلریزان ۲۸ نفر توسط خیران آزاد شدند که علاوه بر آن هشت نفر زندانی توسط جمع‌آوری پول از برنامه ماه‌عسل آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه تا قبل از ماه رمضان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دیگر از برنامه ماه‌عسل به این اداره واریز می‌شود، مطرح کرد: این مبلغ برای جرائم عمد است و اولویت با کسانی است که به خاطر ۱۰ میلیون تومان زندانی شدند.

وی با اشاره به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان ابراز کرد: با این پول می‌شود ۱۵ زندانی آزاد شود و در کل ۲۳ زندانی توسط پول‌های جمع‌آوری شده برنامه ماه عسل از استان زنجان آزاد می‌شوند.

کریمی با اشاره به تعداد عفو شدگان از سال گذشته تا پایان خرداد امسال تصریح کرد: ۶۶۰ نفر که دارای شرایط عفو بودند، مورد عفو رهبری قرار گرفتند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه زندانیانی که واجد شرایط مرخصی بودند در ماه مبارک رمضان بین ۱۵ تا ۳۰ روز مرخصی داده شده است، گفت: حدود ۵۰۰ نفر در استان زنجان از این مرخصی استفاده کردند و در این ماه مبارک رمضان کنار خانواده بودند.

 مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به رویکرد جدید این اداره، بیان کرد: رویکرد جدید این اداره جلوگیری از طلاق است و سعی می‌شود با دادن مرخصی و ملاقات‌های حضوری ارتباط بین خانواده و زندانی قطع نشود.

وی افزود: این اداره با ارسال سبد غذایی هر ۴۵ روز یک بار از خانواده‌های زندانیان حمایت می‌کند و در آغاز بازگشایی مدارس به فرزندان زندانیان هزینه کمک تحصیل داده می‌شود.

کریمی با اشاره به آزادی زندانیان غیرعمد از سال گذشته تا کنون، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون ۲۵۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

وی افزود: بدهی زندانیان آزاد شده ۱۴۸ میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال بود، از این مبلغ ۷۱ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۸۲۲ هزار  ریال گذشت شاکی بوده است.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=63537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.