• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

مراسم هشتم محرم “یوم‌العباس زنجانی‌ها” آغاز شد

  • کد خبر : 66889
  • 07 مهر 1396 - 13:51
مراسم هشتم محرم “یوم‌العباس زنجانی‌ها” آغاز شد

مراسم هشتم محرم “یوم‌العباس زنجانی‌ها” با ندای “ای هامی عالمه، رهبر امام زمان” با حضور صدها هزار عاشق و دلداده حسینی به میزبانی حسینیه اعظم آغاز شد. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها با عنوان یوم‌العباس هر سال به یاد رشادت‌های حضرت ابوالفضل (ع) و با حضور هزاران نفر از عاشقان […]

مراسم هشتم محرم “یوم‌العباس زنجانی‌ها” با ندای “ای هامی عالمه، رهبر امام زمان” با حضور صدها هزار عاشق و دلداده حسینی به میزبانی حسینیه اعظم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها با عنوان یوم‌العباس هر سال به یاد رشادت‌های حضرت ابوالفضل (ع) و با حضور هزاران نفر از عاشقان اباعبدالله از مقابل مسجد حسینیه اعظم برگزار می‌شود

مراسم هشتم محرم در زنجان یکی از باشکوه‌ترین عزاداری‌های مردمی در رثای سرور و سالار شهیدان و به یاد حضرت ابوالفضل (ع) است که به یوم العباس مشهور است که امسال قرار است به صورت زنده از طریق شبکه‌های مختلف برای عاشقان حسینی در ایران و دیگر نقاط جهان به صورت زنده پخش شود.

*مطلع نوحه حسینیه اعظم زنجان با آهنگ ” یا امام زمان شیعه ده احساس باخ” خوانده می‌شود

استاد ولی‌الله کلامی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مطلع نوحه حسینیه اعظم زنجان امسال با آهنگ ” یا امام زمان شیعه ده احساس باخ” خوانده می‌شود.

استاد کلامی گفت: ای هامی عالمه/ رهبر امام زمان
سینه زنلر سنی/ سسلر امام زمان

عمووین یاسیدی
یوم العباسیدی آجرک‌الله بقیه‌الله است.

*نذر ۱۰۰ قربانی به نیت سلامتی رهبر معظم انقلاب و ادای نذر به امام حسین (ع)

احمدرضا گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به نذر ۱۰۰ قربانی برای دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در سال جاری اظهار داشت: هزینه ۴۰ راس گوسفند به نیت سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ۶۰ راس گوسفند نیز برای ادای نذر و ارادت به پیشگاه امام حسین (ع) از طریق نذر نیابتی اهدا کرده‌ است.

وی با بیان اینکه همه دارایی خود را مدیون نگاه امام حسین (ع) است، اضافه کرد: کرامات امام حسین (ع) به نوعی راهگشای زندگی بنده بوده است.

گودرزی با اشاره به اینکه سه سال است به حسینیه اعظم زنجان نذری اهدا می‌کند، بیان کرد: در واقع مراسم هشتم زنجانی آوردگاه عاشقان امام حسین (ع) است.

*پوشش مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها توسط ۸۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی
مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از فعالیت پنج گروه مستندساز برای پوشش مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها خبر داد و گفت: امسال برای ۸۰ خبرنگار و عکاس نیز کارت تردد صادر شده است.

مجتبی شهامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری یوم‌العباس باشکوه دیگر در استان اندیشیده شده اشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش‌های مختلفی در حسینیه اعظم زنجان فعال است که به اقتضای توان خود فعالیت دارند، تصریح کرد: یکی از واحدهای فعال در حسینیه اعظم روابط عمومی است که فعالیت‌های مختلفی در طول سال و به ویژه ایام محرم انجام می‌دهد.

مسؤول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به برخی از فعالیت‌های روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در زمینه راهنمایی زائران، توزیع بروشورهای معرفی حسینیه اعظم زنجان، فعالیت‌های نشر و تبلیغی افزود: همچنین در بحث انعکاس عزاداری باشکوه مردم زنجان نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.

شهامی با اشاره به اینکه برای پوشش مراسم عزاداری یوم العباس زنجانی‌ها برای ۸۰ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی کارت صادر شده است، افزود: امروز همچنین پنج گروه مستند نیز مراسم یوم‌العباس را پوشش خواهند داد که از استان‌های زنجان، قزوین و تهران هستند.

وی همچنین از حضور تیم خبری مستند‌ساز شبکه العالم در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این گروه مستند برای نخستین بار به زنجان آمده‌اند که طبق هماهنگی مراسم یوم‌العباس به صورت زنده از شبکه العالم نیز پخش خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=66889

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.