• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

چرا استان زنجان در کابینه هفت دولت گذشته سهمی نداشته است ؟

  • کد خبر : 63752
  • 11 تیر 1396 - 12:11
چرا استان زنجان در کابینه هفت دولت  گذشته  سهمی نداشته است ؟

یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ سهم دهی به همه قومیت ها و جوانتر شدن اعضا کابینه است. از همین رو لابی جریان های سیاسی و چهره های صاحب نفوذ برای سهم و نقش بیشتر در دولت دوازدهم نیز آغاز شده است.

به گزارش نبض سحر، نگاهی به کابینه‌های مختلف بعد از جنگ تحمیلی یعنی دولت‌های پنجم تا یازدهم – دولت‌های هاشمی رفسنجانی، خاتمی ، احمدی‌نژاد و روحانی نشان می‌دهد دو استان تهران و اصفهان رکوددار حضور در کابینه‌ها بوده‌‌اند و البته استانهای شمال غربی کشور یعنی استانهای ترک زبان و بعد از آن خوزستان بیشترین آمار از میزان وزرای دولت های پنجم تا یازدهم را داشته‌اند‌.

 

یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ سهم دهی به همه قومیت ها و جوانتر شدن اعضا کابینه است. از همین رو لابی جریان های سیاسی و چهره های صاحب نفوذ برای سهم و نقش بیشتر در دولت دوازدهم نیز آغاز شده است.
مجمع نمایندگان هر استان در مجلس نیز هرکدام به نوبه ی خود تلاش دارند تا سهم بیشتری در کابینه دولت دوازدهم داشته باشند
اما نگاهی به دولت های بعد از دوران جنگ تحمیلی حاکی از آن است که در دولتهای گذشته استان زنجان هیچ سهمی  در کابینه ها نداشته است  که این امر متاسفانه به دلیل غفلت و کوتاهی برخی نمایندگان و نخبگان استان زنجان شکل گرفته است.
مردم استان زنجان در روز انتخابات با مشارکت بالا حماسه دیگر آفریدند که امروز نوبت شما نمایندگان استان در مجلس است که این حماسه را تکمیل نمایند و سهم استان را در کابینه جدید ایجاد نمایند،  زنجان با دارا بودن منابع انسانی بالا و متخصص تا کنون هیج سهمی در کابینه های دولت های گذشته نداشته است و این اوج ناعدالتی در برخورد با مردم استان شور و شعور حسینی است که در تمامی عرصه های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور چشم گیری داشته اند و دارند.
در استان زنجان  چهره های تاثیر گذار و کار آمد   ، شخصیت های  علمی و مدیران اجرایی که می توانند در مدیریت کشور سهمی داشته باشند و برای کشور و منطقه مثمر ثمر شوند را داریم .

میزان تلاش  نمایندگان استان زنجان  تعیین کننده سهم ما در کابینه آینده دولت است ،  چشم همه جوانان و مردم به  نمایندگان خود در مجلس  دوخته شده، نمایندگان محترم استان زنجان ، مردم این استان  شما را برای دفاع از حقوق خود در مجلس تعیین نموده اند و امروز یکی از آن عرصه هاست که شما باید تعیین کننده باشید.

این در حالی است که رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از تشکیل کمیته ۵ نفره برای افزایش سهم استان فارس از اعضای کابینه دولت  دورادهم خبر داده و گفته است   در حال حاضر استان فارس یک سهم در میان وزرا دارد، و توانمندی و ظرفیت استان فارس بیش از این است و انتظار است که در دولت دوازدهم وزرای بیشتری از استان فارس انتخاب شوند.

حسن روحانی در دولت یازدهم ترجیح داد   از میان دولتمردان دوران سازندگی انتخاب کند، از همین رو اصفهانی ها بیشترین سهم را در دولت اول روحانی داشتند.و تنها سهم استان  زنجان، معاون امور استخدامی رئیس جمهور،  استاندار سابق مهندس انصاری بود واین خود نمایان گر آن است که با کمی مذاکره و تلاش نخبگان و نمایندگان استان می توانیم سهم بیشتری در مدیریت دولت آینده داشته باشیم

استان زنجان  از ظرفیت و  پتانسیل های انسانی خوبی برخوردار است ، حضور نمایندگانی در دولت دوازدم هم برای استان و هم برای کشور مثمر ثمر خواهد بود زیرا که مردمان استان ما بر  توانمندی های خود ایمان دارند و می توانند در راستای خدمت به مردم قدم های بسیار خوبی را بردارند.

توانمند بودن استان زنجان  از حیث نیروی انسانی تقریبا بر همگان آشکار شده اما آنچه که مسلما است دولت باید خارج از نگاه قومیتی و استانی شایسته سالاری را ملاک انتخاب قرار دهد، معیاری که در سالهای گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

پی نوشت:

*نمودار توزیع کابینه  برگرفته از سایت تسنیم می باشد

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=63752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.