• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

درسهای عاشورا به صورت کاربردی برای مردم ارائه شود

  • کد خبر : 66411
  • 27 شهریور 1396 - 11:46
درسهای عاشورا به صورت کاربردی برای مردم ارائه  شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خرم دره گفت: سخنرانان و روحانیون در جلسات محرم سعی کنند در خصوص قیام امام حسین(ع) کلی گوئی نکنند و درسهای عاشورا به صورت کاربردی بین مردم ارائه کنیم خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام مردانی در گفت و گو با نبض سحر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مفدس و دهه امربه معروق و نهی از منکر اظهار داشت: بقا   امروز اسلام مدیون  نهضت امام حسین(ع) و روز عاشوراست و انقلاب ما هم انقلاب مدیون ۸ سال دفاع مقدس و جانفشانی عزیزانی در ان مقطع زمان و عنایات اهل بیت(ع) و امام حسین (ع) بود.

 

وی با اشاره به اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه است  و باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود و اهداف قیام امام حسین (ع) برای مردم تببین شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه خرم دره با اشاره اهمیت کار برگزار کنندگان مراسم دهه محرم گفت: در برگزاری مراسم امام حسین(ع) باید سعی کرد تا اهداف اصلی امام حسین برای  مخاطبان تبین شود تا هدف قیام امام حسین(ع) که اجرای امربه‌معروف و نهی‌از منکر در جامعه بود تحقق یابد.

 

مردانی با اشاره به اهمیت فعالیت روحانیون و سخنرانان در ایام محرم گفت: سخنرانان و روحانیون در جلسات محرم سعی کنند در خصوص قیام امام حسین(ع) کلی گوئی نکنند و درسهای عاشورا به صورت کاربردی بین مردم ارائه کنیم خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به وظیفه خطیر مادحین در ایام محرم گفت: مادحین در کنار بیان ذکر مصیبت های اباعبدالله حسین(ع) به بیان نکات اخلاقی، تربیتی و اهداف قیام امام حسین(ع) هم بپردازند  تا مردم با فلسفه قیام امام حسین(ع) به صورت دقیق آشنائیت پیدا کنند.

این مقام مسئول گفت:    انقلاب اسلامی ایران نیز در امتداد واقعه کربلا رخ داد و امروز وظیفه ماست با تبعیت از خط رهبری پاسدار ارزش‌های اسلام و انقلاب باشیم.

مردانی با اشاره به اینکه امروز هم شمرهای زیادی در جامعه کنونی هستند  گفت:  مردم باید شمر زمانه خود را بشناسند و این با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مطلوب در ایام محرم محقق خواهد شد و عبرت‌آموزی از واقعه کربلا سبب ارتقای معرفت و بصیرت در وجود انسان است.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=66411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.