• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

۲۵۰۰ شغل جدید به اشتغال موجود بخش صنعتی استان زنجان اضافه می‌‌شود

  • کد خبر : 63990
  • 18 تیر 1396 - 10:03

استاندار زنجان گفت: تا پایان سال بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی در دست اقدام داریم که بالای ۲۵۰۰ شغل جدید به اشتغال موجود بخش صنعتی اضافه می‌کند.

اسدالله درویش‌امیری در همایش معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه استان زنجان از برنامه اول تا پنجم توسعه در بسیاری از زمینه‌ها بهره برده است، اظهار داشت: این استان در زمینه صنعت، معدن و کشاورزی فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در این سه بخش متمرکز شده است، ابراز کرد: خوشبختانه بیش از ۴۵ هزار شغل در استان زنجان در واحدهای صنعتی و معدنی متمرکز شده و بخش قابل توجهی نیز خارج از این ۴۵ هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول هستند.

استاندار زنجان بیان کرد: بیش ۵۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی در استان زنجان انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی که در دست اقدام داریم به ثمر بنشیند و بالای ۲۵۰۰ شغل جدید نیز به اشتغال موجود بخش صنعتی اضافه شود.

وی اضافه کرد: در کنار این شاخص‌ها، آموزش عالی اساسی‌ترین و مهمترین شاخص توسعه در استان زنجان است، آموزش عالی در این استان از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است به طوری که دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان جزو دانشگاه‌های بسیار خوب کشور محسوب می‌شود.

درویش‌امیری با بیان اینکه دانشگاه زنجان نیز جزو افتخارات استان و کشور است، گفت: به طور کلی ۵۶ هزار دانشجو در استان زنجان وجود دارد و ۳۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان در بخش آی‌تی، برق و الکترونیک خاطرنشان کرد: در بخش برق و آی تی قطب اصلی شماغرب کشور هستیم و در این زمینه نیز جمهوری اسلامی کارنامه بسیار درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

استاندار زنجان با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در استان و گرامیداشت یاد مرحوم مهدوی که بنیان گذار این داشنگاه در زنجان بود اظهار داشت: چقدر زیباست که انسان در دوران حیات خود تصمیمی بگیرد و تا نظام خلقت باقی است نام او نیز باقی بماند.

وی با بیان اینکه نام مرحوم مهدوی هرگز در بین دانشگاهیان و به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی زنجان فراموش نمی‌شود، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۶۷ پایه‌گذاری و که این دانشگاه جوان‌ترین دانشگاه علوم پزشکی شمالغرب است اما به همت کسانی که از تاسیس این دانشگاه تا به امروز خدمت کردند سبب سرافرازی و سربلندی این دانشگاه شدند.

درویش‌امیری با ابراز اینکه دانشکده‌های ما از امکانات خوبی برخوردار هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو دانشگاه‌های کم نیاز در حوزه امکانات و تجهیزات آموزشی در کشور است.

وی با اظهار اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان دبیرخانه منطقه ۶ کشور شناخته شده است، گفت: گامهای بلند و اساسی در حوزه طرح تحول سلامت در این استان برداشته شده است.

استاندار زنجان بیان کرد: به منظور استانداردسازی فضاهای فیزیکی و احداث واحدهای بهداشتی و درمانی تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی زنجان و وزیر محترم بهداشت و درمان منعقد شد که در این راستاها گامهای اساسی برداشته شده است.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=63990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.