• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

رشد ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

  • کد خبر : 64416
  • 31 تیر 1396 - 11:16
رشد ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان از رشد ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نبض سحر، امیرعلی نیک‌بخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره از رشد ۲۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال‌جاری خبر داد و افزود: با افزایش این تعداد اعضا گرفتن کتب امانت از کتابخانه‌ها نیز ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی در استان، اظهار کرد: در طی اجرای این طرح ۱۰۰ هزار جلد کتاب در استان بدون صرف هزینه جمع‌آوری شد که این امر مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره رضوی چندین سال است که در کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: امسال استقبال خوبی از این جشنواره در استان به عمل آمد تا جایی که شرکت‌کنندگان در این جشنواره که سال گذشته هشت‌هزار نفر بودند در سال‌جاری به ۲۵ هزار نفر رسید که از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار است.

 

نیک بخش با اشاره به اینکه کتابخانه شهید مدرس یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان خرم‌دره به‌شمار می‌رود، یادآور شد: برای بازسازی این کتابخانه امسال ۴۰۰ میلیون تومان در بحث اعتبارات پیش بینی شده است.

 

در ادامه این جلسه نیز رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۸ میلیون تومان اعتبار برای نهاد کتابخانه‌های شهرستان پیش‌بینی شده بود که ۷۴ میلیون تومان آن تحقق یافت، اظهار کرد: پیش‌بینی امسال از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار خواهد بود.

 

لیلا صباغی با بیان اینکه کتابخانه شهید مدرس خرم‌دره یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است که بازسازی آن با کمک خیرین انجام خواهد شد، عنوان کرد: این پروژه امسال ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیون تومانی گرفت.

 

این مسئول با بیان اینکه تزریق این اعتبار انگیزه خیرین را برای ادامه روند کار دو چندان می‌کند، اظهار کرد: پارسال نیز ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه طرح این کتابخانه اختصاص داده شد.

 

در ادامه این جلسه نیز بخشدار مرکزی شهرستان خرم‌دره با اشاره به فعالیت سه کتابخانه در مناطق روستایی شهرستان، تصریح کرد: این سه کتابخانه در روستاهای قلعه حسینیه، سوکهریز و نصیرآباد فعال هستند.

 

عباس قاسمی با اشاره به اینکه کتابخانه روستاهای نصیرآباد و سوکهریز از محل‌های بلا استفاده روستا بودند، یادآور شد: این محل‌ها برای تبدیل به احسن و استفاده ساکنان با اعتبارات دهیاری‌ها و خودیاری مردم بهسازی و تجهیز شد و به عنوان کتابخانه در اختیار اهالی روستا قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=64416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.