• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

آمران به معروف و نهی از منکر باید از حمایت های لازم برخوردار باشند/ احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای جامعه است

  • کد خبر : 64220
  • 25 تیر 1396 - 13:12
آمران به معروف و نهی از منکر  باید از حمایت های لازم برخوردار باشند/  احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای جامعه است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم دره گفت: آمران به معروف و نهی از منکر باید از حمایت های لازم در جامعه توسط مسئولان داشته باشند و احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای جامعه است، جامعه بدون حس نسبت به یکدیگر و بی‌تفاوت نسبت به کجی‌ها، رو به زوال خواهد رفت.

حجت الاسلام  مردانی در گفت و گو با نبض سحر با اشاره به اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و در دین ما جزو فروعات دین  است.

وی با اشاره به اینکه در بحث امر به معروف ونهی از منکر باید سه مقوله را در نظر داشته باشیم گفت: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر  باید سه مقوله چیستی ،چرائی و چگونگی  این عمل را مدنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم دره با اشاره به آیات قران کریم گفت: در قران کریم سوره توبه آیه ۷۱ در خصوص امر به معروف و نهی از منکر می فرماید:«مردان و زنان با ایمان، ولیّ یکدیگرند؛ امر به معروف و نهی از منکر می‌‌کنند و نماز به‌پا می‌‌دارند و زکات می‌‌دهند و از خدا و پیامبرش اطاعت می‌‌کنند. خداوند به زودی آنان را مورد رحمت خود قرار می‌دهد که خدا عزیز و حکیم است.»

 

مردانی با اشاره به حکمت ۳۷۴  نهج البلاغه  گفت: امیرمومنان در فرموده اند : تمام کارهاى نیکو، و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهى از منکر،  همچون قطره اى  بر دریاى موّاج و پهناور است.

وی با تاکید بر لازمه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد: در سایه امر به معروف و نهی از منکر دیگر واجبات دینی ما استوار می شوند، و در جامعه ای که این فریضه انجام نشود مردگانی هستند که فقط حرکت می کنند.

این کارشناس مسائل دینی  گفت: آمران به معروف و نهی از منکر  باید از حمایت های لازم در جامعه توسط مسئولان داشته باشند و احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای جامعه است، جامعه بدون حس نسبت به یکدیگر و بی‌تفاوت نسبت به کجی‌ها، رو به زوال خواهد رفت.

مردانی با اشاره به ترویج تذکرلسانی وظیفه همگانی گفت: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر همین تذکر لسانی در جامعه ترویج پیدا کند، شاهد خیلی از منکر ها در جامعه دیگر نخواهیم بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودن : آن چه که مسئولیت شماست مسئله زبانی است یعنی شما باید کاری کنید که مردم امر و نهی زبانی را که مهمترین عامل که حتی از جهاد بالاتر است انجام بگیرد و تحقق پیدا کند.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=64220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.