• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

آزادگان اسوه صبر واستقامت هستند/شهید حججی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان است

  • کد خبر : 65231
  • 26 مرداد 1396 - 11:07
آزادگان اسوه صبر واستقامت هستند/شهید حججی الگوی بسیار مناسبی برای جوانان است

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره گفت: اسرای ما در اسارت بدترین شکنجه ها و سختی ها را تحمل کردند و امروز آزادگان گنجینه‌ ارزشمندی هستند و آنان اسوه صبر واستقامت هستند.

سرهنگ محسن احمدی تبار در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک  ۲۶ مرداد سالروز  ورود آزادگان به میهن اسلامی  اظهار داشت : آزادگانی که در طول جنگ تحمیلی  اسیر شدند ، شرایط بسیار نامساعد را در اسارت سپری کرده بودند و حتی اسامی برخی آنان در دست صلیب سرخ نبود و رژیم بعثی در بدترین شرایط و شکنجه و شهید می کردند.

وی با اشاره به نحوه برخود ایران با اسرای عراقی گفت: رزمندگان در هنگام اسیر کردن نیروهای عراقی با آنها رفتاری کاملا انسانی و مطابق حقوق بشردوستانه داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره گفت: اسرایی که ایران از رژیم بعثی میگرفت در بهترین شرایط تربیت می دادند و  همین افراد برای مقابله با رژیم بعثتی می جنگیدند و حتی بعد از اتمام جنگ برخی از این افراد دیگر تمایلی برای بازگشت به عراق را نداشتند.

احمدی تبار با اشاره به جنایات صدام در اردوگاه های اسارت ایرانی ها گفت: رژیم بعثی وقتی که رزمندگان را  اسیر می کرد بدون هماهنگی صلیب سرخ به شهادت می رساندند و وقتی که دیدند که ایران با این شیوه از اسرا برخورد می کند و خواستند اسرای ایرانی را به شیوه خودشان تربیت کنند اما ررزمندگان ایرانی با آنان همکاری نکردند و این شیوه آنان هم با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه  خاطرات زیادی از اسرا به چاپ رسیده است و یکی از این کتاب ها  و خاطرات توسط  سرور آزادگان شهید ابوترابی است  که به   جوانان توصیه می کنم که حتما این کتاب را مطالعه کنند و سرمشق خود قرار بدهند.

احمدی تبار با اشاره به اینکه آزادگان اسوه صبر واستقامت هستند  گفت: اسرای ما در اسارت  بدترین شکنجه ها و سختی ها را تحمل کردند و امروز  آزادگان گنجینه‌ های  ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم دره با اشاره به اینکه امروز چندین سال  از جنگ تحمیلی می گذرد و امروز در امنیت کامل هستیم ولی  استکبار جهانی درصدد ضربه زدن به انقلاب جمهوری اسلامی ایران است و با راه اندازی بحث داعش و تکفیریها  در خاک کشور عراق وسوریه  است.

احمدی تبار با اشاره به شهدای مدافع حرم گفت: امروز برخی از جوانان عزیز دهه ۷۰ مثل جوانان دهه ۶۰ آماده جانفشانی از نظام و رهبری و اسلام ناب محمدی هستد و نمونه بارز آن هم شهید حججی است که اخیرا به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه شهید حججی با دستان بسته و سر بریده چون امام و فرمانده خود حسین ابن علی (ع) ناجوان مرادنه به شهادت رسید گفت: این شهید والا مقام  الگوی بسیار مناسبی برای جوانان ما است  که همه باید به تاسی از این شهید والا مقام پشتیبان انقلاب و ولایت باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت مبارزه شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق  به بیانات رهبری اشاره کرد و  افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند: اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی کردند این دشمن می آمد داخل کشور، اگرجلویش گرفته نمی شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استانها با اینها می جنگیدیم و جلوی اینها را می گرفتیم.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=65231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.