• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
7

عملکرد کامل تازه ترین صید کی‌روش/ یک مهاجم ششدانگ در آستانه پیوستن به تیم ملی +عکس و فیلم

  • کد خبر : 65537
  • 05 شهریور 1396 - 0:09
عملکرد کامل تازه ترین صید کی‌روش/ یک مهاجم ششدانگ در آستانه پیوستن به تیم ملی +عکس و فیلم

سامان قدوس که پدر و مادر ایرانی دارد، بعد از بازی برای تیم ملی سوئد مورد توجه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفته و تمایل دارد که در تیم ملی ایران بازی کند.

سامان قدوس

سرویس ورزش مشرق – سامان قدوس مهاجمی که یک شبه ره صد ساله را رفت تا امروز یکی از مردانی باشد که شانس بازی در جام جهانی روسیه را دارد. یک جوان ۲۳ ساله متولد شهر مالمو سوئد که نظر کارلوس کی روش را به خود جلب کرده و از شواهد و قرائن اینگونه بر می آید که سامان قصد گرفتن تابعیت ایرانی دارد و با پاسخ مثبت کی روش وی در یک قدمی حضور در تیم ملی ایران قرار دارد.

سامان قدوس متولد چهارشنبه ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۷۲ است. بازیکنی با ۱۷۶ سانتی متر بلندی قامت و ۷۵ کیلو گرم وزن که در حال حاضر پیراهن تیم اوسترشوندس در بالاترین سطح فوتبال سوئد را بر تن دارد. مهاجمی که در یکی دو سال اخیر پیشرفتی قابل توجه داشته به نحوی که به تیم ملی بزرگسالان سوئد هم دعوت شده است.

سامان اولین بار در دیدار دوستانه سوئد برابر ساحل عاج ۱۶ دقیقه پیراهن تیم ملی این کشور را بر تن کرد. دیداری که یکشنبه ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد و نهایتش پیروزی ۲-۱ وایکینگ ها بود.

قدوس ۴ روز بعد برای مرتبه دوم پیراهن تیم ملی سوئد را در دیدار دوستانه مقابل اسلواکی پوشید در حالی که این بار ۳۰ دقیقه فرصت هنرنمایی داشت و این ایرانی پرتلاش، موفق شد در این دیدار نخستین گل ملی اش را به ثمر برساند تا بیش از پیش ارزش هایش را به نمایش بگذارد.

سامان از کجا استارت زد؟

اما استارت کار سامان قدوس نخستین بار در سال ۲۰۱۱ زده شد. آنجا که در ۱۸ سالگی به تیم دسته اولی لیم هامن پیوست. سامان ۲ سال در در این تیم ماند تا طی دو فصل ۳۹ بازی انجام دهد در شرایطی که ۲۵ مرتبه هم به ترکیب اصلی لیم هامن شد. نتیجه جالب بود چون پای این هافبک مهاجم در دومین فصل به گلزنی باز شد تا ۴ گل به ثمر برساند.

قدوس سال ۲۰۱۳ به ترلی بوری  پیوست تا ۱۸ بازی هم برای این تیم دسته اولی انجام دهد.

جهش بزرگ

سامان سال ۲۰۱۴ به تیم سیریانسکا پیوست و از همان زمان بود که جهش بزرگ در راه بزرگی او آغاز شد. این مهاجم جویای نام ایرانی الاصل طی ۲ سال ۵۴ بازی در سوپرلیگ سوئد انجام داد تا ۱۴ گل بزند.

همین درخشش هم عاملی شد تا از ابتدای فصل ۲۰۱۶ به تیم لیگ برتری اوسترشوندس اضافه شود. سامان در اولین فصل رسیدنش به لیگ برتر ۲۷ بازی انجام داد در شرایطی که ۲۵ مرتبه انتخاب اول کادر فنی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بود و ۱۰ گل به ثمر رساند و نشان داد ارزش هایش به مراتب بیشتر از این هاست.

قدوس در فصل جاری لیگ برتر سوئد هم با ادامه روند رو به صعودش همچنان انتخاب اول کادر فنی اوسترشوندس است. این مهاجم قدرتی در پانزده دیدار تیمش به میدان آمده در ۱۴ دیدار وارد ترکیب اصلی شده و ۴ گل به ثمر رسانده است.

آقای حذفی

سامان قدوس را باید آقای حذفی فوتبال سوئد نامید. این مهاجم در فصل ۱۷-۲۰۱۶ جام حذفی سوئد فوق العاده بود. به واقع سامان بود که یک تنه عامل قهرمانی اوسترشوندس در مسابقات مذکور شد. این مهاجم ایرانی در ۷ دیدار جام حدفی فوتبال سوئد حضوری ۹۰ دقیقه ای داشت تا با زدن ۷ گل پررنگ ترین نقش را در قهرمانی تیمش داشته باشد. به واقع همین درخشش فوق العاده هم سبب شد تا در عرصه ملی بیش از پیش به چشم بیاید.

سامان در تمام مراحل رقابت‌های حذفی گلزنی کرد. با این حال در دیدارهای نیمه نهایی و البته فینال نقش او خاص بود. این مهاجم در نیمه نهایی ۲ گل به هکن زد تا عامل بی چون و چرای پیروزی ۱-۳ اوسترشوندس برابر رقیب و رسیدنش به فینال باشد.

هکن تیم دوم شهر گوتبورگ قصد داشت از امتیاز میزبانی اش نهایت بهره را ببرد. با این حال دو گل قدوس در دقایق ۳۰ و ۸۷ پیروزی ۱-۳ میهمان را در برابر خیل عظیم تماشاچیان حاضر در استادیوم براوید آرنا کار را برای فینالیست شدن اوستره تمام کرد.

سامان چند روز قبل در یک چهارم نهایی هم یکی از گلهای اوسترشوندس را برابر ترلی بوری به ثمر رسانده بود.

در دیدار فینال نورشوپینگ قصد داشت هر طور شده جام را به خانه ببرد. با این حال ساموئل منشا در دقیقه ۸ آتش بازی اوسترشوندس را آغاز کرد تا در دقیقه ۸۶ سامان قدوس با زدن گل چهارم حسن ختام پذیرایی از نورشوپینگ را اعلام کند.

درخشش اروپایی

مهاجمی که حالا شانس زیادی برای بازی کردن در جام جهانی پیدا کرده در فصل اخیر رقابت‌های اروپایی هم فوق العاده بوده است.

سامان در مرحله مقدماتی لیگ اروپا برابر گالاتاسرای ترکیه یک گل تماشایی زد تا نشان دهد به گلزنی فراتر از مرزهای سوئد هم فکر می کند. کمتر کسی باور می کرد که اوسترشوندس کم نام و نشان بتواند پشت گالا را ۰-۲ به زمین برساند. بعد نوبت به پائوک رسید که مزه دریافت ۲ گل تماشایی از قدوس را تجربه کند. شاید کسی برای اوسترشوندس این شانس را قائل نشده بود که به مرحله گروهی لیگ اروپا برسد، اما سامان و هم تیمی هایش پا را فرا تر از پیش بینی ها گذاشتند تا کارلوس کی روش هم به انتخابی که انجام داده اطمینان بیشتری داشته باشد.

در ویدئوی زیر مهارت ها و گلهای سامان قدوس را می توانید ببینید:

دانلود

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=65537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.