• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

کشاورزان خرم دره ای چشم انتظار آب سد کینه ورس/ گله مندی از وارادت میوه در کشور

  • کد خبر : 64433
  • 01 مرداد 1396 - 22:15
کشاورزان خرم دره ای چشم انتظار آب سد کینه ورس/ گله مندی از وارادت میوه در کشور

باغداران از وارادت میوه در کشور اظهار گله مندی می کنند و می گویند: وقتی که در کشور می توانیم میوه تولید کنیم دیگر چه نیازی به وارادات داریم.

به گزارش نبض سحر، امروز هم کلام باغدار نمونه شهرستان شدیم و در بازدید از مزرعه زیبا و در عین حال پربار وی پای صحبت های وی نشستیم.

احمد احمدی باغدار نمونه از مضرات سم های کشاورزی در زندگی انسان ها مطالب خوبی را بیان کرد و گفت: من خودم از سعی می کنم از کمترین سم در باغات استفاده کنم.

وی در ادامه به عدم حمایت های لازم در خصوص خرید محصول اظهار گله مندی کرد و گفت: وارادت میوه ها توسط برخی افراد سودجو ، بر رونق کار باغداران تاثیر فراوانی گذاشته و موجب ضرر و زیان بر باغداران شده است.

این باغدار با اشاره به اینکه وقتی که در کشور می توانیم میوه تولید کنیم دیگر چه نیازی به وارادات داریم.

احمدی همچنین به مشکلات آبیاری در باغات اشاره کرد و گفت: چند سالی است که لوله گذاری مزارع منطقه پایاب سد کینه ورس به اتمام رسیده است ولی همچنان آبی در داخل این لوله ها در جریان نیست، و تکلیف را هم مشخص نکرده اند که این آب سد به کشاورزان قرار است اختصاص  یابد  یا در مصارف شرب خانگی که ما مجبور به استفاده از آب چاه هستیم.

 

در مسیر روستای رحمت آباد هم باغدار دیگری هم از عدم حمایت های لازم در خصوص خرید محصول اظهار گله مندی کرد و گفت: در این منطقه بهترین نوع انگور تولید می شود و تیزاب کشاورزان به دلیل ضعیف بودن بازار در انبارها مانده و شکرک بسته است و به فروش هم نمی رسد.

ادینه باغدار خرم دره ای همچنین با اشاره به اینکه مراحل لوله گذاری مسیر سد پایان کینه وررس چندسالی است به اتمام رسیده است اما هنوز آبی از سید کینه ورس به مزارع نرسیده است و باغات ما به شدت به این آب سد نیازمند هستند.

وی با اشاره مزارعی که به دلیل کمبود آب، بایر مانده اند گفت: اگر آب این سد به این مزارع برسد این زمین ها هم زیر کشت محصول می رفت و اهالی این منطقه می توانستند  محصول های بیشتری را نولید کنند.

 

رئیس جهاد کشاورزی هم در  خصوص مشکل آب کشاورزی سد کینه ورس  گفت:  این پروژه  با هزینه بالغ بر ۹ میلیارد تومان لوله گذاری به صورت کامل  چند سال انجام شده است و در خصوص  مشکلات مطرح شده هم در حال پیگری است و  امیدواریم راه حل هایی پیدا می کنیم تا  این پروژه را به سرانجام برسانیم.

علیرضا اسداللهی  گفت:  با حل شدن مشکلات این پروژه یک هزار هکتار از مزارع روستای رحمت آباد و خرم دره را تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=64433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.