• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است/داعش ساخته کشورهای استعمارگری همچون امریکاست

  • کد خبر : 64158
  • 23 تیر 1396 - 14:25
شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است/داعش ساخته کشورهای استعمارگری همچون امریکاست

امام جمعه موقت خرم دره گفت:شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است و وظیفه اصلی شورای نگهبان پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از طریق نظارت بر قوانین و مقررات است .

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید رضا حسینی امام جمعه موقت شهرستان خرم دره در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت : پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: ای مردم، من دو امانت گران ­بها در میان شما قرار می‌­ دهم و این دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا روز قیامت در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

 

وی با اشاره به حدیث ثقلین گفت:  منظور پیامبر در حدیث ثقلین  قرآن وعترت است و  قرآن و اهلبیت (ع) همیشه همراه یکدیگرند و جدایی ناپذیرند و آنها که طالب حقایق قرآنند باید دست به دامن اهلبیت (ع) بزنند.

امام جمعه موقت خرم دره با اشاره به رسالت پیامبر و امامان معصوم گفت: قرآن مایه هدایت است و در کنار آن وجود اهل بیت  برای تکمیل و تبیین آیات قرآنی الزام است و خداوند با نزول آیه “الیوم اکملت لکم دینکم” بر وجود امام علی (ع)  برای  تکمیل کننده دین دلالت دارد.

حسینی در ادامه با اشاره روز بهزیستی و روزتامین اجتماعی  گفت: جایگاه بیمه باید در کشور مشخص شود و هم چنین  بهزیستی  در راستای خدمت به قشرهای محروم و انسان هایی  که دچار  مشکل  شده اند و  قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، کمک  می کند که قابل تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به تاسیس شورای  نگهبان در ۲۶ تیرماه  در سال ۵۹ گفت: شورای نگهبان به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه ۱۳۵۸ تشکیل و با انتخاب شدن فقهای آن به صورت رسمی از تیرماه سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد.

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به اهمیت شورای نگهبان گفت: وظیفه اصلی شورای نگهبان پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از طریق نظارت بر قوانین و مقررات است .

حسینی هم چنین یکی از وظایف شورای نگهبان را  نظارت بر انتخابات  عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم شورای نگهبان، نظارت بر انتخاباتی است که در کشور انجام می شود.

وی ضمن تبریک آزاد سازی موصل گفت: داعش ساخته کشورهای استعمارگری همچون امریکاست و از حمایت های سایر کشورهای منطقه مثل آل سعود بر علیه مردم مظلوم کشورهای اسلامی به کار گرفته شده است.

امام جمعه موقت شهرستان خرم دره در پایان شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس‌ مذهب‌ جعفرى را تسلیت گفت.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=64158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.