• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

بررسی کارنامه ۴ ساله عیسی کلانتری در “ستاد احیای دریاچه ارومیه”/ آیا رئیس جدید “سازمان حفاظت از محیط زیست” با همان رویه سابق قصد فعالیت دارد؟

  • کد خبر : 65215
  • 26 مرداد 1396 - 8:54
بررسی کارنامه ۴ ساله عیسی کلانتری در “ستاد احیای دریاچه ارومیه”/ آیا رئیس جدید “سازمان حفاظت از محیط زیست” با همان رویه سابق قصد فعالیت دارد؟

نمایندگان مردم ارومیه از عملکرد عیسی کلانتری در ستاد احیای دریاچه ارومیه در طول این سال ها راضی نبوده اند و با توجه عدم مدیریت و توانایی وی در احیای دریاچه ارومیه چگونه کلانتری می تواند رئیس سازمان محیط زیست شود.

بررسی کارنامه 4 ساله عیسی کلانتری در "ستاد احیای دریاچه ارومیه"/ آیا رئیس جدید "سازمان حفاظت از محیط زیست" با همان رویه سابق قصد فعالیت دارد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس جمهور دوازدهم جمهوری اسلامی ایران روز گذشته طی حکمی عیسی کلانتری ، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه را به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد؛ به گفته بسیاری از کارشناسان و نمایندگان عیسی کلانتری عملکرد قابل قبولی از خود در ستاد احیای دریاچه ارومیه برجای نگذاشته است.

وی از سال ۱۳۹۲ تا کنون سمت دبیری ستاد احیای دریاچه ارومیه را برعهده داشته است و در طول این ۴ سال بر اساس آمار و اطلاعات کارشناسی که از دریاچه ارومیه به دست آمده است شاهد کاهش سطح آب دریاچه ارومیه بوده ایم و به نوعی آن طور که باید و شاید در طول این چهار سال توجهی به احیای دریاچه ارومیه نشده است و خروجی جلسات این ستاد تنها منتهی به حق الجلسه به مسئولین شده است و تغییری در روند بهبود وضعیت دریاچه ارومیه بوجود نیامده است.

** قاضی پور: خروجی جلسات ستاد احیای دریاچه فقط “حق الجلسه” و “حق ماموریت” برای دولتی ها بوده

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و اقداماتی که دولت برای احیای آن انجام داده است گفت: وضعیت دریاچه ارومیه بیش از پیش درحالت نابسامانی قرار گرفته و احیای این دریاچه که در دستور کار دولت بود به حاشیه رفته است، دولت بجای احیای دریاچه ارومیه آن را به خاک سیاه نشانده است.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت بیشتر برای از بین بردن دریاچه ارومیه بوده است ، عنوان کرد: دولت برای احیای دریاچه ارومیه بجای اینکه آب سدها را روانه دریاچه کند، پساب ها و آب های آلوده کارخانه ها و شهرک های صنعتی را روانه دریاچه کرده است و این امر موجب از بین رفتن دریاچه ارومیه می شود لذا باید هرچه سریعتر دولت اقدام متناسبی برای احیای دریاچه ارومیه کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: در دولت جلسات زیادی را در راستای احیای دریاچه ارومیه تشکیل داده اند و هزینه های زیادی هم برای تشکیل این جلسات کرده اند، ولی خروجی جلسات ستاد احیای دریاچه ارومیه تنها حق جلسه و حق ماموریت برای دولتی ها و مسئولین بوده و همچنین از طرفی منجر به کاهش سطح آب دریاچه نیز شده است.

**بهادری: ستاد احیای دریاچه ارومیه بجای ارومیه در تهران مستقر است/ اقدامات دولت برای احیای دریاچه ارومیه کافی نبوده است

سیدهادی بهادری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ارومیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این خصوص با اشاره به تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: ستادی را متشکل از برخی افراد دولتی و کارشناسان محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه بنام ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل دادند تا با همکاری و هم اندیشی یکدیگر اقدامات لازم را برای احیای دریاچه ارومیه انجام دهند ؛ ولی متاسفانه این ستاد تا کنون اقدامات مثمر ثمری را از خود نشان نداده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم مستقر شدن ستاد احیای دریاچه ارومیه در این استان بیان داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین مشکلاتی که دارد مستقر شدن آن در تهران است در صورتی که این ستاد باید حضور میدانی در محل یعنی استان آذربایجان غربی داشته باشد نه اینکه در تهران و به دور از پروژه جلسات متعددی را تحت این ستاد برای احیای دریاچه ارومیه تشکیل دهیم؛ معلوم است در این صورت وجود چنین ستادی برای احیای دریاچه ارومیه مثمر ثمر نخواهد بود.

بهادری تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه را در آذربایجان غربی امری ضروری دانست و افزود: دولت اگر می خواهد واقعا کمکی به احیای دریاچه ارومیه کند باید مکان ستاد احیای دریاچه ارومیه را از تهران به ارومیه انتقال دهد تا افراد با حضور میدانی در صحنه نظرات کارشناسی و مهندسی خود را برای احیای دریاچه ارومیه ارائه کنند.

با توجه به اظهارات نمایندگان مردم ارومیه در خصوص ستاد احیای دریاچه ارومیه متوجه می شویم که اقای عیسی کلانتری عملکرد قابل قبولی را در ستاد احیای دریاچه ارومیه از خود بجای نگذاشته است و از زمان شروع بکار وی تا کنون اقدامات قابل قبول و در خوری برای احیای دریاچه ارومیه انجام نشده است و تنها خروجی این ستاد برای احیای دریاچه ارومیه حق الجلسه برای مسئولان و کاهش سطح آب دریاچه بوده است.

حال این سوال در ذهن ایجاد می شود چرا شخصی که از خود در ستاد احیای دریاچه ارومیه کارنامه قابل قبولی برجای نگذاشته است چگونه می تواند تصدی یک سازمان عریض و طویلی بنام سازمان محیط زیست را برعهده بگیرد؟ آیا افراد و گزینه های دیگری برای تصدی این سازمان در کشور و دولت وجود نداشته که آقای روحانی از چنین شخصی برای حفظ محیط زیست کشور استفاده می کند؟

حل معضل ریزگردها، آلودگی هوا، از بین رفتن تالاب ها، خشکی رودخانه ها و… را آیا می تواند شخصی که نتوانست دریاچه ارومیه را احیا کند؛ در کشور حل کند، اگر اقای کلانتری فردی توانمندی بودند می بایست در وهله اول در طول چهار سال مدیریت خود در ستاد احیای دریاچه ارومیه کارنامه قابل قبولی از خود ارائه می داد و در وهله دوم تصدی چنین سازمانی را که یکی از حیاتی ترین سازمان های کشور است را بر عهده می گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=65215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.