• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

اعتیاد یک معامله دو سر زیان است/نوجوانان ما باید تحت آموزش های لازم قرار بگیرد

  • کد خبر : 63810
  • 13 تیر 1396 - 9:52
اعتیاد یک معامله دو سر زیان است/نوجوانان ما باید تحت آموزش های لازم قرار بگیرد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: اعتیاد یک معامله دو سر زیان است که هیچ منفعت و سودی ندارد که در مبارزه با آن نباید کوتاهی انجام دهیم.

به گزارش نبض سحر، نقی نصیری در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر ضمن اشاره به اهمیت تبیین برخی موارد در خصوص مسائل پیشگیری از اعتیاد در جامعه اظهار داشت : در جنگ های استراتژیک امروزی هدف بر این است که از نفرات دشمن کسی کشته نشود،بلکه ضعیف و بیمار شود تا کسی جایگزین او نشود و همچنین بخشی از سرمایه های جامع بر درمان او مصرف شود.

وی گفت: اعتیاد یعنی زخمی کردن جامعه جوانی که باید آینده فردا را رقم بزند، و تحمیل هزینه های اضافی بر جامعه است .

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۸۲تحقیقی انجام گرفته است که خسارت اعتیاد ۱۰هزار میلیارد تومان بوده است گفت: این خسارت زمانی صورت گرفته است که معادل هفتاد درصد در آمدی نفتی ما بوده است و امروزه دیگر این مقدار نیست، بلکه حداقل سی هزار میلیارد تومان است که می تواند این هزینه ها در  کشاورزی،صنعت و… مصرف شود.

نصیری با اشاره به اینکه هیچ کس از آسیب اعتیاد در امان کامل نیست گفت: سنگر مبارزه با اعتیاد پشت در های خانه هایمان است و باید حواسمان از تهدید های آن باشد،

 

وی با اشاره  به آسیب های جامعه و درد های اجتماعی در حوزه اعتیاد گفت: آسیب دیدگان اعتیاد نیز باید مورد توجه قرار بگیرند و هیچ دولتی نمیتواند بطور صدرصدی با اعتیاد مبارزه بکند.

این مقام مسئول با تاکید بر آموزش های پیشگیری در جامعه افزود: نوجوانان ما باید تحت آموزش های لازم قرار بگیرد، نباید بگذاریم آنها با شکل های گوناگون اعتیاد مواجه بشوند و بعد دنبال درمان بگردیم.

نصیری گفت: برای پیشگیری و فرهنگ نیز باید برنامه داشته باشیم، اعتیاد صرفا بر مواد مخدر ختم نمیشود و دامنه آن خیلی چیز ها را فرا میگیرد، کسی که در دام اعتیاد اسیر میشود سرمایه  خود ، خانواده، اعتبار اجتماعی و اقتصادی، اعتماد اینده ،دوستان خوب ، اقوام ، بستگان و شخصیت خود را از دست میدهدو در قبال آن بی خانمانی، بیکاری، بیماری های واگیردار مختلف،فقدان اعتبار اجتماعی.طلاق،فرزندان بزهکار،نا امیدی و یاس از آینده را بدست می آورد.

وی در پایان گفت: اعتیاد یک معامله دو سر زیان است که هیچ منفعت و سودی ندارد که در مبارزه با آن نباید کوتاهی انجام دهیم.

در این همایش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم گوئی به میهمان گفت: اهمیت آموزش مسائل پیشگیری از اعتیاد باید خانواده ها نهادینه شود تا جامعه ای شاداب و سالم داشته باشیم .

حجت الاسلام صمدی به نقش اصحاب فرهنگ و هنر در زمینه پیشگری از اعتباد اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه و هنرمندان باید با تولید محتوای خلاقانه آثار سوء مصرف مواد مخدر را بیش از پیش در میان اقشار مختلف جامعه تبیین کنند.

وی افزود: خانواده ها نگران فرزندان خود هستند که دچار اعتیاد نشوند بنابر این شناخت انواع مواد مخدر و تبعات آن یک امر ضروری و لازم است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از اصحاب رسانه  افزود: رسانه ها ابزار مناسبی برای آموزش به خانواده ها، اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی برای پیشگیری از اعتیاد هستند و می توانند بازوی توانمندی برای دستگاه های فرهنگی باشند.

 

این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در سالن اداره برق شهرستان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

 

 

 

تهیه و تنظیم: حمداله مرادی

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=63810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.