• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
7

به نام خبرنگار به کام سیاست/ مروری بر سفر سال ۹۳ رئیس جمهوری به زنجان/روغن نباتی جهان در جشنواره مطبوعات زنجان برتر شد

  • کد خبر : 65055
  • 19 مرداد 1396 - 18:39

۱۸ مرداد چه روز خوبی است، چون از امروز دیگر غرق مشکلات مردم خواهیم شد و تا یک سال بعد غافل از مشکلات خودمان می‌شویم، غافل از مشکلاتی که حالا دیگر به همراه اول خبرنگاران تبدیل شده و جزئی جدایی ناپذیر از آنها هستند.

روز معلم، روز پرستار، روز کارمند، روز پزشک و … همه اینها مناسبت‌هایی هستند که در آنها از قشر خاصی تجلیل می‌شود و به عنوان یک روز ماندگار در اذهان همه افرادی که در آن عرصه فعالیت دارند باقی می‌ماند.
روز ۱۷ مرداد ماه نیز روز خبرنگار است، روزی که هر سال آرزو می‌کنم، ای کاش روز خبرنگاری در کار نبود و هیچ وقت روز خبرنگار فرا نمی‌رسید.
هر سال قبل از روز خبرنگار شعارهایی درباره تقدیر از خبرنگاران داده می‌شود، اما انگار وضعیت هر سال بدتر از سال قبل می‌شود.
امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود، جشن روز خبرنگار در سالن روزبه زنجان برگزار شود، امسال برای جشن روز خبرنگار هیچ بنر تبریکی برای خبرنگاران در نظر گرفته نشده بود و آنچه در کل سالن مشهود بود، مربوط به بنرهای خیرمقدمی بود که برای میهمانان در نظر گرفته شده بود.!!
در نهایت جشن روز خبرنگار طبق اعلان قبلی بدون حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با حضور مجری همیشگی این روزهای برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.!!
در نهایت مراسم اختتامیه جشنواره طبق معمول سال‌های قبل با سخنرانی‌ آغاز شد، امسال سخنرانان این مراسم بیشتر از سال قبل بوده و به ۶ نفر رسید (معاون هنری، سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مدیر خانه مطبوعات زنجان، دکتر محمد مهدی فرقانی، دکتر میرزایی، دکتر هوشمند سفیدی، استاندار زنجان).!! مراسم اینقدر کسل کننده بود که گویی حتی سخنرانی‌های اساتید روزنامه‌نگاری که در واقع فرصتی برای استفاده خبرنگاران بود، نیز برای برخی جذابیتی برای مخاطبان نداشت و ترجیح دادند کل مراسم سخنرانی را در محوطه باز بیمارستان بگذرانند تا در مراسم جشن باشند.
کسانی که در سالن بودند نیز به قول مجری برنامه به علت سر و صدای بسیار کودکان حاضر در مراسم متوجه بیانات اساتید نشدند و همین امر موجب تهدید خانواده‌های دارای فرزند شد.
در خلال برگزاری مراسم کلیپی به اسم خبرنگاران پخش شد که بیشترین زمان آن مربوط به سفر سال ۱۳۹۳ ریاست جمهوری به زنجان بود.!!!
در ادامه برنامه تمبر اختصاصی افتتاح خانه روابط عمومی استان زنجان به عنوان اولین خانه استانی که کاملا مرتبط با موضوع خبرنگاران بود، با حضور جمعی از مسؤولان رونمایی شد.!!!
در این مراسم همچنین با تقدیم هدایایی از امام جمعه، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تقدیر شد!!
تقدیر از سه روابط عمومی فعال استان که شامل سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر روابط عمومی شهرداری از دیگر برنامه‌های جشن روز خبرنگار بود.
موسیقی کسل‌کننده‌‌ای که اصلا مناسب جشن روز خبرنگار نبود، در واقع کسل کنندگی مراسم و خواب آلودگی تا حدی بود که در موقع اذان صدای آن پخش نشد و حتی تا پس از اذان نیز مراسم ادامه داشت.
در خلال این برنامه‌ها مجری مژده خبری خوش به برخی از رسانه‌ها مبنی برای برنده شدن می‌داد و جالب‌تر اینکه در زمان اعلام جوایز نیز یکی از برندگان گویی که از قبل از برنده بودن خود اطلاع دارد، قبل از اعلام مجری به طرف سن حرکت می‌کردند!!!
نکته جالب توجه دیگر در جشنواره مطبوعات زنجان، برنده شدن، سوژه خبری این روزهای استان زنجان «روغن نباتی جهان» بود که در جشنواره مطبوعات نیز همراه خبرنگاران بوده و طبق نظر داوران سریال تجمع کارگران روغن نباتی جهان اول و در بخش مصاحبه فعال بودن کارخانه روغن نباتی جهان سوم شد.
مراسم جشن روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره مطبوعات با برنامه‌های مختلفی که اصلا هیچ ربطی به خبرنگاران نداشت به پایان رسید، دریغ از آنکه حتی یک دقیقه فرصت در اختیار خبرنگاران قرار داده شود تا دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کنند، به نظر می‌رسد، سال به سال که می‌گذرد، سهم خبرنگاران از روز کمتر و کمتر و نقش آنها کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر می‌شود، در واقع آنچه امسال در روز ۱۷مشاهده شد، هرچیزی بود، جز مراسم جشن روز خبرنگار.
خبرنگارانی که در طول سال زبان گویای هر قشری می‌شوند، ۱۷ مرداد از گفتن دغدغه‌ها و مشکلات خود عاجز ماندند، به نظر می‌رسد، شوک مراسم روز خبرنگار به حدی فراگیر بوده که تاکنون هیچ رسانه‌ای خبری از حواشی این روز منتشر نکرده است.
نمی‌دانم سکوت رسانه‌ها به معنای رضایت است یا اینکه خبرنگاران به حدی از مراسم جشن روز خبرنگار ناامید شده‌اند که حتی روا نمی‌دانند، مطلبی درباره آن بنویسند.
هرچه هست، امسال نیز ۱۷ مردادماه همچون سناریوی تکراری هر سال گذشت و هنوز مشکلات خبرنگاران پابرجاست و مشکلی از آنها حل نشده است.
۱۸ مرداد چه روز خوبی است، چون از امروز دیگر غرق مشکلات مردم خواهیم شد و تا یک سال بعد غافل از مشکلات خودمان می‌شویم، غافل از مشکلاتی که حالا دیگر به همراه اول خبرنگاران تبدیل شده و جزئی جدایی ناپذیر از آنها هستند.
انتهای پیام/ فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=65055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.