• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

اعتبار کارت های ملی فقط تا پایان امسال /ثبت ۱۸۶ فقره ازدواج در خرم دره

  • کد خبر : 64280
  • 26 تیر 1396 - 14:58
اعتبار کارت های ملی فقط تا پایان امسال /ثبت ۱۸۶ فقره ازدواج در خرم دره

رئیس ادره ثبت‌احوال خرم‌دره گفت: کارت‌های ملی فعلی در دست مردم تا پایان امسال اعتبار دارد، لذا کسانی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند باید برای تعویض کارت‌های ملی اقدام کنند.

به گزارش نبض سحر، محمد زمانیان در جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه در سه ماهه اول پارسال تعداد ۳۰۷ ولادت در شهرستان خرم‌دره به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال میزان ولادت‌ها در شهرستان خرم‌دره به ۳۴۶ نفر رسیده که با رشد ۱۲ درصدی مواجه است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ولادت‌ها ۱۸۶ نفر پسر و ۱۶۰ نفر دختر بوده‌اند، اظهار کرد: صد درصد ولادت‌ها در مدت قانونی برای ثبت اعلام شده‌اند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست پارسال تعداد ۹۲ وفات در شهرستان خرم‌دره به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این آمار در مدت مشابه امسال از ۸۲ وفات است که ۹۹٫۸ دهم این وفات‌ها در مهلتی که قانون برای اعلام به ثبت تعیین کرده‌، محقق شده است.

 

وی از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان خرم‌دره نیز خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه نخست پارسال تعداد ۲۶۱ مورد ازدواج و ۵۷ فقره طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است که این رقم در مدت مشابه امسال برای ازدواج ۱۸۶ و برای طلاق ۵۹ فقره است.

 

زمانیان با بیان اینکه کارت‌های ملی فعلی تا پایان امسال اعتبار دارند، اظهار کرد: بعد از اتمام زمان تعیین شده این کارت‌های ملی در هیچ نهاد و ارگان دولتی پذیرفته نمی‌شود، لذا همه افرادی که تاکنون نسبت به اخذ کارت ملی اقدام نکرده‌اند باید درخواست صدور کارت ملی هوشمند به مکان‌های تعیین شده از سوی اداره ثبت احوال را بدهند.

 

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه ثبت‌نام‌ها برای صدور کارت ملی هوشمند به روز است، یادآور شد: ظرف ۱۵ روز کارت ملی کسانی که به سن قانونی رسیده‌اند و ظرف یک ماه کارت ملی هوشمند سایر افراد تحویل متقاضیان می‌شود.

 

در ادامه این جلسه، معاون فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های یک کشور بر مبنای وقایع حیاتی پایه ریزی می‌شود، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ریزی‌ها دقیق و منسجم باشد باید از یک آمار دقیق برخوردار باشیم

 

شاهپوررضا کاظمی با اشاره به تناقض برخی از آمارهای ارائه شده، تصریح کرد: باید کالبد شکافی در این زمینه صورت گرفته و این مشکل به صورت اساسی ریشه‌یابی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تکمیل ساختمان اداری آرامستان خرم‌دره موجب تسریع در روند رسیدگی به امور اموات می‌شود، عنوان کرد: پزشکانی که مجوز صدور گواهی فوت را دارند با توجه به مسائل شرعی مربوط به میت باید در سریع‌ترین زمان ممکن در محل اعلام شده حضور به هم رسانند.

 

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=64280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.